Tyäöantaja ei muka pysty antamaan vapaata läheisen hautajaisia varten!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan ihmeissään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sun miehellä ei siis ole mahista ottaa sitä pekkaseksi tai vaihtaa jonkun kanssa vuoroa?

Ei. Vuoronvaihto tarkoittaisi joku päivä kahta vuoroa peräkkäin (16h putkeen) ja ei niillä kait mitään pekkasia ole..? Ei ole ainakaan koskaan ole niistä puhunut, tai sitten menevät jollain erilaisella nimikkeellä.

Tottakai pekkasia kertyy,mikä ala kyseessä?

Voi huoh, BV yrittää taas päteä.
Ei joka alalla kerry pekkasia.

Sen takia mä kysyin mikä ala! Enkä mä vittu tässä mitään päde |O :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Eihän sitä vapaata tarvitse antaa, kun eihän se mies edes ole silloin hautajaisten aikana töissä. Ja saahan se nukkua 2,5 tuntia, sekin on jo jotain.

Luin uudestaan ja tosiaan eihän mies ole silloin työvuorossa eli vapaata ei vuorosta tarvitse antaa.

ihan normi käytöntö ja ei sen työnantajankaan tarvi kaiken maailman sukulais suhteiden takia lomaa antaa,
en saanut itsekään pappani hautajaisiin lomaa vaikka olin silloin nuori ja ns.pakkotyöllistettynä semmoisessa nuortenpisteessä josta sai kyllä kunnon palkan mutta oli samalla ns.työhön opettelua ja työmaailmaan tutustumista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Tottakai pekkasia kertyy,mikä ala kyseessä?

Ei kaikilla aloilla ole pekkasia!

Tiedän!

No et tienny äsken kun sanoi että "tottakai pekasia kertyy".

Mutta sen jälkeen kysyin mikä ala.
Esim mun mutsilla ei kerry pekkasia vaan ne menee jotenkin muuten,en muista miten.

Silti minusta olisi kohtuullista antaa vapaaksi se edeltävä yö. Vai onko jollain paremmin kokemusta jaksaa koko seuraava päivä 2,5h:n unilla?

Mä oon sitä mieltä että käy työterveysasemalla lääkärin luona, ja pyytää sen yön vapaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Silti minusta olisi kohtuullista antaa vapaaksi se edeltävä yö. Vai onko jollain paremmin kokemusta jaksaa koko seuraava päivä 2,5h:n unilla?

Kaipa nyt enemmän ehtii kuin 2,5h nukkua?

Aamulla nukkuu sen 2,5h ennen hautajaisia, seuraavan kerran sitten yönet kunhan kotiudutaan (hautajaiset toisella paikkakunnalla) ettei siihen päivään kyllä enempää unta mahdu.

Aamulla nukkuu sen 2,5h ennen hautajaisia, seuraavan kerran sitten yönet kunhan kotiudutaan (hautajaiset toisella paikkakunnalla) ettei siihen päivään kyllä enempää unta mahdu.

No kyllä varmaan tällä palstalla on aika paljon ihmisiä, jotka pikkulasten vanhempina tulevat toimeen tilapäisesti aika vähäisilläkin unilla.... Kyllä nyt aikuinen mies pystyy tuohon suoritukseen kerran eläissään.

Eikös se riipu siitä kuinka läheinen?

Kyseessä isovanhempi.

musta on kans niin väärin et isovanhempien hautajaisiin ei saa palkatonta, mut appivanhempien saa.. mulla ne ainakin menevät samalla viivalla.. samasta asiasta kerran työn antajan kans nahistelin ja otin sit palkattomana (sen yövuoron.. ei meinannu työn antaja käsittää miks yleensäkkään hain vapaata ja matkaa hautajaisiin oli 300km

jaksaa jaksaa, asennetta peliin. jos kerran ei seuraavaksi yöksi enää tarvi mennä. JA mistä toisen jaksamisen tietää. Se yötyön vaikeus on tuollaisten luulotautisten ongelma jotka ei koskaan ole valvoneet. ja miksei hae palkatonta, käytä lomapäiviä? Oletko edes kysyny miehen mielipidettä? tai hei jospa sillä on toinen nainen ja menee sinne yöksi?

