Tuttu kysymys taas, mitä päiväkotiin syntymäpäivänä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Meilläpäin ei saa viedä mitään päiväkotiin syntymäpäivinä:( Ei itsetehtyä eikä edes kaupasta ostettua. Jotkut uudet säännöt taas nämäkin...

:o hommaako ne sitten jotain että niitä synttäreitä kuitenkaan juhlitaan?

aika usein päiväkodissa on varattuna allergisille jotain omia herkkuja muutenkin. En ainakaan minä ole erikseen vienyt erityisruokavaliolapsille mitään (Lasteni ryhmässä monia eri allergioita)

Yhdellä on maitoallergia, eli sille jos veisi sitä mehujäätä. Muille jotain hyla-jätskiä :)
Pienten puolelle en viitsi karkkia viedä, ja keksit...
Jätski kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta.

Alkuperäinen kirjoittaja MySelene:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Meilläpäin ei saa viedä mitään päiväkotiin syntymäpäivinä:( Ei itsetehtyä eikä edes kaupasta ostettua. Jotkut uudet säännöt taas nämäkin...

:o hommaako ne sitten jotain että niitä synttäreitä kuitenkaan juhlitaan?

Ei siellä tarjota mitään, lauletaan vaan sankarille...

Ville Vallaton -mehujäät on ihan toooosi hyviä. Vie kaikille sellaset!

muoks. me vietiin tylsästi ne perinteiset kettukarkit kun poitsu täytti 2v ja allergisia ei ollut ryhmässä

Kannattaa kysyä ryhmästä. Joissain päiväkodeissa on päiväkodin puolesta tarjottavia erityisruokavalioisille, joskus vanhemmat ovat itse tuoneet lapselleen varastoon tarjottavaa jne.

Tuolla tietysti on tuo tietohakukanta, jolla voi etsiä mahdollisimman sopivia karkkeja kaikille (fazerin tuotteista) mutta mega-allergiselle on kyllä aika vaikea löytää mitään varmuudella sopivaa. Esimerkiksi meidänkin muksulle tuolta löytyy pääasiassa jotain xylitol-pastilleja tai kurkkupastilleja, ja muutamat karkit mitä siellä sitten oli sisälsi jotain (esim sitruuna tms) jota ei voi syödä. Ässätikkarit näyttivät aika hyviltä, mutta niiden kymmenestä lisäaineesta en tiedä. Voihan olla, ettei teidän lapsen ryhmässä ole edes allergisia. Ja silloin jos on laajasti allerginen ei kyllä oikeastaan minun mielestäni voi edes olettaa, että muiden vanhempien pitäisi osata katsoa niin rajattuja tuotteita.

http://www.datahotelli.com/fazermakeiset/?productId=&brandId=&productGroupCode=&searchTerm=&ingrTable=&specialDiet=0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0%7C0

Pitääkö sinne tosiaan viedä jotain tarjottavaa vai onko moukkamaista käytöstä jos ei vie mitään? Itse en ole koskaan vienyt mitään vaikka muksuja onkin muistettu hoitopaikan puolesta.

Alkuperäinen kirjoittaja janeminttu:
meillä hoitajat toivo popkorneja että kaikki pystyy syömään. Yksi on allerginen, toin mikropoppiksia.

En halua olla mikään nipo, mut popcorneissa noin pienillä (ap:n muksu 2v) on aika iso tukehtumisvaara. Ite oon monesti saanut kurkkuuni semmosen jonkun juvänkuoren ja kakonut sitä, ja näin oon kuullu tapahtuvan monelle muullekin!

Ite veisin perinteisiä kettukarkkeja, sopivat monelle ja ovat pieneten makuun yleensä. Ja aika monessa päiväkodissa on varattu allergisille ihan omat tarjottavat juhlia varten.

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Ite veisin perinteisiä kettukarkkeja, sopivat monelle ja ovat pieneten makuun yleensä. Ja aika monessa päiväkodissa on varattu allergisille ihan omat tarjottavat juhlia varten.

Kannattais ehkä mielummin viedä maidottomia karkkeja, koska maitoallergia taitaa olla yleisimpiä kuitenkin. Kettukarkeissa on maitoproteiinia. Se on mun mielestä kuitenkin aika helppo ottaa vielä huomioon.

Yhteistyössä