Tylsä aihe.. mutta teen kauppalistaa ja haluaisin vaihtelua..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pliis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pliis

Vieras
oisko ideoita..
Meillä on syöty paljon jauhelihakastiketta, nakkeja, kanansuikaleista laitettua ruoka jne koska pääkoppani ei keksi mitään uutta tai vaihtelua arkiruokaan.
Jos joku kehtaisi laittaa jotain vinkkiä vaihtelun vuoksi olisin TOSI KIITOLLINEN B)
 
Mä liputan aina jauheliha-kasvislaatikon puolesta. Meiän lapsen herkkua. Helppo tehä ja uunissa kypsyessä ehtii pyöräyttää vaik sämpylätaikinan niin saa tuoreita sämpylöitä välipalalla.
Tulee siis jauhelihaa, peruna-sipulisekotus, kasvissuikaleita, mausteita ja kolmen juuston kermaa. Nam!
 
PePoBaLiSi, eli osta (8 )perunoita, 86 )porkkanoita, (1-2)bataatti, (500g)lihaa, (2 )sipulia, pullo olutta ja lihalientä.
Kuori ja viipaloi kasvikset, ruskista liha (kylkiviipaleita tms. ) ruskista sekaan sipuli. kippaa n. 7dl lihalientä j n. puolpulloo olutta lihojen päälle, kiehuttele hetki. lado vuokaan puolet perunoista, porkkanoista ja bataatista, lyö päälle lihat ja sit loput rehut, kippaa neste perään ja laita uuniin n.2h..
 
Tee kalaruokaa esim. kalakeitto, lohimedaljongeja, lohisuikaleita kermakastikkeessa pastan kans. Kinkkukiusaus on hyvää, karjalanpaistia ja perunoita, täytetty lihamureke (on kylläkin jauheliharuoka mut jos et oo sellasta tehny niin..)
 
Ranskalainen kasvispata (ratatouille tai jotain sinne päin)
On hyvää, helppo tehdä. Tosin vie aikaa pilkkoa kasvikset. Siihen tulee sipulia, paprikaa, kesäkurpitsaa ja tomaattia. Valkosipulia jos haluaa.
Käy lisukkeena tai pääruokana, kummin vain.
 
Parasta vaihtelua saat, kun et tee kauppalistaa. Menet kauppaan ja kierrät rauhassa hyllyjä. Mä tein viime viikonloppuna niin ja kylläpäs onkin ollut ihanan vaihtelevaa ruokaa. Yleensä nappaa aina samat paketit samoista hyllyväleistä, kiertelytyylillä löytää ihan uusia juttuja.
 

Yhteistyössä