Tyhmä kysymys: Miten tehdään kananmunaan reikä niin että saa sisälmykset ulos. Lapset haluais maalata munia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en ole ikin tyhjännyt munia, onko yleinenkin tapa? .... meillä äiti aina keitti ne ja niin mäkin olen tehnyt lapsille kun ovat maalaamisesta innostuneet.

Meillä aina mutsi tyhjäs ne ku itse halusin maalata. Tapa on jäänyt sieltä. En tiedä mistä se tulee.

Puukon kärjellä mä oon naputellut ja pyörittänyt poramaisesti reiän

keitety muna pilaantuu pöydällä. Tyhjä muna säilyy vaikka 10vuotta muistona lasten maalaamishetkistä. Ja tusseilla saa kivoja kuvia, vaikka vesivärimaalausten päälle. Meillä ollut munakennossa vuosikausia tyhjiä munia. Joka vuosi ollut samat koristeena, jos ei kukaan maalaa (kun omat lapset ehkä vielä liian pieniä siihen)

Mä ainakin puhalsin jo munia. Tää salmonella bakteerihan ei mee munan sisään, joten pesin munat saippualla ja huuhtelin lämpösellä vedellä. Vaikken usko edes että kaupoissa on salmonellamunia... Mutta pelasin varman päälle, kun lapsetkin niitä käsittelevät. Ja toisaalta, ainahan raa'assa munassa ja kananlihassa on pieni salmonella riski.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä ainakin puhalsin jo munia. Tää salmonella bakteerihan ei mee munan sisään, joten pesin munat saippualla ja huuhtelin lämpösellä vedellä. Vaikken usko edes että kaupoissa on salmonellamunia... Mutta pelasin varman päälle, kun lapsetkin niitä käsittelevät. Ja toisaalta, ainahan raa'assa munassa ja kananlihassa on pieni salmonella riski.

Näinhän se on. Kalevassa nyt yksi päivä mainittiin, että tänä vuonna kannattaa jättää tavalliset munat maalailematta.

Yhteistyössä