Tyhmää kysyttävää raskaudesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "HOP"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"HOP"

Vieras
- Oletko ollut paljon saikulla (alku)raskaudessa esim. pahoinvoinnin takia? Kuinka paljon? Mitä työnantaja tykkäsi, oliko hänellä raskaus jo tiedossa?
- Milloin olet kertonut raskaudesta työnantajalle?
- Milloin ja miten olet kertonut läheisille?

-Olin saikulla n.kuukauden. Tosin pahoinvointi mun kohdalla tarkoitti oksentamista jatkuvasti. Lopulta olin tiputuksessa ja vasta lääkkeillä helpotti.
Työnantaja passitti mut kotiin kun olin eräänä aamuna oksentanut 12 kertaa puoleen päivään mennessä. Pomo ymmärsi hyvin mutta muutama työkaveri(pari vanhempaa naista) selkeästi piti mun poissaoloa jotenkin tekosyynä tai laiskotteluna. Olisi kuulema pitänyt vain kestää ja ihan oli kuulema pään sisällä vikaa (siis mulla) kun tiputukseen asti jouduin raskauspahoinvoinnin takia.Mikä tietysti oli vähän outoa kun lääkäri sen päätöksen teki. Työkaverien mielestä on kuulema asenteesta kiinni miten raskaus sujuu.

-Kerroin työnantajalle kun aloin oksentelemaan eli n. rv7

-Läheisille kerrottiin heti. Muille nt-ultran jälkeen.

- Oletko ollut paljon saikulla (alku)raskaudessa esim. pahoinvoinnin takia? Kuinka paljon? Mitä työnantaja tykkäsi, oliko hänellä raskaus jo tiedossa?
Ekassa raskaudessa olin ~ viikon verran saikulla pahoinvoinnin takia... Oli niin kammo olo etten sängystä tahtonu ylös päästä. Eipä työnantajalla siihen mitään nokankoputtamista ollut, ihan pätevää sairaslomaa.. Kerroin töissä kun arvasivat itsekkin, joskus rv 7-8 Nyt tässä tokassa raskaudessa en ole ollu saikulla, ei ole ollu niin huonoo oloo, vielä en ole töissä kertonut enkä aio kertoakaan vielä kuukauteen ainakaan.. Nyt menossa rv 9+

- Milloin ja miten olet kertonut läheisille? Ekassa raskaudessa kerrottiin melkeistä kaikille heti kun plussasin, .. eli joskus 6-7 viikoilla.. Nyt ei olla kerrottu kun mun kahdelle läheiselle sukulaiselle / ystävälle. Muille sukulaisille ja ystäville kerron sitten kun hyvältä tuntuu, ei ainakaan ennen nt-ultraa..

Yhteistyössä