Tuulimunaraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lelu0105
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hei
tehdäänkö vielä kaavintoja?: mulle ei ainakaan puhuttu mitään kummastakaan toimenpiteestä. Lääkäri mainitsi sanan kaavinta, hän oli hyvin vähäpuheinen muutenkin. Koko homma oli ohi max. 15min. Kyseli vain vuodosta, jonka vuoksi sinne lähdin sekä kuukautiskierrosta. Sitte vaan housut pois ja penkille. Ultraus kesti pari minuuttia ja lääkäri kysyi oliko vuoto alkanut yhdynnän seurauksena. Totesi, ettei täällä näy mitään, raskauspussi vain. Lopuksi sanoi, että istukasta johtuu verenvuoto.
Puin vaatteet. Lääkäri sanoi, että jos vuoto on runsasta, niin voin ottaa yhteyttä.
Yritin kysyä, että kuinka runsasta vuotoa voisin odottaa...ei selkeää vastausta. Seuravaan käyntiin pitää tulla syömättä ja juomatta. ....oletan, että syy on kaavinta?

Kaiken tämän jälkeen aika pihalla olen. Nykyisen tietoni olen lukenut internetistä.
Nyt vuotoa on enemmän kuin viikko sitten, mutta ei mitenkään erittäin runsasta.
Kuinkahan kauan kestää kun "tavara" valuu itsestään pois? Mitään sellaista ei ole vielä tullut.
Olen jo melkein täysin hyväksynyt sen, että en ole raskaana ja meille ei helmikuussa tule lasta. Olisipa tämä vain jo ohi!

Minulla oli reilu vuosi sitten varhainen keskenmeno, tosin en sitten käynyt tarkistuttamassakaan sitä, oliko kyse tuulimunasta vai muusta, kun olisi pitänyt yksityisellä käydä eikä tuntunut olevan tarvetta. Keskenmeno alkoi ensin pienellä tuhruttelulla välillä paperiin, välillä ei tullut mitään. Sitten se "tyhjennysvuoto" muistutti ihan tavallisia kuukautisia, ehkä ihan hieman runsaampia vain. Kun kohdussa ei vielä ollut noilla viikoilla mitään "isompaa", oli kyse sitten tuulimunasta tai kesken menneestä raskaudesta, niin ei sieltä mitään varsinaista "tavaraa" tullut. Jos en olisi testeistä tiennyt olleeni raskaana, olisin mitä todennäköisimmin kuitannut sen vuodon ja sen ajankohdan sillä, että kierto oli sekaisin ja siksi normaalia pidempi.

Ompa tää nyt kummallista... Otin eilen pillerit n. klo 16 ja klo 19 eikä mitään vaikutusta. Klo 23 tunsin jotain pientä menkkamaista kipua ja oletin, että nuo olivat nyt niitä supistuksia, jotka työntävät "tavaraa" ulos. Olin niin väsynyt, joten menin nukkumaan ja laitoin yösiteen ja pyyhkeen vielä lakanan päälle, jos tulee tulva. Aamulla kun heräsin niin pikkasen oli siteeseen tullut verta. Pissatessa pönttöön tuli punaista ja pyyhkiessä muutama tumma hyytymä. Siinä se. Nyt pyyhkiessä aavistuksen verran punaista. Ihmettelen nyt, että oliko tuo tosiaan tuossa vai epäonnistuiko tyhjennys. Ajattelin kuitenkin vasta maanantaina soittaa gynelle ja kertoa tilanne. Tietääkö kukaan, että jos raskaus on vasta ihan alussa niin tuleeko vuotoa silloin ihan vähän? Unohdin kysyä sitä lekurilta. Aika helpolla selvisin jos tämä oli tässä.

Mulla kesti aika monta tuntia ennen kuin vuoto kunnolla alkoi (piti mennä kuulemma vain tunti tai korkeintaan pari lääkkeen annosta ennen kuin vuoto alkaa). Siksi pitivät minua siellä polilla koko päivän. Lopulta alkoi kuitenkin ja sitten vuotikin aivan järkyttävän paljon pari päivää ja väheni siitä sitten pikkuhiljaa. Tosin minähän taisin olla jo silloin viikolla 11 tai jotain, joten kai sitä vuodettavaa oli jo ehtinyt kertyäkin. Mullekaan itse lääkäri ei paljoakaan tietoa antanut, mutta oli kyllä oikein ystävällinen. Sen sijaan toimenpiteen suorittanut hoitaja (taisi olla ihan kätilö) oli tosi mukava ja kertoi kaikenlaisen tarpeellisen tiedon, joka tosin taisi aika lailla päästä katoamaan päästäni, kiitos aikamoisten kipujen ja järkytyksenkin. Kuitenkaan mulle ei edes ehdoteltu mitään odottelemista, toimenpiteeseen vain ja "homma hoitoon". Tosin kamalaa olisi ollutkin odotella, että koskahan tämä tästä itsekseen tulee ulos, minä kun en tiennyt ennen tuulimunaa ja sen keskeytystä asiasta oikeastaan yhtään mitään. Edelliseen päivään olin kuin olisin ollut raskaana (joka sekin oli ensimmäinen kerta) ja seuraavana päivänä koko juttu oli jo ikäänkuin ohi. En ehtinyt tosiaan netistä mitään lukea enkä muutenkaan ollut kuullut kenenkään kokemuksia vastaavasta. Koko asia oli ohi kuitenkin niin nopeasti, että suurempi henkinen järkytys tuli vasta jälkijunassa ja pelotti enemmän tämän nykyisen raskauteni alussa. Muuten jäi vain kokemus aika raastavasta fyysisestä kivusta. Mitenhän minä oikein pärjään tulevan synnytyksen...

