Tuttipullojen ja pullotuttien pesu astianpesukoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sorelliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sorelliina

Vieras
Pesettekös pullot ja tuttiosat koneessa? Minä olen nyt alkanut pesemään (poika 7kk), mutta olen miettinyt että astianpesuainehan on melkoista myrkkyä.. Huuhtelen kaikki vauvan "astiat" kylmällä vedellä pesun jälkeen. Onkohan tämä huuhtelu turhaa?

Tuon ikäisenä pesin pullot ja korkit pesukoneessa, mutta huuhtelin ne vielä käsin. Tuttiosia on ole pessyt koneessa koskaan, tuntuu että siihen pehmeään muoviin jää perusaineet väkisinkin... Käsipesu ja keittäminen. Ehkä se on turhaa, mutta olen vähän kemikalikammoinen :)

En kyllä pesis koneessa niiden kemikaalien takia, ja myös sen takia että pullot ois hyvä pestä heti. Ei meillä ainakaan kone koko ajan pyöri. Se vaatis sit jo aika monta pulloakin.

Alkuperäinen kirjoittaja pulloharja.:
En kyllä pesis koneessa niiden kemikaalien takia, ja myös sen takia että pullot ois hyvä pestä heti. Ei meillä ainakaan kone koko ajan pyöri. Se vaatis sit jo aika monta pulloakin.

huuhten kyllä pullot heti syönnin jälkeen fairy vedellä (paitsi yöllä). Monta pulloa menee päivässä ja meillä pöyrii kone kerran päivässä:) Eli ei meilläkään kone KOKO AJAN pyöri:)) Jotenkin niitä pulloja on vaan niin pirun hidasta tiskata käsin.. Kyllä meillä on useampi pullo että ei tarvi koko aikaa olla tiskaamassa tai konetta pyörittämässä ja nokkamukista juodaan jo hienosti ruokailessa:) Mutta tietysty tuo käsin tiskaaminen vois olla kuitenkin parempi ja vermempi vaihtoehto!

Oman poikani allergiat loppuivat kuin taikaiskusta, kun lopetin tuttipullojen pesun pesukoneessa. Vieläkin ahdistaa se, että joskus ne siellä pesin. Eli en suosittele!

Pesen pullot, renkaat ja korkit koneessa, mutta tuttiosat (kumi tai silikoni) ovat niin huokoisia, ettei tulisi mieleenkään pestä niitä koneessa, koska pesuainejäämien mahdollisuus niiden kohdalla on muoviosiin verrattuna moninkertainen.

Minä pesen kyllä kaikki lapselle tarkoitetut lusikat ja muovikipot pullojen ohessa käsin, heti syönnin päälle. Välillä kyllä tulee tarjottua ruokaa myös ns. aikuisten lautasista, jotka on siis koneessa käyneet.

Yhteistyössä