Huutis-palautteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neutraaliko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Neutraaliko?

Vieras
Minkä palautteen antaisit myyjänä kun ostaja on huutanut vaatepaketin ja ostaja halusi noutaa paketin meiltä. Mitään ei kuulunut viikkoon että milloin nouto sopisi ostajalle. Itse laitoin hänelle että mihin aikaan olen kotona minäkin päivänä.

No viikon odottelun jälkeen laitoin sähköpostia että jokohan se nouto onnistuisi. Ei onnistunut vaan ostaja halusikin että laitan paketin postitse. Mitään ei ilmoittanut ettei tulekaan hakemaan pakettia ennen kuin itse kysyin tuosta.

Maksu tuli tilille vaan ilman postimaksuja. Laitoin sähköpostiin ostajalle viestin että maksaa myös postimaksut (6,95?). Ja taas odottelen että mahtaako ostaja maksaa ja milloin kun hän ei ole infonnut aiemminkaan kauppaa koskevista muutoksista.

Aikaa on kulunut huudon sulkeutumisesta nyt 2 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
toisaalta. voihan olla että ihan ekoja kertoja on huudellut, eikä oikein tiedä käytännöistä, joten neutraali taitaiskin olla perustellumpi.

11 positiivista palautetta löytyy ostajalta, eli ei ole kauheasti kokemusta huutiksesta.

Neutraali, huono yhteydenpito syynä.
Mun mielestä negan ansaitsee vasta sitten kun kaupat menee totaalisesti mönkään. Väärä tuote, vääränlainen kuvaus tuotteesta, ostaja ei lunasta huutoaan ollenkaan, tai lunastaa mutta ei maksa..

No ei kyllä ole negan aihe tuollainen! Ei kaikki edes pääse nettiin kovin usein, eikä oleta, että kauppa pitäisi heti samalla viikolla tapahtua. Jos sulla ei ole ns. myyntipuheessa mitään että kauppa tulisi suorittaa viimeistään esim. 2vko päästä huudosta, niin ei ole edes neutraalia ansainnut varsinkin jos jo tuotteen maksanutkin on n. 1.5vko. Jotkut maksavatkin vasta 2vko jälkeen jolloin kestää vielä 3pvä ennenkuin näkyy tilillä.

No nega on poissa laskuista omastakin mielestä, ellei sitten jätä maksamatta kokonaan ilmoituksessa mainittuja postikuluja (eli kauppa peruuntuu), jolloin palautan ostajalle jo maksaman hinnan takaisin.

Neutraalin taitaa saada tai sitten positiivisen johon kirjoitan huonosta yhteydenpidosta ja maksusotkuista.

Alkuperäinen kirjoittaja Neutraaliko?:
No nega on poissa laskuista omastakin mielestä, ellei sitten jätä maksamatta kokonaan ilmoituksessa mainittuja postikuluja (eli kauppa peruuntuu), jolloin palautan ostajalle jo maksaman hinnan takaisin.

Neutraalin taitaa saada tai sitten positiivisen johon kirjoitan huonosta yhteydenpidosta ja maksusotkuista.

Vaikka ei toi positiivinenkaan sisällöltään tulisi olemaan kauhean positiivinen :(

Vielä jos joku viitsisi mielipiteensä kertoa:)

kunhan se postimaksu sieltä tulee niin nega. ehdottomasti ennen niitä en edes pakettia olisi postittanut.. se on kumma että jollain ihmisillä tuo kirjoitus- tai ilmoitustaito pääsee unohtumaan. Kaippa se on osana käytöstapoja...
Neutrin siis tökkäsin ja ehdottmasti kunnon perusteluiden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Allusmamma:
kunhan se postimaksu sieltä tulee niin nega. ehdottomasti ennen niitä en edes pakettia olisi postittanut.. se on kumma että jollain ihmisillä tuo kirjoitus- tai ilmoitustaito pääsee unohtumaan. Kaippa se on osana käytöstapoja...
Neutrin siis tökkäsin ja ehdottmasti kunnon perusteluiden kanssa.

