Tutti pois ja päiväunet pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Meidän 2-vuotiaalta lähti tutti ja tuntuu, että samalla päiväunet. Ennen nukahti itse helposti ja lähes heti, kun sai tutin suuhun. Nyt on jo muutama päivä menty niin, että lapsi juttelee sängyssään jopa 2 tuntia eikä nukahda. Parin tunnin jälkeen olen ottanut pois. Onko muita joilla on käynyt näin? Miten tutilla voi olla niin suuri vaikutus nukahtamisessa, vai onko tämä ohimenevää? Lapsi ihan varmasti tarvitsisi pienet unet!

Tuntuupa tutulta!
Me otettiin tutti pois lapseltamme 2,5 vuoden ikäisenä ja sinäpäivänä jäi päiväunet pois. Ainut missä enää sen jälkeen otti päiväunet oli autossa. Minua vain lohduteltiin, että kyllä se kohta taas ne päiväunetkin nukkuu, kunhan tottuu tutittomuuteen. No, vuosi ollaan jo "odoteltu" eikä niitä päiväunia oo vielä kertaakaan ottanu. Ollaan sitte päiväunien tilalle otettu sellainen rauhallinen hetki, jolloin ei mennä ulos eikä tehdä mitään muutakaan riehakasta.

Voihan se sinun lapsesi vielä nukkuakin ne päiväunet, kunhan ensin tottuu ettei sitä tuttia enää ole.

Meiltä tutti lähti kun poika täytti 2v.Sitä ennen valvoi ennen päikkäreitä 4,5h mutta kun tutti lähti ni päikkäreille on sen jälkeen nukahtanut vasta n.6h valvottuaan.Poika nyt 2v3kk.Nukahtaa edelleen itsekseen niinkuin tutinkin kanssa,mutta siis myöhemmin kuin tutin kanssa.

Vuorokaudessa nukkuu silti samanverran kuin ennenkin,vaikka päikkäreille meneekin myöhemmin.Se oli kokeilua ja testausta,että löydettiin uusi rytmi tutin jälkeen,mut löytyhä se sieltä.

Päikkäreistä en suostu luopumaan,ku tän ikänen ne mun mielestä vielä ehdottomasti tarttee,vaikka kotihoidossa onki.

se on varmaan lapsesta kiinni toi päikkreitten otto. meijän laps nukkuis kolme ja puol tuntia päikkäreitä jos antais mut sit yö unet kärsiin ni oon kahen tunnin jälkeen herätelly, mut mun siskon samanikänen tyttö ei nuku enää päikkäreitä mut niil on sellanen huili hetki millo rauhotutaan ja se näyttää toimivan yhtä lailla jaksaa iltaan asti :D

Yhteistyössä