Tuttuja näppyjä? Sis. kuvan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huomenna lääkäriin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
..jatkan vielä. Allerginen reaktio voi väsyttää. Ja voi tietty johtua jostain ruoastakin. Ja tottakai teille voi olla tulossa joku rokkokin, vaikkei se kovin tyypilliseltä rokolta näytä. En näe tarvetta lääkärille. Tavallisimmat rokot parantaa vain aika.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Juu nyt kaikki heti lääkäriin teillä on kaikilla isorokko tai hyppykuppa :o tämä on vaaakavaaa asia! Heti ensiapuuun.

Voisitko Sie Asiaton poistua avuttomine kommenteines kiitos.

No on se nyt kumma paikka, kun normi hyttysen puremista tulee tällainen äläkkä. Voisit ap myöntää, että hysterisoit nyt turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Mun mielestä edellispäivän pistokset on voinu yön aikana tulla punaisiksi paukamiksi. Lievä allerginen reaktio. Voithan aina kokeilla niihin vähän hydrokortisonia, mutta ei pakko. No joka tapauksessa, huomenna näet miten tilanne on edennyt.

En oikein usko.. ollaan aiemmin oltu samassa paikassa ulkoilemassa kuin eilen ja aiemminkin hyttysiä pörräillyt.. mutta seuraillaan.

Mun mielestä edellispäivän pistokset on voinu yön aikana tulla punaisiksi paukamiksi. Lievä allerginen reaktio. Voithan aina kokeilla niihin vähän hydrokortisonia, mutta ei pakko. No joka tapauksessa, huomenna näet miten tilanne on edennyt.

En oikein usko.. ollaan aiemmin oltu samassa paikassa ulkoilemassa kuin eilen ja aiemminkin hyttysiä pörräillyt.. mutta seuraillaan.

Ne voi nyt myöhäisemmällä kesällä olla äkäisempiä. Mitä sinä itse sitten epäilet??

Meillä hyttysen pistosta tuleva näppy on voinut tulla edellisen pvän pistostakin. Ainakin naamaan (olen itse nähnyt hyttysen edellisenä pvänä, mut illalla ei viel oo näppyä ollut mut sit aamulla on just sii kohtaa sit näppy....

Eli hyttysenpisto.

onkos lapsi saanut rokotteita? mpr-rokote nostaa helposti kuumee.
ja nyt on liikkeellä kuumettakin ja muitapöpöjä

Hyttyset aiheuttaa allergisia reaktioita alkukesästä ja uudelleen alkusyksystä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ne voi nyt myöhäisemmällä kesällä olla äkäisempiä. Mitä sinä itse sitten epäilet??

Yliherkkyyttä jollekin. Ja toivon ettei ole mitään joka nostaa kuumeen kun ei ole hyväksi tämän potilaan munuaisille.

Onko sillä MITÄÄN VÄLIÄ, onko kyseessä hyttysenpisto vaiko joku lintukirpun purema? Jos lapsi on hyväkuntoinen eikä hänen kroppansa täyty vähitellen noista paukamista, niin anna vaan olla. Ihme hysterisointia!
P.s. Jonkun ötökän paukamiltahan nuo näyttävät...

Eiiiih se on se rutto, nyt äkkiä ensiapuun. Tai oisko kuitenki hyttysenpisto :/ juu vaikea sanoa ihan näin sairaanhoitajana :whistle:

No voi kauhistus jos tuollaiseen sairaanhoitajaan törmäisi kun terveydenhoitoa antavaan laitokseen menisi.. huoh.

Yliherkkyyttä jollekin. Ja toivon ettei ole mitään joka nostaa kuumeen kun ei ole hyväksi tämän potilaan munuaisille.

Mitä yliherkkyyttä sinä epäilet, siis, että mielle, mikä olisi voinut aiheuttaa?
Miksi tuo hyttynen ei käy vaihtoehdoksi, olisi aika luonteva vaihtoehto ja näpyt näyttävät myös siltä. JA vielä jos on munuaisten kanssa ongelmia, niin voisi kuvitella, että ottaa herkemmin nuo pistokset.