Alkuperäinen kirjoittaja nonius:

No kyllä varmaan tällä palstalla on aika paljon ihmisiä, jotka pikkulasten vanhempina tulevat toimeen tilapäisesti aika vähäisilläkin unilla.... Kyllä nyt aikuinen mies pystyy tuohon suoritukseen kerran eläissään.

ootko tehnyt useamman yön putkea peräkkäin töitä ja nukkunu siinä välissä huonosta..

Alkuperäinen kirjoittaja Mulle tais tulla bannia...:

jaksaa jaksaa, asennetta peliin. jos kerran ei seuraavaksi yöksi enää tarvi mennä. JA mistä toisen jaksamisen tietää. Se yötyön vaikeus on tuollaisten luulotautisten ongelma jotka ei koskaan ole valvoneet. ja miksei hae palkatonta, käytä lomapäiviä? Oletko edes kysyny miehen mielipidettä? tai hei jospa sillä on toinen nainen ja menee sinne yöksi?

Kaunis kiitos mielipiteestäsi. Helpottiko?

Kurjaa, ettei mies vapaata saa. Mutta työnantajankin kannalta ymmärrettävää, jos paljon porukkaa poissa. :/ Ja työnantaja tarjosi seuraavaa yötä vapaaksi. Miksei se kelpaa? Saisi silloin edes nukkua, vai meinaako nyt tehdä niin, että nukkuu vaan ne 2,5 tuntia ja päivän hautajaisissa ja yöllä taas töihin?

Alkuperäinen kirjoittaja mökö:
Eikös se riipu siitä kuinka läheinen?

Kyseessä isovanhempi.

musta on kans niin väärin et isovanhempien hautajaisiin ei saa palkatonta, mut appivanhempien saa.. mulla ne ainakin menevät samalla viivalla.. samasta asiasta kerran työn antajan kans nahistelin ja otin sit palkattomana (sen yövuoron.. ei meinannu työn antaja käsittää miks yleensäkkään hain vapaata ja matkaa hautajaisiin oli 300km

oisin hakenu saikkua, mut en enään kehannu, kun olin jo menny asiasta mainitteen... muutenki aika rikki olin yllättävässä tilanteessa..

Alkuperäinen kirjoittaja Mulle tais tulla bannia...:

Kaunis kiitos mielipiteestäsi. Helpottiko?

Ole hyvä vaan, mutta oikeesti hyvin se menee. älä jaksa turhasta stressata. jookos?

Mä tein vuorotyötä ja joskus nukuin muutaman tunnin yön jälkeen ja seuraava yö oli jaksettava valvoo. Sunmiehes saa nukkua seuraavan yön. Anna nukkua autossakin, jos kerta on pitkä matka ettei aamusta kerkee nukkumaan. Kotimatkallakin annat nukkua, jos on kovasti väsy. Harmihan se on, ettei saanut edellistä yötä vapaaksi, mutta kyllä uskon, että jaksaa päivän.

Alkuperäinen kirjoittaja tjaaoh:
Kurjaa, ettei mies vapaata saa. Mutta työnantajankin kannalta ymmärrettävää, jos paljon porukkaa poissa. :/ Ja työnantaja tarjosi seuraavaa yötä vapaaksi. Miksei se kelpaa? Saisi silloin edes nukkua, vai meinaako nyt tehdä niin, että nukkuu vaan ne 2,5 tuntia ja päivän hautajaisissa ja yöllä taas töihin?

Kyllä se noinkin kelpaa jos ei muuta vaihtoehtoa ole. Luulin vain TA:lta riittävän enemmän järjenkäyttöä tähän asiaan :( Itse kun en ole koskaan noin ymmärtämättömään pomoon törmännyt vaikka vuorotyötä tehnyt lähes koko ikäni.
Mies on töistä pois sitten seuraavan yön.

Yhteistyössä