Pakettia en ole vielä postittanut ja laitoinkin ostajalle sähköpostiin että postitan paketin kun myös postimaksut tulevat tililleni.

Odottaisin palautteen antamisessa vielä sen aikaa, että asia selviää lopullisesti. Jos sitten sujuu kaupat kuitenkin vielä ok, eli esim. maksaa postit jne. Niin laittasin positiivisen ja sitten selostukseen et muuten hyvin vaan yhteydenpito vähän ontu.

Mutta riippuis minun kohdalla se palaute siitä miten homma päättyy, ite en anna palautteita ennen ku on asia hoidettu kokonaan.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin:
Odottaisin palautteen antamisessa vielä sen aikaa, että asia selviää lopullisesti. Jos sitten sujuu kaupat kuitenkin vielä ok, eli esim. maksaa postit jne. Niin laittasin positiivisen ja sitten selostukseen et muuten hyvin vaan yhteydenpito vähän ontu.

Mutta riippuis minun kohdalla se palaute siitä miten homma päättyy, ite en anna palautteita ennen ku on asia hoidettu kokonaan.

Toki odotan kunnes kaupat on saatu lopullisesti päätökseen ennen kuin annan palautetta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ..:

Ei mielestäni ainakaan tarpeellinen. Nega yleensä jos kaupat ei toteudu. Tai ostajana jos tuote on rikki tai ei lähellekkään kuvauksen mukainen.

Itse jättäisin palautteen antamatta. Tai neutraalin ja syyksi hitaus ja huono yhteydenpito.

Nega ihan selvästi . Asiat hoidetaan kunnolla ja ajallaan . Mun mielestä on ihan selvä että kun huudan jotain niin viikon sisällä hoidan maksut ym. tai sitten ainakin olen yhteydessä myyjään jos tulee odottamattomia viivästyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Positiivinen, jos kaupat sujuu erinomaisesti.
Neutraali, jos ei ole huomauttamista.
Negatiivinen, jos on jotain valittamista.
Tälläiset ohjeet luin jostakin.

Jos ei ole huomauttamista niin eiks sit olis positiivisen paikka? Siitähän jäi hyvä mieli.

Alkuperäinen kirjoittaja ???:

Jos ei ole huomauttamista niin eiks sit olis positiivisen paikka? Siitähän jäi hyvä mieli.

Näin itsekin ajattelen. Ja jos on jotain pientä huomattamista niin neutraali ja nega jos kaupat peruuntuneet tai tuote ei vastaa kuvausta lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Nega ihan selvästi . Asiat hoidetaan kunnolla ja ajallaan . Mun mielestä on ihan selvä että kun huudan jotain niin viikon sisällä hoidan maksut ym. tai sitten ainakin olen yhteydessä myyjään jos tulee odottamattomia viivästyksiä.

Ilmeisesti ostaja kuitenkin maksoi n. viikon päästä tuotteen. Mut se on vähän huono, jos ei maksanut ihan oikeeta summaa. Jos maksaa välittömästi kun asiasta huomautat, niin ei ole negaansa ainakaan ansainnut.

Jos yhteyttäkin otti heti, kun huuto on sulkeutunut, niin ei tod. ole negaansa ansainnut!

Ihme hoppuilijoita täällä. Ei kaikki edes pysty maksaan välttämättä laskujaan päivän päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?!:

Näin itsekin ajattelen. Ja jos on jotain pientä huomattamista niin neutraali ja nega jos kaupat peruuntuneet tai tuote ei vastaa kuvausta lainkaan.

Mun mielestä on negan paikka jos joutuu "huutelemaan " ostajan perään .
Pyytämään erikseen maksamaan postarit jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ?!:

Tämä taitaa olla yleisin käytäntö.

Eli anna neutraali kun on huomauttamista. Ei ole negan arvoinen virhe. Mutta kun ei kaikki sujunut ongelmitta niin ei ansaitse positiivista.

Yhteistyössä