Tykkäätkö työstäsi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AV
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

AV

Vieras
Tällainen kysymys nousi huulille tässä sunnuntai-illan ratoksi...
Minä itse tykkään ihan työstäni, tietysti kun on 9 vuotta ollut samalla alalla samassa yrityksessä, niin vähän alkaa tympimään, mutta kyllä se nyt vielä menee. Töissä on tiettyjä työkavereita, jotka eivät ole niin mukavia, se tekee työstä jokseenkin epämiellyttävää ajoittain. On myös työkavereita, jotka ovat yhtenä päivänä mukavia, ja toisena ei niinkään.
Työpaikkakiusaaminenhan on ollut tapetilla viime vuosina aika paljon, mutta jostain syystä monen ulkopuolisen on vaikea huomata se.
No, ensi vuonna onneksi vaihtuu työnkuva ja myös suurin osa tämän hetkisistä työtovereista jää pois, toivottavasti ne epämiellyttävimmät ;) .
Miten muut? Tykkäättekö työstänne?

Pidän työstäni todella paljon ja kaipaan sinne nyt äitiyslomalla. Työkaverit ovat mukavia ja oma asema on vakaa ja vastuullinen asiantuntijatehtävä. Kirettä on, mutta työ tuntuu tärkeältä. Palkka on hyvä ja pomo on itse ehdottanut palkan tarkistusta ylöspäin kun palaan takaisin. Työtiloissa olisi parannettavaa,. Toimitilassa ollaan ajatuksella, että parempaa katsellaan koko ajan, joten sisustukseen ja sen myötä tulevaan viihtyvyyteen ei panosteta mitenkään.

Tykkään työstäni tosi paljon.
Usein vaan tulee ihmisiä vastaan, jotka kyseenalaistavat sen. :D
"Onko tämä nyt sitten se unelma-ammatti?" ja vielä hieman paheksuvaan tai huvittuneeseen äänensävyyn. : /

Kyllä minä tykkään työstäni. Sen parhaita puolia on se, ettei sitä voi tehdä työpaikan ulkopuolella, ei etu- eikä jälkikäteen. Saa tehdä tiimityötä, saa olla yksin. Pitää olla johtaja, pitää osata mukautua. Ei tarvi pukeutua hienosti. Hyvä palkka. Paljon vapaa-aikaa.

Itse olen myyjänä ja tykkään työstäni. Ainoastaan moukkamaiset asiakkaat (kuten se, joka sähisi että mene kouluun ja hanki oikea työ..) eivät nappaa, mutta palvelen heitä silti hymyssä suin.
Nuorempana olin tosi ujo ja arka, en uskaltanut avata suutani vieraille ihmisille, mutta tästä työstä pidän. Rakastan sitä tunnetta, kun asiakas lähtee hymyillen pois kassaltani.

Tykkään, joo. Torstaina sain puolisen tuntia suitsutusta lähimmältä esimieheltäni; kysyivät muakin jo esimiestehtäviin, mutta sellainen ei tässä vaiheessa kiinnosta. Mulla aika kaukaiset välit kollegoihin. Jotain pientä juttua voin heittää, mutta syömässä käyn yksin, jos vaan mahdollista. Perheasioista en töissä puhu. Työ sinällään on mielenkiintoista ja sitä voi tehdä vaikka 45 vuotta tietämättä siitä kuitenkaan kaikkea.

Tykkään työstäni tosi paljon.
Usein vaan tulee ihmisiä vastaan, jotka kyseenalaistavat sen. :D
"Onko tämä nyt sitten se unelma-ammatti?" ja vielä hieman paheksuvaan tai huvittuneeseen äänensävyyn. : /

Samanlaista kohtelua saan itsekin toisinaan osakseni, ammatti ei ole arvostettu ollenkaan.
Itse kuitenkin pidän työstäni tosi paljon, vaikka työ onkin todella stressaavaa. Työssäni on jatkuvia haasteita ja sen myötä myös onnistumisen tunteita :)

[QUOTE="vieras";24260556]Itse olen myyjänä ja tykkään työstäni. Ainoastaan moukkamaiset asiakkaat (kuten se, joka sähisi että mene kouluun ja hanki oikea työ..) eivät nappaa, mutta palvelen heitä silti hymyssä suin.
Nuorempana olin tosi ujo ja arka, en uskaltanut avata suutani vieraille ihmisille, mutta tästä työstä pidän. Rakastan sitä tunnetta, kun asiakas lähtee hymyillen pois kassaltani.[/QUOTE]

Myyjänä myöskin. Rehellisesti, eikö sinua häiritse, että suuri osa kanssaihmisistä vähättelee työtäsi, pitää sinua kouluttamattoma moukkana/luuserina, esimerkkinä lapsille: "jos et opiskele, joudut kaupan kassalle, mietipä sitä Pertti!" ???

Kuumimmat

Yhteistyössä