Tyhjät lupaukset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihh

Vieras
Miten sanoa mummolle että ei antasi lapsille 6v ja 7v tyhjiä lupauksia.
Kyse ei ole siitä etteikö mummo "muistasi" lupauksiaan vaan antaa ihan "tarkoituksella" näitä lupauksia, sitä en tiedä miksi :/

Eli aina kun mummo tulee meille hän lupaa lähettää lapsille rahaa kirjeitse, siis ottaa nimenomaan itse tämän rahan puheenaiheeksi.
Aina mummo lähtiessä vannoa ja vakuuttaa kuinka mummo kotin päästessä voi laittaa teille 5e niin saatte sen sitten jakaa.

ja taas tulee lapsen synttärit ym tulee mummo kylään ja taas lupaa että kun kotiin pääsee hän voi laittaa rahaa tulemaan.

No nyt olen jo sanonutkin näille että älkää pettykö kun mummo ei sitä rahaa laita ja olen lapsien kuullen vedonnut mummon ikään ja muistamattomuuteen ;)

Kiva vaan kun lapset silti päivästä/viikosta toiseen juoksee kilpaa postilaatikolle jokapäivä josko se mummo olisi nyt laittanutkin sitä rahaa tulemaan.

Minä en vaan tajua, miksi ummo lupaa jotain jota ei koskaan meinaa toteuttaa :(
Itsellä jo käynyt mielessä että laitan kirjekuoren tuonne lootaan ja siihen rahan ja kerron sen olevan mummolta.

Ei muuten mutta kun mummo on näin nyt toiminut viimeiset 2vuotta ja lapset jo todella odottaa että kyllä se mummo meille rahaa laittaa kun hän itse siitä aina puhuu.

Kerran (puolisenvuotta sitten) koetin nätisti mummolle/anopille sanoa ei lupaisi noille mitään jos ei meinaa toteuttaa ja hän taas silmät kirkkaina minullekin vannoa vakuuttaa kuinka hän NYT laittaa ja on pahoillaan ettei ole aijemmin voinut vaikka on luvannut kun on tullut sitä ja tätä laskua jne.
Miehenikin sanoi äidilleen että ihan oikeasti jos et pysty toteuttamaan puhettasi niin älä puhu niile, ja muutenkin parempi kun et lupaile mitään laita sitten joskus jos hauat yllätyksenä mutta näin ei tulisi pettymyksiä,
vaan niin mummo sepostaa kuinka nyt asiat on toisin ja nyt hän laittaa ja älkää te nyt hänen raha asioista huolehtiko.

Ja taas odotan kun on nuo lapsen synttärit viikonloppuna ja mummo tulossa meille että kuinka jälleen antaa tyhjiä lupauksia 2 pienelle lapselle :(

Minäkin sanoisin hyvin tiukasti, että nyt tulee tuollaisiin puheisiin loppu. Voisin sanoa ihan jopa siinä tilanteessa lasten kuullen asian, jos ei mummeli muuten muista. Onko siis kyse jonkinlaisesta vanhuudenhöperyydestä? Vai aliarvioiko mummo lasten muistia ja ymmärrystä..? Eikö mummo tullessaan tuo lapsille mitään pientä ja sitten yrittää hyvitellä lupailemalla kaikenlaista? Oli syy mikä tahansa, minä en antaisi mummon enää moisia katteettomia lupauksia antaa. Kertoisin ihan rehellisesti mummolle myös tuon, että lapset joka päivä odottavat postia mummolta. ehkä hän ei vaan ole tajunnut, että lapset OIKEASTI muistavat ja odottavat.

Ehkä mummo vaan tykkää päteä ja esiintyä hyväntekijänä. Meillekin anoppi on luvannut ostaa sitä sun tätä, telkkarin, verhot, matkarahaa. Kovaäänisesti aina lupailee asioita, sitä enemmän innoissaan mitä suurempi kuulijakunta. Mitään näistä ei ole näkynyt... Puheet on luokkaa "pitäisikö ostaa vauvalle ruokaa että se saa syödä". Pojalle on kyllä alennuksesta euron sukkia ja joitain vaaleanpunaisia bodeja ostanut kun halvalla sai...
Meitä ei haittaa se ettei rahaa virtaa kun tullaan ihan mukavasti toimeen omillaan, eikä koeta anopin velvollisuudeksi meidän elämää kustantaa. Kysyttäessä myös aina sanotaan ettei mitään tarvita. Alussa jäi vain esim. ostamatta se telkku hyvästä tarjouksesta kun piti lahjaksi saada. Eniten harmittaa nuo tyhjät lupaukset, ihmistä ei voi ottaa mitenkään tosissaan. Onkin puhuttu miten lapselle sen asian sitten selittää kun pieni alkaa ymmärtää ja pettymyksiä on todennäköisesti luvassa.

Yhteistyössä