Tuttavan lihavuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja janna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

janna

Vieras
Hei,

Tämä on tyhmää, mutta tuttavani on todellakin sairaalloisen lihava ja en tunne häntä tarpeeksi hyvin, jotta tietäisin, että onko hän sinut asian kanssa. Henkilö on todella mukava ja iloinen. Mutta...varon kauheasti puheitani hänen seurassaan, koska en tiedä, että voinko sanoa vaiko enkö. Yksi ystävättäreni naureskeli käydessään meillä todella pienessä vessassa, että jos painoa olisi vähääkään enemmän, niin tohon ei kyllä mahtuisi. Noh...onhan meillä toinen vessa, mutta miten sanot tuttavalleni, että voi sitäkin käyttää vaikka makuuhuoneen yhteydessä onkin...tai uskallanko puhua esim muiden painosta, omista kymmenestä liikakilosta raskauden jälkeen jne? Todella tyhmää, mutta en halua tuttavaani luonnollisesti loukata millään muotoa.....

no en tiedä ystävästäsi,mulla kaveri joka aina ollut tosi lihava ja hänen kanssaan voi heittää mitä juttua vaan.hän on sinut ittensä kanssa.tyylillä "lihavat on lepposii"

Alkuperäinen kirjoittaja Tiheän palstailun kausi:
Kokemuksesta voin sanoa, että omista todellisista liikakiloista voi puhua, esim. kymmenestä kyllä, mutta en pidä siitä, että alipainoiset valittelevat pömppöään tai vatsamakkaroitaan.

:ashamed:

No nii. Sepä se. Kun oikeasti olenkin normaalipainossa tosin bmi:n ylärajalla, mutta minulle sopiva paino on melkein kymmenen kiloa vähemmän....ja tunnustan olevani hyvin pinnallinen oman painoni suhteen ja nyt kun se huitelee korkealla, niin se lipsahtelee aika ajoin puheessakin. Kuten myös muidenkin painot tyyliin, jos joku julkkis on lihonut, niin saattaa lipsahtaa, että oh-hoh, onpas tuo paisunut.

Olet ihan oikeassa varoessasi, vaikka se onkin ärsyttävää. Siskoni on n. 25 kg ylipainoinen ja asia on hänelle todella arka. Hän on ihan oikeasti helposti lihovaa sortti, ei mikään patologinen popsija. Itse olen perinyt äidin puolen geenit ja voi syödä lähes vailla huolta makeaa ym. Se tuntuu kyllä huutavalta vääryydeltä, ja itsellekin tulee aina paha mieli kun kuulee lihavia syyllistettävän. Rasvaista ja epätervellistä ruokaa kuitenkin tuputetaan nykyään joka tuutista ja terveelliset pöperöt pitäisi suurelta osin tehdä itse...

Yhteistyössä