Tylsä huuto net-kysymys, minkä palautteen antaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ymmällään

Vieras
Eräs ostaja huusi minulta kohdetta n.3 viikkoa sitten ja kohteissani on maininta, että maksu viikon kuluessa! No, mitään en kuullut ostajasta kun vasta reilun viikon päästä kun itse kyselin perään. Ainakin 3 kertaa häneltä tuli viestiä sekä s.postitse että puhelimitse, että on maksettu tänään ja seuraavassa viestissä parin päivän päästä olikin että on maksanut tänään jne. Eli lupailuja vaan, eikä maksua kuulunut. Laitoin neg.palautteen ja tuotteen uudestaan myyntiin, sitten hän hoitikin yllättäen maksun. Mutta n.2.5vkoa meni ennen kuin sai asiat hoidettua.. Joo ehkä pieni aika, mutta mulla ollut tapana pitää tuo viikko maksuaikaa just näiden "ehkä-ostajien" takia.

Minkä palautteen antaisit? Päätin antaa neutraalin, koska kertaakaan hän ei ole edes kysynyt pidempää maksuaikaa vaan antanut koko ajan vaan olettaa että maksaa silloin ja silloin. Negatiivistakin mietin, mutta se siellä on jo ja hän käski minun vaihtaa palautteen??!!

No koska olen minä, laittaisin varmaan positiivisen palautteen ja itsekseni jupisisin. Jos olisin joku muu, laittaisin negatiivisen, enkä edes möisi enää, kun ei ole määräajassa maksanut.

Meinasin kyllä etten myy enää, mutta hän oli lopultakin maksun laittanut ja ajettelin jos pääsen kuitenkin helpommalla myydä kuin alka hänelle palauttamaan maksua.. Mutta ärsyttää tälläiset ostajat! Voisin hyvin laittaa positiivisenkin, mutta koska hän ei ole edes kertaakaan kysynyt sopiiko maksu tuolloin ja tuolloin niin ei mielestäni sitä ansaitse.

No ei ainakaan positiivista.Mä olen miettinyt tän palautehomman niin, että annan sellasen palautteen kun millanen maku hommasta itselle jäi. Ei kukaan voi käskeä palautetta vaihtamaan, jos itselle jäi negatiivinen fiilis toisen toiminnasta, niin sitten jäi. Minä antaisin negatiivisen palautteen ja kuvailisin tapahtuneen mahdollisimman reilusti molempia kohtaan.

No en todellakaan positiivista laita. Ihmettelen vaan kun hän ostanut muiltakin jo ennen minua, ja maksuaika on tainut venyä vieläkin pidemmäksi mutta silti siellä on annettu positiivista palautetta vielä "kunniamaininnan kanssa, ostaja oli kiitettävästi yhteydessä ja rehellinen"??? Oikeesti?? Olihan hän minuunkin kiitettävästi yhteydessä, mutta ei rehellinen kun ilmoitti vaan aina maksavansa eikä maksua silti tullut..

No rehelliseti vaan laitat palautetta sen mukaan, mikä fiilis sulle jäi kaupoista. Selitykset mukaan, niin ei jää epäselvyyttä että millä perusteella näin toimit.

Yhteistyössä