tuttien keittäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja buu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

buu

Vieras
olisin sellaista kysellyt milloin lopetitte tuttien ja pullojen keittämisen???vauva on nyt 9kk..olen tähän asti keittänyt tutit ja pullotutit.pullot tiskaan käsin tai koneessa.miten te muut teette?

Samaa mieltä kuin Pahvi. Tutit keitin uutena, ja nykyään ehkä kolmen viikon välein jos tulee mieleen, tyttö nyt 3,5 kk. Ekan kuukauden ehkä keitin kerran päivässä, sit ei enää jaksanu. Huuhtaisen jos pahasti tutti tippuu pölyiseen paikkaan. Kuitenki möyrii lattialla sutimassa kaikkea, ja kädet menee koko ajan suuhun - samat pölyt ja roskat sieltä tulee mukaan kuin tutistakin. Eipä ole tyttö ollut vielä kertaakaan sairaana.

Sama juttu kuin edellisellä, vauva reilu 3 kk. Normaali bakteerikanta niistä vain tulee. Katoskaapa vauvanne käsiä kun ne on pari tuntia pesemättä - lian menoa suuhun ei voi estää ;)

olen keittänyt tutit aina käytön jälkeen eli koko päivä syödään samaa tuttia ja tuttipulloa ja illalla olen tutit ja tuttiosat sitten keittänyt..vauva kyllä syö ihan mitä suuhunsa vaan saa siksi juuri mietiskelinkin että alkaa hiukan turhaa tuo keitteleminen olla.siitä nyt jäänyt vaan tapa..

Keitin tutit ja pullot siihen asti kun tyttö alkoi kiinteitä syömään eli 4kk. Nykyään pesen pullot ja tutit ihan käsin. Ei oo tosiaan mitään järkeä enää keittää niitä sen jälkeen kun kiinteitä alkaa saamaan. Lapsen ois hyvä saada niitä normaaleja bakteereja että vastustuskyky kasvaa.

Yhteistyössä