Juu nyt kaikki heti lääkäriin teillä on kaikilla isorokko tai hyppykuppa :o tämä on vaaakavaaa asia! Heti ensiapuuun.

No on se nyt kumma paikka, kun normi hyttysen puremista tulee tällainen äläkkä. Voisit ap myöntää, että hysterisoit nyt turhaan.

Ei täällä muuten kukaan hysterisoi.. jos kysyn tunnistaako joku näppyjä, varmasti on muutama asiaton ihminen kommentoimassa asiattomuuksia.. ;)

Mistä tollasia uusavuttomia sikiää :headwall:

Veikkaan että taidat olla aika lailla uusavuttomampi.. enhän minä ole vienyt ketään lääkäriin enkä ole viemässä.. kysyin vain tunnistaako joku näpyt ja olisiko tarvetta viedä lääkärin.. huoh! :D

Ei täällä muuten kukaan hysterisoi.. jos kysyn tunnistaako joku näppyjä, varmasti on muutama asiaton ihminen kommentoimassa asiattomuuksia.. ;)

Öö, joo kysyt, mutta kuitenkin olet NIIN VARMA, että se ei ole sitä mitä KAIKKI ehdottavat ja kuitenkaan sinulla ei ole mitään järkevää epäilystä.. Mistähän nuo asiattomat kommentit sitten tulisivat..Hm..

Alkuperäinen kirjoittaja kuva luteen puremasta:
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/lutikat_pesitym%C3%A4ss%C3%A4_my%C3%B6s_joensuuhun_4045360.html

Ei näytä samalta, nuo näyttää olevan koholla eivätkä nuo näytä muuten kutiavan.. eikös itikan puremat muuten kutia??

Alkuperäinen kirjoittaja kuva luteen puremasta:
http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_maakunta/lutikat_pesitym%C3%A4ss%C3%A4_my%C3%B6s_joensuuhun_4045360.html

Ei näytä samalta, nuo näyttää olevan koholla eivätkä nuo näytä muuten kutiavan.. eikös itikan puremat muuten kutia??

Ei välttämättä. Jos niitä ei aloita kynsimään, niin ne ei kutia sen kummemmin.

No rokotko ei kutia? Nyt muakin alkaa jo naurattaa.. :) Kun mulle tulee hyttysenpuremista tuollaisia paukamia, niin niitä lähinnä vähän kirvelee ja polttelee. Sä haluat nyt vaan väittää..

Olisko lintukirppu. Mutta eikös niitä ole keväisin?

lintukirpuista tulee sellainen helminauha ihan pikkusia näppyjä. ja keväällä ovat valloillaan. sain niitä halkopinosta. mut kyllä niitä vieläkin on. meidän kissa oli ottanut linnun kiinni ja tuli kiehnäämään mun jalkaa vasten ja naps naps naps saman tien kolme pattia koivessa!!!

ap. taidat ylireagoida. jos mietityttää mene lääkäriin. hyönteisten pistoilta näyttää. mut niin yksinkertainen selitys ei taida kelvata kun meidän nikopetterillä on nyt näppyjä! koko maailma APUA!

Eiiiih se on se rutto, nyt äkkiä ensiapuun. Tai oisko kuitenki hyttysenpisto :/ juu vaikea sanoa ihan näin sairaanhoitajana :whistle:

Mikä asenne ongelma sua vaivaa vai ootko muuten vaan kauheen leuhka??
Hyttysenpistolle voi olla niin allerginen että se vaatii lääkärikäynnin ja lääke reseptin.

Mulle kanssa tollanen leuhka sh kerran päivitteli kun turhaan mennään lääkärille ja vaivataan heitä, lapsella sattui olemaan sillon vaav märkärupi, joka vaati antibiootti kuurin, et en ihan sh:n löpinöihin luota vaan mieluummin lääkärillä käyn.

Yhteistyössä