Tuttavaperheessä yli 10 lasta.. miten ihmeessä kukaan tervejärkinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mietiskelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";27824826]Ammattini puolesta olen kuunnellut useita alan asiantuntijoiden luentoja, jotka kaikki ovat todenneet, että äiti ei pysty riittävästi tukemaan jokaista lasta oman ikätasonsa mukaisesti mikäli perheessä on yli 5 lasta.[/QUOTE]

Ammattitaidottomuus paistaa kauas.

Miksi pilkata ja haukkua? Ei sitä aina tee niin selkeitä valintoja perheen koon suhteen. Väsynyt saa olla ja onnetonkin. Eikä aina vain onnellinen suurperheellinen.

Jännä, että joku voi kertoa "faktana" tuollaista eikä edes ymmärrä hävetä?
Ovatko suurperheen äidit sitten niin paljon fiksumpia ja parempikäytöksisiä, etteivät kirjoittele vastaavaa sontaa pienempien perheiden äideistä?

Suurperheen äidit ovat yleensä aina haukkumassa ja kadehtimassa ainoita lapsia ja heidän vanhempiaan. Nyt kun joku kerrankin sanoo suurperheistä jonkun negatiivisen sanan, ovat suurperheiden äidit heti itkemässä ja valittamassa sitä kuinka heitä kiusataan.

Meillä ei ole 10 lasta, mutta monta kuitenkin. Meillä lapsille on aikaa enempi, kuin monessa yhden-kahden lapsen perheessä. Minä olen kotiäiti ja keskityn kaiken aikaa lapsiini, pieniin kun isot ovat koulussa ja sitten kun tulevat koulusta ja pienet nukkuvat päiväunia, niin yhdessä tehdään läksyt ja soittoläksyt.

Urheillaan paljon, talvella lasketellaan kaksi kertaa viikossa ja luistellaan päivittäin. Kesällä uidaan ja pelataan jalkapalloa.

Olen kuullut että moni lapsi joutuu päiväkotiin jo alle 3 vuotiaana. Silloinhan lapsi joutuu kilpailemaan huomiosta kahdenkymmenen lapsen ryhmässä. Illalla marketin kautta kotiin ja aikaa omien vanhempien kanssa tunti-pari. Ja silloinkin vanhemmilla ruuuanlaittoa ja siivousta.

Meidän lapset saavat herätä aamuisin kotonaan rauhassa. Eskarivuosi on ensimmäinen, kun lähes joka aamu lähdetään kodin ulkopuolelle hoitoon.

Uskallan väittää että lapseni saavat enemmän huomiota, kuin monessa pienemmässäkin perheessä. Ei meillä ainakaan arki ole pelkkää kotityötä, yhdessä ulkoillaan ja puuhaillaan lasten kanssa. Kotitöihin mulla menee max 2 tuntia päivässä, enkä silloinkaan tee niitä putkeen, olen opppinut aika hyvin "tekemään vähän joka välissä".

Noissa päiväkotilasten perheissä vanhemmat kuitenkin ovat töissä jopa 8 tuntia päivässä, eli suurimman ja parhaan osan lapsen päivästä. Jäljelle jää vain illat ja viikonloput.

Ja mitä tuohon suurperheen vanhempien äo asiaan tulee, niin meillä mieheni kanssa on piirun verran yli, molemmilla korkeakoulututkinto ja miehellä hyvä työpaikka. Oma työpaikkani on olla kotona, äitinä lapsilleni vielä monta vuotta :)

[QUOTE="vieras";27824471]Meillä on 9 lasta ja vauvakuumetta ilmassa. Olen 35v ja mies 41v, lapset 1-15v. Maitoa menee paljon ja jos koko perhe on oksennustaudissa niin se todella on kamalaa. Rakastan pyykinpesua, siivoamista ja ruoanlaittoa. Perhe mahtuu yhteen isoon tila-autoon. Ollaan käyty joka toinen vuosi ulkomailla, viimeksi Espanjassa. Suomessa lomaillaan paljon ja joka kesä käydään kolmessa huvipuistossa. Maksaahan se kun monta henkilöä mutta kyllä siihen on varaa kun käyttää rahoja oikein.

Tervejärkisiä ollaan miehen kanssa molemmat, tykätään lapsista ja lapsiperheen hulinasta. Mitään uskonnollista vakaumusta meillä ei ole (aina sitä luullaan). Kun tähän on tottunut niin tämä on ihan luonnollista, helppoa ja nautinnollista. Olen kiitollinen miehestäni ja lapsistani. Muutama lapsi meille olisi vielä tervetullut.

Jos olisi vain yksi lapsi niin tulisin varmaan hulluksi siinä hiljaisuudessa ja tylsyydessä. =D[/QUOTE]

Täytyy kysyä, että miten teillä on varaa lomailla joka toinen vuosi ulkomailla? Siis en kysy piikitelläkseni vaan ihan silkasta ihmetyksestä, meidän naapurissa kun asuu samankokoinen perhe 2 + 9, eikä heillä varaa matkustaa juuri naapurikaupunkia pidemmälle (siis ovat itse näin sanoneet). Siksi kysynkin, että mitä teette työksenne? Tai mies, kun varmaan sinä mahdat olla lasten kanssa kotona? :)

Yhteistyössä