Tyhmä kysyy päiväkodista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja kaivataan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuja kaivataan

Vieras
Lapsi aloittaa syksyllä päiväkodissa ja samaan aikaa on syntymäpäivä. Onko tapana viedä sinne jotain tarjottavaa? Mitä? Pidetäänkö siellä jotenkin juhlat tai jotain et jos en itse kerro synttäreistä mainitaanko ne siellä muuten? Hävettää olla näin tietämätön.

Itse olen vienyt keksipaketin tms... Mainitsin asiasta kun päiväkotiaikaa takana oli vasta 2 viikkoa ( syksyllä aloitti ) niin eivät ole niin perehtyneet vielä lasten syntymäaikoihin.

Sinun kannattaa kysyä asiaa päiväkodista, mikä tapana juuri siinä päiväkodissa on. Edellisessä päiväkodissa vain jäätelö oli sallittu, tässä jälkimmäisessä merkkipäiviksi tuotiin vain keksejä. Mitään kotona leivottua ei lapsille voi viedä. Ja tässä jälkimmäisessä päiväkodissa ei jäätelö käynyt kylmäketjun katkeamisen vuoksi.

Kyllä vanhemmilla on ollut tapana viedä päiväkotiin joitakin herkkuja, esim. keksejä, karkkeja, yms. Kyllä päiväkodissa vietetään lasten syntymäpäiviä. Ainakin niissä, missä minä olen työskennnellyt. Ja kannattaa tietty kysyä, onko jotain allergioita muilla lapsilla, et ottaa ne huomioon.

Yleensä on,vaikka keksipaketti,jäätelöt tmv.Kyllä pk:ssa ainakin lauletaan päivänsankarille,joissain pidetään juhliakin.Ihan päiväkotikohtaista tuo.Syntymäaika on selvillä pk:n työntekijöillä(hakemuksessa on syntymäaika.) ja yleensä niistä on ainakin pienten ryhmässä askarreltu jotkut hahmot,missä nimet ja syntymäajat.

Esim. keksejä voi viedä. Jäätelö ei sallittu enää missään pväkodissa-) kylmäketju katkeaa.
Kyllä hoitohenkilökunta tietää lasten syntymäajat ja kertoo että silloin juhlitaan synttäreitä kun lapsella ne on.
Yleensä vanhemmat tuovat tarjottavaa ( pakkohan se ei ole mutta lapselle tärkeä juttu)
pk:ssa lauletaan,saa kortin ja pienen lahjan yleensä :)

Yhteistyössä