Tuttia tunnin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja välein
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

välein

Vieras
Olipas taas virkistävä yö. Tytölle (5kk) sai laittaa tuttia suuhun noin satamiljoonaa kertaa enkä saanut itse edes yhtä tuntia putkeen nukuttua. Yleensä ollaan selvitty muutamalla tutituksella yössä, mutta nyt homma on alkanut karata käsistä. Onko neuvoja/vinkkejä/kokemuksia?

Tyttö nukkuu pinniksessä parisängyn vieressä. Yritettiin sitäkin, että laitetaan toiseen huoneeseen, mutta siellä juoksentelu yöllä ei ollut oikein mukavaa. Nyt sitten nukutaan miehen kanssa vuoroöin tytön kanssa, että saatais edes joka toinen yö nukuttua kunnolla. Muuten tyttö on ihan hyvä nukkuja. Nukahtaa helposti, mutta tutti pitää taas saada suuhun kun vähänkin havahtuu unien aikana.

Meillähän on vähän samankaltainen ongelma. Pantleyn Gentle Removal Plan periaatteessa auttaa, jos jaksaa siihen todella paneutua eikä anna oman mukavuudenhalun voittaa keskellä yötä.

Itse kokeilin tuota kikkaa tissistä irroitukseen, kun poika oli siinä 3kk ikäinen, ja hyvin toimi, kun antoi asialle hieman aikaa, pari viikkoa esim. Nyt en ole jotenkin jaksanut ruveta samaan rumbaan tutin kanssa, kun se nukahtaminenkin on jotenkin monimutkaisempaa konttausopetteluineen, hampaidentulon arvuutteluineen jne.

Pitäisi nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa, koska pahimpina öinä meilläkin joudutaan antamaan tuttia takaisin tunnin välein. Toisaalta koitan nyt saada pojan (7kk) nukahtamaan ensin omaan sänkyyn ilman sylittelyä, vaikkakin sitten tutin kanssa, ja katsotaan josko ne unipätkät tästä vähän pitenisi - tutteja on tässä vaiheessa siroteltu sänkyyn pitkin ja poikin, hän nimittäin osaa jo vähän etsiä ja laittaa sen tutin itse suuhunsa ilman apua.

Osoite menetelmään
http://www.pantley.com/elizabeth/content/excerpts/frequentw.htm

ota linkistä osoiterivillä pois %20-merkit ja välilyönnit, jos ei toimi

Meillä on täsmälleen samanlainen tilanne,tyttö vähän vajaa 5kk.
Tätä on kestänyt jo 1,5kk välillä menny paremmin,välillä huonommin.
Itse olen kuitenkin jaksanut yllättävän hyvin,vaikka unen tarpeeni on suuri.
Kokeiltu on jos jonkinlaista konstia ja nälästä ei voi olla kyse,kun juo illalla 160-220ml velliä.
Täytyypä kokeilla tota linkkiä kans.
No,ehkä se ennen koulu ikää oppii nukkumaan =)
sympatiat ap:lle!

Yhteistyössä