Tylyä toimintaa päiväkodissa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja o:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Pidä se mukula kotona ja järjestä sille leipomista ja retkiä ihan itse. Mä en jaks atajuta tolalsta kitinää sitten yhtään! Miksi piäväkodin pitäisi elää jonkun virikelapsen ehdoilla? Tietenkin "kaikki kiva" järjestetään niille joiden on PAKKO olla siellä päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan.

Minä maksan jokaisesta hoitopäivästä ihan yhtä paljon kuin ne, joilla niitä on vaan enemmän. En ehdi leipomaan ja retkeilemään lapsen kanssa kun kotona on myös vauva ja mies tekee pitkää päivää. Maksan mielihyvin päiväkotihoidosta KUNHAN SAAN SILLE RAHALLE SAMAN VASTINEEN KUIN MUUTKIN. Ei lapsi saa joutua kärsimään siitä, että toiset lapset on hoidossa enemmän.

On se nyt perkele jos ei kahden lapsen kanssa ehdi mitään tekemään =D

Vauva on 2kk, valvoo öisin ja vaatii huomiota päivisin. Selitänkö lisää?

Luuletko että meillä muilla lapset nukkuu yönsä ja päivät seisoo asennossa rivissä?? Huhhuh!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Päivähoitomaksu kattaa vaan pienen osan todellisista kustannuksista, eli saat kyllä rahallesi enemmän kuin vastetta. Voithan palkata itse lapselle hoitajan kotiin leipomaan jne.

Tämä on itse asiassa totta.

Alkuperäinen kirjoittaja höpöhöpö:
Ryhmä ei pyöri sinun lapsesi ympärillä. Päivä alkaa heillä klo 8.30 eikä ohjelmaa voida muuttaa sen takia että yksi lapsi ei pääse mukaan. Juhlat ja retket tiedetään etukäteen jos voit pyytää että sillä viikolla hoitopäivä vaihdettaisiin jota sinunkin lapsesi pääsisi mukaan. Jos haluat lapsen aamupiirin niin muutat hoitoajan 8.30 alkavaksi.

Olen samaa mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipottamista:
Öh, en oikein ymmärtänyt tuota ettet saisi rahoillesi vastinetta. :o Lapsesi ei saa ruokaa, siellä ei tapahdu muutenkaan MITÄÄN klo 9-15? Kukaan ei myökään ole siellä pitämässä lapsestasi huolta, hän ei saa leikkia pk:n leluilla eikä ulkoilla, osallistua lauluhetkiin ja leikkeihin?

Mä en oikein jaksa uskoa siihen että siellä tarhassa oikein kytätään teidän hoitopäiviä, ja suunnitellaan kaikki niin ettei lapsesi vaan pääse osallistumaan mihinkään. Varmaankin ne vielä oikein muuttavat suunnitelmia kun saavat hoitopäivät "jahas, ei pidetäkään juhlia torstaina kun tuo tulee hoitoon, pidetään sittenkin perjantaina" :headwall:

Toisinpäin, miksi tarhan pitäisi suunnitella kaikki juuri sen mukaan koska sinun lapsesi on siellä? Vie jatkossa klo 8.30 niin pääsee aamupiiriin. Kysele etukäteen onko tiedossa jotain juhlia tms niin osaat suunnitella hoitopäivät sen mukaan.

Hoitopäivät pitää ilmoittaa etukäteen, mutta juhlat, retket ym toiminta ilmoitetaan vasta viime tipassa. Eli kyllä tuntuu siltä, että henkilökunta suunnittelee toiminnan sen mukaan miten pääsevät helpoimmalla. Sitten kun haen omaa lastani hoidosta niin todetaan vaan että "on leikitty ja piirretty tänään". Muut lapset sitten pääsee leipomaan ja retkeilemään.

Retket ilmoitetaan aina aikaisemmin kuin samana aamuna.
Voit muuttaa jonkin päivän toiseen jos tulollaan on retki tms ohjelmaa.
Päivät eivät ole sidottu siihen että ne pitää ilmoittaa aikaisemmin,niitä saa muuttaa.

Kaikista retkistä ja ekstraohjelmasta ei aina edes tiedoteta viikko-ohjelmassa. Luultavasti juurikin siitä syystä, ettei "ylimääräisiä" tulisi paikalle. Sitten jälkeen päin kuulen naapurilta että ovat olleet eväsretkellä. Kurjaa minusta.

Retkien, juhlien yms. järjestäminen on henkilökunnalle vaativampaa joten on ihan loogista että jos tuollaisia järjestetään niin ne tehdään sellaisina päivinä jolloin on vähemmän lapsia paikalla. Ei niitä olisi pakko järjestää ollenkaan, olisiko se sitten sinun mielestäni parempi?

Meidän perheessä maksetaan varmasti veroja ihan riittämiin kattamaan lapselleni retkiä ja toimintaa päiväkodissa.

Joo joo, Väität varmaan että sun mies yksin + sä kentiesä äp-rahoistas maksatte niin paljon veroja, että niillä katetaan kaikki kulut mitä teidän poppoo aiheuttaa yhteiskunnalle? Ei taida onnistua.

Mutta muut lapset pääsevät retkille, leipomaan ym mukavaa. Kyllä minusta nämä kuuluu ihan kaikille ryhmän lapsille eikä vain niille jotka asuvat siellä päiväkodissa.