kiitos viestistäsi 'varhainen keskenmen'. Vaikuttaa siltä, että juuri noin se minullakin on.
papu09: en tiedä yhtään enempää kuin sinäkään. Viime yönä olin kipeä ja vuotoa oli tavallisten kuukautisten tyyliin. Kaivoin kaapista viimeisen panadolin, että sain kivulta nukahdettua. Pitkin iltaa pyyhkäisin verta ja limarihmaa, jossa oli pieniä hyytymiä.
Aamulla herättyäni pyyhkäisin ja paperissa oli vaalea, pitkulainen, kaistale. Se oli aika sitkeää. (anteeksi tarkat kuvaukset) Siinä oli myös hyytymiä. Järkyttyneenä tutkin sitä.
Olin järkyttynyt ja samalla helpottunut. Päätin lähteä lääkäriin. Siellä nuori, mieslääkäri urhoollisesti kuunteli kuvaustani. Hän antoi lähetteen sairaalaan, jos haluan sinne mennä. Mutta hänen mielestään voin ihan hyvin olla kotona ja seurata tilannetta. Sain kolme päivää sairaslomaa.

Heippa kaikille ja pahoitteluni samaan syssyyn teille jotka olette joutuneet tuulimunan kokemaan :(

Itselläni todettiin tuulimunaraskaus 11/08 rv 7+, menin myös tuhruvuodon takia yksityiselle tarkistuttamaan tilanteen. Tiesin minä jotenkin sen etukäteen ettei kaikki ole kunnossa, oireet oli ihan mitättömät.

Yksityisellä olin tosiaan kun viikkoja piti olla 7+, ei näkynyt kuin raskauspussi. Tiesin itsekkin että tuulimuna on nyt kyseessä,koska kiertoni ei voinut heittää niin paljoa että olisi vain myöhemmin hedelmöitynyt. Mutta sovittiin että varaavat minulle ajan naistentautien polilta 1-2 vkon päähän jossa tarkistetaan tilanne.

2 vkoa kärvistelin ja kieriskelin toivon kipinä kuitenkin takaraivossa, jospa sittenkin... Polilla diaknoosiksi varmistui tuulimunaraskaus. Kyselin vaihtoehtoja (olin ottanut niistä etukäteen itse selvää) Ja lääkäri ehdotti ensin lääkkeellistä tyhjennystä.Sain suun kautta polilla valmistelevan/keskeyttävän lääkkeen, sitten tyhjennysnapit napit kouraan ohjelappusen ja puhelinnumeron kanssa ja kotio. Seuraavana aamuna laitoin napit (muistaakseni 4kpl) tullasin suurimman siteen housuun minkä löysin ja istuin kauhulla odottamaan tulevaa (olin myös lukenut kauhuskenaarioita netistä kuinka monella tyhjennyt on mennyt pieleen). Tasan 6 tunnin päästä alkoi tuntua supistuksia ja menin vessaan, vähän ajan päästä tuli ulos isompi hyytymä eli varmaankin kokolailla kaikki raskausmateriaali.Pieniä supistuksia tuntui illan mittaan.
Sitten vuoto jatkui niukkojen menkkojen tyylisenä. Seuraavana päivänä tuli enää vain vähän vuotoa, onneksi sillä oli isänpäivä...

Mulla meni tyhjennys aika kivuttomasti, mutta tosiaan se onnistumisprosentti lääkkeellisessä tyhjennyksessä on aika mitätön.. Oliko peräti 10%

Menin n. 4 vkon päästä tarkistukseen omalle gynelleni, sillä sairaalasta ei suoritettu minkäänlaista jälkitarkastusta.Raskaustestin kait käskivät tekemään 3 vkon päästä ktyhjennyksestä ja sitten ottamaan yhteyttä jos näyttää vielä plussaa.

Kiertoni meni vähän sekaisin mutta 3.sta kierrosta raskauduin uudestaan ja nyt on menossa rv28.

Tsemppiä vaan teille kaikille, on hyvä että olette löytäneet vertaisen tukea tässä asiassa! Samalla vinkkaan että tuolla haaveilijoiden puolella on kermit- niminen ketju, siellä kirjoittelevat keskenmenon saaneet ihmiset. Sieltä minä sain korvaamattoman tuen ja lohdun kun kärvistelin omien keskenmenojeni kanssa 11/06 ja 11/08

Terkuin ÄssÄ -Ex kermeistä

lelu0105: miten voit? Onko tilanteesi selviytynyt?
Mä sain ajan keskiviikolle kaavintaan kun pillerit eivät tehonneet ja hcg hormoni laskee niin hitaasti. Neljän päivän ajan alavatsa on ollut iltaisin aika kipeä ja vuoto on aika runsasta ja osittain klönttimäistä. Harmittaa kyllä niin paljon just tällä hetkellä kun meillä olis kylpyläloma tulossa loppuviikosta ja en varmaankaan saa uida:( Tosin jos vuotoa ei ole niin ehkä sitten uskalla polskia edes hetken. Mutta epäilen suuresti.

Toivottavasti sä voit jo paremmin ja tilanteesi on selkiytynyt. Jaksuja sinne!

Yhteistyössä