Tv-lupa, eihän silloin sitä tarvi, jos ei oo digiboksiakaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v

Vieras
Oikeesti mä oon alkanut miettimään... mä katton salkkarit tv:stä silloin kun muistan ja bb:n, mut niitä molempia näkis netin kautta. Lapset kattoo pikkukakkosta, mut lasten dvd:tä on kaappi pullollaan... mihin me tarvitaan digiboksia? Ei mihinkään. Taidan luopua siitä, enhän silloin tarvi tv-lupaakaan? Sais senkin lopettaa...

Esimerkiksi Turussa näkyy kaapelin kautta TurkuTv analogisena, joten täällä pitää maksaa tv-lupa vaikka digiboksia ei olekaan... Mutta jos ei ole analogisia kanavia, ei katso satelliitin kautta eikä tietokoneen tai puhelimen kautta televisiota niin sitten ei tarvitse maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mammanpojat:
No meillä ei oo digiboxia myöskään. Mitä jos tv lupa tarkastaja tulee ovelle ja alkaa huutaan että teillä on tv, mutta mä sanon ettei oo digiboxia!?
Kyllä niillä tvtarkastajillakin on käytöstavat.. tuskin alkavat HUUTAMAAN

Tein valituksen vähän ennen digi-aikaan siirtymistä tv-lupatarkastajan törkeästä käytöksestä; toistuvasti se koitti saada minut myöntämään että minulla olisi televisio ja lopuksi kun sanoin monta kertaa että herra on kuule hyvä ja tulee tarkastamaan asuntoni, hän vain tuhahteli ja sanoi että "hän uskoo minua... TÄMÄN KERRAN" ja käveli pois.

Samassa valitus-kirjeessä kysyin että mitenkäs kun nuo digikanavat tulee pian käyttöön (että jos tv'n siinä vaiheessa hankin jotta voisin konsolilla pelailla) ja saamassani mailissa luki että jos ei ole digiboxia tai muuta tapaa katsoa digikanavia niin sitten lupaa ei tarvitse.
Itselläni on nykyään TV muttei ole boxia koskaan ollut, mutten siltikään uskalla enää avata ovea jos on pienikään epäilys että on tarkastaja, olen nimittäin kuullut kauhutarinoita siitä kuinka tarkastaja on modeemia tai vastaavaa väenvängällä boxiksi väittänyt ja sakkoa on tullut loppujenlopuksi vaikka on kovasti koittanut todistella ettei se mikään digiboxi ollut. =(