Tuttilapset ..millon otitte tutin kokonaan pois ja miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuttityttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuttityttö

Vieras
Meidän neiti 1v3kk ja tekis mieli ottaa tutti pois jo kokonaan mut ei se tajua vielä niitä "keijukaiset vei tutin.." -tarinoita.

Meidän äiti oli aikoinaan mun veljen tuttiin työntäny neulalla langanpätkän ja sano että siihen kasvaa jo matoja :D ..ei enää poika huolinu tuttia..

Mut kysymys tuliki jo otsikossa!

Oli jotain 1v 10-11kk varmaankin. Tosin tutti oli vain yötuttina.

Leikkasin vaan tuteista päät pois ja sanoin et ne on mennyt nyt rikki. Aikansa katteli sitä ja linkas nurkkaan.

Yöt meni ekasta yöstä lähtien hyvin. Pientä tihrustamista oli mut ei suurempi huutoja.

Esikoinen ei ikinä tuttia huolinut, keskimmäinen lutkutti sitten senkin edestä. Kertalaakista otin 1,5-vuotiaana pois ja en mitään selitellyt (ei olisi kyllä ymmärtänytkään mitn selityksiä). Kolmonen käyttää unituttia eli vain päikkäreillä ja öisin.Tyttö on nyt vajaa 1,5v ja kohta otan tutin pois samoin menetelmin, kuin keskimmäiseltä. Voi kylläö olla tahtojen taistelua, koska tyttö on niin temperamenttinen pakkaus :whistle:

''Meidän äiti oli aikoinaan mun veljen tuttiin työntäny neulalla langanpätkän ja sano että siihen kasvaa jo matoja :D ..ei enää poika huolinu tuttia..''

Hahahaha! :D :D :D Loistava!

2 vuotiaana, kun pikkusisko syntyi niin annettiin tutit hänelle. Oli käytössä vain yöunille mentäessä. Oli niin ihastunut siskoon ,että mielellään tutin hänelle antoi.

Esikoisella oli noin 10kk-> tutti vain unikäytössä ja pahimpien murheiden lohdukkeena. Pari viikkoa ennen 2v-synttäreitä leikattiin tutti poikki ja sanottiin, että nyt se meni rikki, kun olet niin pitkään sitä syönyt. Nyt ikää 2v7kk ja vieläkin muistaa kertoa, kuinka hänen tuttinsa on rikki. Mutta oikein hyvin meni lopetus tällä tavalla (paitsi vieläkin välillä käy kuopuksen tuttia imaisemassa).

Kuopus nyt 1v2kk ja samaan tyyliin tutti käytössä. Varmaan otetaan poiskin samoihin aikoihin.

Vuosikas oli, kun otettiin, ja kerättiin vaan kaikki tutit pois, eikä enää annettu / näytetty sille tutteja. Vähän se ihmetteli, että missä ne on, mutta me vaan sanottin, että ne on hävinny. Ekan yön se haki tuttia sängystä, mutta kippasin sen aina vaan pötkölleen, ja siitä se sit asettu.

8kk oli esikoinen kun tutti otettiin pois. Tylysti vaan jätettiin yksi kaunis päivä tutti antamatta päiväunille.
Tosin poika söi tuttia ainoastaan unille käydessä ja satunaisesti vaunumatkoilla. Pari päivää protestoi mutta sen jälkeen ei tuttia haikaillut.

1v9kk oli.. oli aiemmin tarkoitus jo mutta sitten aloitti päivähoidossa niin arveltiin että alkuun kiva kun on tutti turvana. Tutti oli käytössä vain nukkuessa. Helposti jäi tutti pois. Muutamana iltana kyseli tuttia mutta vaihdettiin puheenaihetta niin unohtui. On nukkunut sen jälkeen yönsä tosi hyvin kun aiemmin heräili monesti yössä. Taisi olla äidille isompi juttu kuin lapselle tuo tutista luopuminen.

Tyttö oli 1v4kk kun yksi päivä vaan päätin,että nyt riitti,en satuillut mitään keijuja vaan jätin vaan antamatta sen ensimäiseen harmistukseen.Unohti tosi nopeasti koko vempeleen,toinen oli vielä pienempi kun itse jätti tutin pois.

1v10kk otettiin tutti pois ilman sen kummempia selityksiä ja seremonioita. Ei koskaan kysellyt sen perään ja nukahtamiset ym. meni yhtä hyvin (tai meidän tapauksessa ehkä pitäisi sanoa huonosti) kuin ennenkin.

Meillä tyttö 1v5kk nyt ja oon kans miettiny että jos jättäis jo tutin pois. Ei se kyllä ole enää muutamaan kuukauteen ollutkaan kuin unikäytössä.

Oon pari kertaa koittanu päikkäreille mentäessä että mitä käy kun en anna tuttia, no siinä käy niin että kun tyttö päätyy selälleen syliin/vaunuihin, ni nousee käsi pystyyt "tuthi" ja levee hymy :D

Yöllä niitä on sitte suussa ja kädessä ainaki yksi ellei kaksi...

Yhteistyössä