Tuttipullo ei kelpaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 2xmama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2

2xmama

Vieras
Olisiko kellään hyviä neuvoja kun haluaisin hiljalleen lopetella täysimetystä ja tuttipullo ei meinaa kelvata millään? Meillä vauveli vasta 3kk joten luulis olevan sikäli helppoa. Oon kokeillu erikoispitkiä tutteja ym. Norm. tuttipullosta enkat on 30ml. Omaa maitoa on sen verran suostunu ottamaan. Korviketta ei huoli ollenkaan.Olen yrittäny sekoittaa sitä omaan maitoon jne. Miten kauan totuttautuminen kestää? Montako kertaa pitäis harjotella/vrk ennenkuin tottuu/huolii pullon? Esikoinen osasi pullon jo synnytyssairaalasta lähtiessä ja tottui helposti. Tälle toiselle ei pullo tai tutti meinaa kelvata millään. Haluaisin jonkun verran jo lisää liikkumatilaa ja imetys tuntuu tosi sitovalta varsinkin kun molemmat lapset päivisin ovat kotona.

neuvolatäti on joskus sanonut, että kaikki vauvat oppii pullolle, voi vaatia 20-30 kertaa totuttelua tosin. Koittakaa, kun vauva on varmasti nälkäinen, että isi antaa ja sinä olet poissa näkyvistä...

Meillä oli ihan sama tilanne. Esikoinen oppi tutille ja pullolle jo sairaalassa ihan kuin itsestään. Kakkonen ei koskaan oppinut tutille ja sinnikkäästi vastusti pulloakin, oli vahvasti sitä mieltä että rinta on paljon parempi. Itse halusin 3-4 kk:n paikkeilla pientä helpotusta jatkuvaan rintariippuvaisuuteen ja loppujen lopuksi opettamalla opetin pullolle (suoraan korvikkeelle).

Meillä ratkaisevaksi tuli pullon tutin muoto. Kokeilin vaikka mitä eri malleja ja erilaisia tuttimateriaaleja kunnes lopulta kakkonen huoli MAM-pullot. Pullon etiketissä kehuttiin kovasti että tutti muistuttaa äidin rintaa ja ehkä se todella teki sen kun kakkonen sen lopulta hyväksyi. Suosittelisinkin kokeilemaan erilaisia tuttipullomalleja ja vain sitkeästi yrittämään, kyllä se lapsi varmastikin lopulta taipuu.

Myöhemmin kakkonen muuttui vähemmän ronkeliksi ja pulloista on sopinut joka malli. Joten ei mennyt alun kokeiluyrityksiä varten ostetut pullot loppujen lopuksi hukkaan.

Meillä oli myös sama ongelma kun kohta 1v. poikamme oli noin kolmen kuukauden ikäinen. Sain ystävältäni neuvon ostaa Avent tuttipullon. Se oli toiminut heillä samaiseen ongelmaan aikoinaan ja niin se toimi meilläkin. Tutti on melko iso ja ilmeisesti näin ollen muistuttaa rintaa... Suosittelen! Olen nähnyt myytävän niitä ainakin Citymarketeissa ja lasten tarvikkeita myyvissä liikkeissä.

Meillä meni kuukausi harjoitellessa. Lähes joka päivä tarjottiin pulloa ja nyt kelpaa onneks :) Olen tosin vain rintamaitoa antanut. Sitkeästi vaan, niin eiköhän se ala sujua. Eikä ole silti alkanut rintaa vieroksua.

Yhteistyössä