Tyhmä kysymys mokkapaloista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Älkää naurako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Älkää naurako

Vieras
Kun reseptissä sanotaan että vahvaa kahvia niin tuleeko kahvi sekaan keitettynä litkuna vai puruina? En juo koskaan kahvia enkä omista keitintä niin siksi tyhmä kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Korvaa kahvi maidolla, jos et omista kahvinkeitintä.

Olipas uusavuton vinkki MOKKApaloihin. :D Tiesitkö että kahvia voi tehdä ihan liedelläkin, ilman keitintä? Meinaan kahvia on juotu jo ENNEN keittimen keksimistä, jopa ajalla ennen sähköä...

Minä käytän mokkapaloihin pikakahvia, siitä saa vahvaa ja käy muihinkin leivoksiin yms. Ja säilyy kauan, jos ei itse juo. Ja voihan sitä tyrkyttää vieraillekin jos haluavat kahvia :)

Alkuperäinen kirjoittaja Jee:
Olipas uusavuton vinkki MOKKApaloihin. :D Tiesitkö että kahvia voi tehdä ihan liedelläkin, ilman keitintä? Meinaan kahvia on juotu jo ENNEN keittimen keksimistä, jopa ajalla ennen sähköä...

Tiesin joo, ei oo uusavuton vinkki vaan hyvinkin kekseliäs vinkki :xmas: B) . Sulla taitaa olla köyhä mielikuvitus, jos aina tarttee kaikki tehrä niin vimpan päälle :D :ashamed: :saint: :saint:

eihän sitä kahvia tule kuin kuorrutteeseen. sekoita ensin kahvi ja kaakaojauhe. sitten lisäät tomusokeria ja voisulaa...
aina saa kysyä ja muistan koulussa yhden tytön joka sekoitti myös kahvin puruja :)

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Jee:

Tiesin joo, ei oo uusavuton vinkki vaan hyvinkin kekseliäs vinkki :xmas: B) . Sulla taitaa olla köyhä mielikuvitus, jos aina tarttee kaikki tehrä niin vimpan päälle :D :ashamed: :saint: :saint:

Ai mulla on köyhä mielikuvitús, kun kirjotat että JOS EI OO KEITINTÄ niin laita maitoa?

Jos toi sun maitopalareseptis on niin ihanaisa niin eikös kannatta ehdottaa sitä maitoa tilalle ihan yleensäkin niihin MOKKApaloihin? Kun joku kysyy miten kahvi laitetaan niin toki kannattaa kertoa tämä oma mullistavan nerokas keksintönsä. :D Onhan se aika uraauurtavaa, kun niihin jo muutenkin tulee maitoa...

Alkuperäinen kirjoittaja ONhan:
Ai mulla on köyhä mielikuvitús, kun kirjotat että JOS EI OO KEITINTÄ niin laita maitoa?

Jos toi sun maitopalareseptis on niin ihanaisa niin eikös kannatta ehdottaa sitä maitoa tilalle ihan yleensäkin niihin MOKKApaloihin? Kun joku kysyy miten kahvi laitetaan niin toki kannattaa kertoa tämä oma mullistavan nerokas keksintönsä. :D Onhan se aika uraauurtavaa, kun niihin jo muutenkin tulee maitoa...

:hug: :hug: pipa taitaa kiristää.
Kaikissa ohjeissa ei oo maitoo aina. Ja voihan senkin korvata mehulla. :hug: :hug: voimia sulle elämääsi :laugh: :laugh:

voi teitä.. jotkut onnistui eksymään aiheesta ihan täysin ja riitelee nyt maito/mokkapaloista :D :D :D

alkuperänen kysymys oli munkin mielestäni vaan aivan vallottava, ei mitenkään typerä :)
ei kaikki ole tehneet kaikkea! toivottavasti palat maistuvat, mitä sinne ikinä laitatkin sekaan!!

Kahvin voi korvata vaikka konjakkiesanssilla! Kahvi maistuu siinä erittäin vähän, ei ole väliä, mitä nestettä laitat.
Vaikka sitä maitoa, mutta voit laittaa kaakaota, siideriä tms. ihan mitä vaan.

Tottahan siihen voi laittaa vaikka vettä, mutta kyllä mokkapaloihin kuuluu se kahvi. Siksi se ei ollut kekseliäs vinkki vaikka itse niin luuletkin. Vimpan päälle ei tarvitse ikinä olla ja soveltaa voi jos osaa, mutta jollei osaa niin kannattaa seurata ohjeita. Mokkapalojen maku muuttuu kyllä oleellisesti jollei sitä kahvia sinne laita.

Juu ehdottomasti kuuluu kahvi mokkapaloihin. Tai muutenhan ne on vain suklaapaloja tai jotain... Pikakahvi (sekin sit litkuna, ei puruina :D ) käy oikein hyvin (kokeiltu on), ja hyvähän sitä on talossa olla jos vieraille vaikka haluaa joskus tarjota kahvia eikä ole keitintä.

Yhteistyössä