tuttelista oireita-Allergiaa???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ebba
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ebba

Vieras
Seuraa paljon kysymyksiä. Toivottavsti joku jaksaa lukea ja kommentoida.
Minulla on tyttö kohta 3 kk. Imetys loppui juuri, koska toistuvat rintaraivarit ja vähäinen painonnousu jne. päättivät tilanteen. Nyt tyttö saa pumpattua maitoani ja Tuttelia. Tähän asti ei ole ollut mitään oireita.

Nyt Tuttelisatsin jälkeen posket lehahtavat punaisiksi ja ovat näppyläiset.
Onkohan tottumattomuutta kun yhtäkkiä saa uutta ravintoa paljon vai mahdollista allergiaa? Onko kokemuksia?
Onko Nan parempi? Ja kauanko kannattaa testata ennen kuin varaa aikaa allergologille?

Kommetoikaa jos kokemusta.

Kiitos.

Meilläkin tuli tuttelista allergiaa. Päättelin sen johtuvan sen sisältämästä kalaöljystä, sillä muilta osin tuoteseloste on samanlainen kuin semperissä, jota nyt käytämme. Kun lopetimme tuttelin käytön, niin ihottuma ja punoitus poskista hävisi vajaassa viikossa. Tietysti kyseessä voi olla myös maitoallergia..

Ei varmastikaan allergiaa. Meillä ei korvikkeista oireilla, mutta nyt kiinteitä maistellessa on esim. porkkana aiheuttanut kuvailemasi punoituksen. Menee ohi eikä seuraavalla kerralla enää aiheuta oireita. Käsittääkseni pikkukropan normaalihko reaktio uusiin ruokiin. Tietysti jos jatkuu pitempään, ei ole kyse pelkästä alkuherkistymisestä.
Tämä nyt vain oma mielipiteeni, kun olen aika paljon ottanut ko. asiasta selvää.

Meillä sama juttu,poskien lisäksi ihottumaa tuli mm.vaippa-alueelle ja taipeisiin. Luulin että johtuu vain atooppisesta ihottumasta, mutta olikin maitoallergiaa. Nyt sitten juotamme Almiron peptiä jota saa reseptillä, puolisen vuotta ja sitten kokeillaan kestääkö suolisto jo lehmänmaitoa. Kehoitettiin myös aloittamaan kiinteät mahd.myöhään ja maltillisesti. Eli samaa tarjotaan niin kauan kun varma että ruoka ei aiheuta oireita. Kannattaa käydä lääkärissä jos poskien lehahtelua tai muita oireita.
Käytiin yksityisellä allergialääkärillä joten päästiin nopeasti ja saatiin varmasti asiantuntevaa apua heti.

Meillä kanssa maitoallergia ilmeni poskien kunnon helouksella, lisäksi alko just ennen diagnoosia tuleen kunnon ihottumaa, joka neuvolassa tulkittiin siis vain hormoninäppylöiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja maija79:
Meilläkin tuli tuttelista allergiaa. Päättelin sen johtuvan sen sisältämästä kalaöljystä, sillä muilta osin tuoteseloste on samanlainen kuin semperissä, jota nyt käytämme. Kun lopetimme tuttelin käytön, niin ihottuma ja punoitus poskista hävisi vajaassa viikossa. Tietysti kyseessä voi olla myös maitoallergia..

Meillä vastaava juttu. vaihdettiin korvikemerkkiä ja punoitus hävisi. kokeiltiin kuukauden kuluttua tuttelia uudelleen ja taas nassu heloitti. Minäkin epäilen tuota kalaöljyä, sillä itse olen erittäin pahasti kalalle allerginen. Kannattaa ensimmäiseksi kokeilla jotain muuta korvikemerkkiä..

Yhteistyössä