Tutti asiaa ja ongelmaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä tehdä tässä tilanteessa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitä tehdä tässä tilanteessa?

Vieras
Kaipaa nyt pikkasen apua vaikka kaikilla asioista eri näkemys,mutta kun oma pää sanoo puoliksi oikein ja toinen puoliska väärin:)

Eli meillä ei lapsi oo päivisin juurikaan syönyt tuttia.Unille mennessä vaan.Päikkäri tutti jäi pois 8kk vanhana,yö tutti sai jäädä.

Nyt lapsi on 1,3kk ja ollaan välillä koitettu ottaa tutti pois yöksi ja ilta nukkuminen menee niin että mennään sänkyyn lapsi lähtee pois sängystä noin tuhat kertaa,me haetaan takasi,lapsi huutaa ja raivoaa.Ollaan yritetty pitää sängyssä mutta huuto vaan jatkuu ja jatkuu,niinpä mies on lähteny lapsen kans pois sängystä että minä saan ukkua kun töihin aamulla pitää.Myöhemmin kun ne tulevat sänkyyn nukahtaa ihan omasta tahdosta ilman tuttia mutta tällöin kello voi olla jo puol11-p12.
Niin ja nukkumaan yritetään mennä 21.00

MUTTA

muutamana iltana nyt olen antanut suosista tutin kun ei jaksa sitä huutoa kuunnella ja kun ei sängys pysy niin tämä on kiltisti nukahtanu eikä kertaakaan poistunu sängystä.

Lapsi herää aamulla n9-10 aikaan 12-13.30 menee päikyille ja nukkuu vaihtelevasti 1-3h.

MITÄ SIIS TEEN?????

Leikkaa tutista pääosa pois niin ettei sitä pysty enää imemään. Vauva yrittää vähän aikaa sitä imeä ja voi muutaman illan itkeä, mutta kun aina annat vain saman tutin niin kyllä se pois pian jää. Kannattaa ainakin kokeilla. Itselläni toimi.

Tutti on sellanen juttu että joko se otetaan pois tai sitten ei, ei se niin mene että tänään saat, eilen et ja huomista en ole vielä päättänyt. Kerkeää sen tutin myöhemminkin ottamaan pois, ei kaikkien tarvi sanoa ettei meillä ole ollut enää vuoteen tuttia, jotkut voi olla niitä joille sanotaan kun yrität suostutella 2v jättämään tutin oraville.

en mä yötutista olisi huolissani enkä edes sillon kun söis vielä päikylläkin.... :whistle:
meiän 1v2kk syö tuttia vielä hirmusesti päivällä muutenki kun muuten on niin hirmu kiukkunen!
tosin kyllä esikosta kin muistasin että tutinsyönti lopu kun kaikki etuhampit esilla ja tolla ei vielä ole kuin 4 hammasta...joten muita odotellessa.
mietinnässä olis kans yrittää vähentää sen lykkäämistä suuhuhn mut laiska kun on .....
meiän pieni vauva jo noi iso byhyyyy :snotty:

ensinnäkin tutti joko on tai ei. Jos olet päättänyt ottaa sen pois niin joskus sitä ei voi antaa. Minusta kuitenkin lapsesi on niin pieni että antaisin tutin vielä olla. Omani lapseni oli niin tutin perään mutta nyt 1v 9kk iässä kun tutit kerättiin pois ei tyttö niiden perään ole kertaakaan edes kysynyt. (osaisi kyllä kysyä kun puhuu tosi paljon). Eli koko teidän perheen kannalta rauhoittakaa tilanne ja kokeilkaa uudelleen vaikka parin kuukauden kuluttua vaikka jos jokku lomat sattuis sillon. Mutta muista päättäväisyyttä peliin!!

Asiasta on varmasti jokaisella oma mielipide ja tämä on minun. Tsemppiä :)

Kiitoksia vastauksista.
Tiedän että tuo tänään saat huomenna et saa tuttia on typerää mutta kun ite illalla oot väsynyt niin ois ihanaa antaa se tutti ja lapsi nukahtaa ku ajatus siihen paikkaan.Eli meillä siis jatketaan yötuttia:D

Mulla ei ole aikomustakaan ottaa pojalta 1v tuttia pois vielä aikoihin. Ei se sitä syö ku unille mennessä ja päivisin välillä jos maailma kaatuu niskaan. Joskin jostain syystä mulla on 2v takarajana, sitten lähtee :D

Yhteistyössä