tyhmästä päästä jne... voi kettu ja kuttu!!! mitä mä ny teen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hhh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hhh"

Vieras
sain lääkäriltä maksusitoomuksen ja lähetteen yksityiselle jossa kävin tänään, se passitti magneettikuviin.. olin varaamas aikaa ja siel sanottiin ettei voi varata aikaa koska on joku lasku jääny roikkuun vuodelta 2010. se joko pitäis hoitaa (just nyt en pysty, oon työttömänä) tai saada omavastuuton maksusitoomus. mistä hitosta mä nyt sellasen taion, tuskin terveyskeskuksesta sellasta saa? ja juu, olishan ton voinu maksaa sillon, jos olis ollu rahaa, mutta kun pienellä koittaa tulla toimeen niin... ja mulla oli sillon kyllä rahat kun menin vastaanotolle, mutta kassat ei toiminut ja sanoi laittavansa laskun. no, laskussa meni parisen viikkoa ja eipä sit enää ollut rahaa. voi hitto!!! :(

Saitko siis kunnalliselta puolelta lähetteen yksityislääkärille? Miten ihmeessä, eikö se aina mene ennemminkin toisin päin...

Jos et pääse yhdelle lääkäriasemalle, niin mene johonkin toiseen, mihin sinulla ei ole maksuja rästissä.

Saitko siis kunnalliselta puolelta lähetteen yksityislääkärille? Miten ihmeessä, eikö se aina mene ennemminkin toisin päin...

Jos et pääse yhdelle lääkäriasemalle, niin mene johonkin toiseen, mihin sinulla ei ole maksuja rästissä.

joo kunnallisesta sain yksityiselle (erikoislääkärille). ja tuo lääkäri yksityisellä sano et ne magneettitutkimukset tehdään terveystalossa. sinne siis käski varata ajan. ja sinne en sitä aikaa saa.

eikös se silloin laita lähetteen kunnallilsen puolen magneettiin ? Näin ainakin toimitaan meidän kunnassa. Ota yhteyttä omaan terveyskeskukseen hoitajaan ja kerro tämä asia, niin saat tietoa, miten toimia. Ei kannata hävetä, kerrot vain, et ole ainut.

Et voi varailla itse magneettiaikaa, jos et itse sitä maksa. Haloo!

Ja voi jee mitä selitystä ettei ole varaa maksaa laskua. Ei siis käynyt mielessäkään säästää, kun tietää, että lasku tulossa.

Täällä ainakin saa lähetteen Terveystaloon kuvauksiin tai muulle lääkärille. Tk:n eikä sairaalalle pääse välttämättä niin nopeasti kun olisi tarve

Siitä joutuu maksamaan paljon vähemmän kuin tkmaksun (kuvista en tiedä meneekö jotenkin erikseen),mut lääkärimaksu on paljon halvempi kuin normisti yksityisen erikoislääkärin taksa.

Aikaa ei siis voi varata muualle kuin tuonne Terveystaloon. Jos menee Mehiläiseen niin sinne lähete ei käy, ei siis saa halvempaan hintaan. Aika nimenomaan varataan sinne ihan itse.

Meillä poika sai ihotautilääkärille lähetteen tk:sta ja maksu oli muistaakseen 24e

Aikaa ei siis voi varata muualle kuin tuonne Terveystaloon. Jos menee Mehiläiseen niin sinne lähete ei käy, ei siis saa halvempaan hintaan. Aika nimenomaan varataan sinne ihan itse.

Juu aika varataan varmasti itse, mutta ap ei ole saanut maksusitoumusta magneettitutkimukseen, joten voi mennä niin, että kunta ei suostukaan maksamaan. Kai pitää ottaa selvää siitä suostuuko kunta tuohon magneettitutkimuksen maksuun. Maksaa muutamia satoja euroja.

Yksityiset lääkärit tottakai määräävät tutkimuksia ym., kun heidän tehtävä on bisneksen pyöritys.

Joo niin täälläkin erikoislääkärille saa lähetteen ja jopa yleislääkärille, mutta nuo tutkimukset (erikoistutkimukset, ei tarkoita perusröntgeniä jne) menee sit sairaalan puolelle.

Yhteistyössä