Tyhmä kysymys, lapsen silmätulehduksesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli meidän vajaa 2-vuotiaalla ollut kova flunssa ja torstai iltanaalkoi silmät rähmiä. Perjantai iltana ja eilen silmistä tuli paksua keltaista rähmää ja ajattelin että huomenna vien lääkäriin, mutta tänään silmät ei ole enää rähmineet, aamulla oli yön aikana tullut vähän. Olen siis ihan keitetyllä vedellä puhdistanut silmiä monta kertaa päivässä.
Nyt siis mietin, että voiko mennä ohi tuollein? Kun netissä oli että jos ei perissa päivässä mene ohi, niin lääkäriin hakemaan tipat ja muutenkin suositeltiin. No meni vähän kauemmin, niin voiko siellä nyt vielä olla jotain pöpöä muhimassa? Vienkö huomenna lääkäriin? Toki voin viedä tiistainakin jos jatkuu, mutta kun se on pyhäpäivä, niin on paljon vaikeampaa.

Flunssa kyllä muutenkin jo hellittämässä.

Jos ei ole oireita niin ei tarvitse viedä lääkäriin. Silmätulehdus on varmaan mennyt ohi itsekseen. Ehkäpä se oli flunssaan liittyva, virusperäinen. Jos oireet tulee takaisin niin sitten lääkäriin.

korvatulehdus voi liittyä myös korvatulehdukseen.
ja sama suomeksi

silmätulehdus voi liittyä myös korvatulehdukseen

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
korvatulehdus voi liittyä myös korvatulehdukseen.

Niin mä kanssa luin, mutta meillä ei kummallakaan lapsella ole ollut ikinä korvatulehdusta joten ei kovin helpolla tule. Flunssa muutenkin hellittämässä, joten en usko että korvissa mitään vikaa on. Lapsi ollut ihan reipas ja hyväntuulinen muuten, toki jos vielä on räkäinen, tulee yskää jne, ja pitkityy niin sitten käydään korvat katsomassa.

[QUOTE="Aloittaja";27782144]Niin mä kanssa luin, mutta meillä ei kummallakaan lapsella ole ollut ikinä korvatulehdusta joten ei kovin helpolla tule. Flunssa muutenkin hellittämässä, joten en usko että korvissa mitään vikaa on. Lapsi ollut ihan reipas ja hyväntuulinen muuten, toki jos vielä on räkäinen, tulee yskää jne, ja pitkityy niin sitten käydään korvat katsomassa.[/QUOTE]meillä oli nuorempi ja on vieläkin sellainen että ei valita korvatulehduksia. lääkäri ihmetteli viimeksi kun käytin esikoista tarkastuksessa ja nuorempi halus kanssa että hältä katsotaan ja löyty lääkärin mukaan paha tulehdus, että miten on mahdollista ettei ole itkenyt tai mitenkään muuten reagoinut siihen.
ilmeisesti muksulla on korkea kipukynnys tai sitten se on näillä geeneillä muuten vain outo.

Mä taas on aina kiikuttanut noita lääkäriin, "että nyt on pakko olla korvatulehdus" kun räkää ja yskää tuntuu vaan riittävän. Ikinä ei ole mitään ollut. Toki mielettömän hyvä juttu ettei ole, mutta joskus toivoisi että noihin kohtalaisen usein oleviin ja pitkään kestäviin räkiksiin olisi joku "syy", johon saisi lääkkeet ja vaivat katoaisi.

[QUOTE="Aloittaja";27782176]Mä taas on aina kiikuttanut noita lääkäriin, "että nyt on pakko olla korvatulehdus" kun räkää ja yskää tuntuu vaan riittävän. Ikinä ei ole mitään ollut. Toki mielettömän hyvä juttu ettei ole, mutta joskus toivoisi että noihin kohtalaisen usein oleviin ja pitkään kestäviin räkiksiin olisi joku "syy", johon saisi lääkkeet ja vaivat katoaisi.[/QUOTE]mutta toisaalta hyvä ettei tarvi syödä lääkkeitä

Myös korvatulehdus voi mennä ohi ilman antibiotteja. Ei lasta tarvitse viedä lääkäriin, jos ei ole mitään oireita. Korvatulehdus ei kaikilla oireile muuten kipuna, toisilla ainoa oire voi ola ruokahaluttomuus. Tai pitkittynyt yskä.

Flunssaisen lapsen korvat muuten melkein aina punoittavat ja silloin saa helposti turhaan antibiotit.

[QUOTE="Aloittaja";27782195]Joo, onhan se oikeasti hyvä. Joskus vaan laiska äiti haluisi että taudit loppuu nopeasti ja pääsisi siihen normaalin arkeen. Mutta tietty parempi näin :)[/QUOTE]mut normaali lapsi sairastaa, sille ei voi mitään ja kuuluu asiaan.

Yhteistyössä