Miksi sulla yleensäkin on lapsi tarhassa, jos olet toisen kanssa kotona? Tätä en ymmärrä. Vie isompi vaikka kerhoihin.

kun mun vanhin poika oli osapäiväsenä juurikin 3pvää viikossa pk:ssa, niin pk:sta kyllä ihan oma-aloitteisesti kerrottiin, että esim ens viikolla on sinä ja sinä päivänä retki tai muuta "ekstraa" ja suosittelivat silloin tuomaan poikaa hoitoon =)
ihme ettei ap:n pk:ssa niin toimita. mulla vissiin käynyt hyvä säkä pk:n suhteen.

Joo joo, Väität varmaan että sun mies yksin + sä kentiesä äp-rahistas maksatte niin paljon veroja, että niillä katetaan kaikki kulut mitä teidän poppoo aiheuttaa yhteiskunnalle? Ei taida onnistua.
Ihan OT, mutta taas menin lankaan nikkisi kanssa, se on niin mainio, unohdan aina, että se on vakionikki, tuumin vaan, aiheesta kuin aiheesta, että no nyt asiantuntija kertoo miten tämä asia oikeasti on
:D

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja Nipottamista:
Öh, en oikein ymmärtänyt tuota ettet saisi rahoillesi vastinetta. :o Lapsesi ei saa ruokaa, siellä ei tapahdu muutenkaan MITÄÄN klo 9-15? Kukaan ei myökään ole siellä pitämässä lapsestasi huolta, hän ei saa leikkia pk:n leluilla eikä ulkoilla, osallistua lauluhetkiin ja leikkeihin?

Mä en oikein jaksa uskoa siihen että siellä tarhassa oikein kytätään teidän hoitopäiviä, ja suunnitellaan kaikki niin ettei lapsesi vaan pääse osallistumaan mihinkään. Varmaankin ne vielä oikein muuttavat suunnitelmia kun saavat hoitopäivät "jahas, ei pidetäkään juhlia torstaina kun tuo tulee hoitoon, pidetään sittenkin perjantaina" :headwall:

Toisinpäin, miksi tarhan pitäisi suunnitella kaikki juuri sen mukaan koska sinun lapsesi on siellä? Vie jatkossa klo 8.30 niin pääsee aamupiiriin. Kysele etukäteen onko tiedossa jotain juhlia tms niin osaat suunnitella hoitopäivät sen mukaan.

Hoitopäivät pitää ilmoittaa etukäteen, mutta juhlat, retket ym toiminta ilmoitetaan vasta viime tipassa. Eli kyllä tuntuu siltä, että henkilökunta suunnittelee toiminnan sen mukaan miten pääsevät helpoimmalla. Sitten kun haen omaa lastani hoidosta niin todetaan vaan että "on leikitty ja piirretty tänään". Muut lapset sitten pääsee leipomaan ja retkeilemään.

Retket ilmoitetaan aina aikaisemmin kuin samana aamuna.
Voit muuttaa jonkin päivän toiseen jos tulollaan on retki tms ohjelmaa.
Päivät eivät ole sidottu siihen että ne pitää ilmoittaa aikaisemmin,niitä saa muuttaa.

Kaikista retkistä ja ekstraohjelmasta ei aina edes tiedoteta viikko-ohjelmassa. Luultavasti juurikin siitä syystä, ettei "ylimääräisiä" tulisi paikalle. Sitten jälkeen päin kuulen naapurilta että ovat olleet eväsretkellä. Kurjaa minusta.

No ne voi keksiä ne saman päivän aikana kun on vähän lapsia paikalla.
Mä kävin kerran hakemassa muksut niin kertoivat että olivat lähteneet kauemmas puistoon kun ei ollut paljoa lapsia. Ei ne tädit välttämättä pääse lähtemään jos on paljon lapsia paikalla, kyse on myös lasten turvallisuudesta!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Joo joo, Väität varmaan että sun mies yksin + sä kentiesä äp-rahistas maksatte niin paljon veroja, että niillä katetaan kaikki kulut mitä teidän poppoo aiheuttaa yhteiskunnalle? Ei taida onnistua.
Ihan OT, mutta taas menin lankaan nikkisi kanssa, se on niin mainio, unohdan aina, että se on vakionikki, tuumin vaan, aiheesta kuin aiheesta, että no nyt asiantuntija kertoo miten tämä asia oikeasti on
:D

Niinpä. :) Mun nikkini tarkoitus onkin herättää ihmisiä ajattelemaan mitä kannatta uskoa ja mitä ei. Se on sitä kuuluisaamedialukutaitoa. Jos otan kantaa johonkin vakavaan terveyden/sairaanhoidolliseen asiaan niin yleensä mainitsen että en oikeasti ole sen alan ammattilainen, koska en niissä halua johtaa ketään harhaan. :saint:

Pidä se mukula kotona ja järjestä sille leipomista ja retkiä ihan itse. Mä en jaks atajuta tolalsta kitinää sitten yhtään! Miksi piäväkodin pitäisi elää jonkun virikelapsen ehdoilla? Tietenkin "kaikki kiva" järjestetään niille joiden on PAKKO olla siellä päiväkodissa joka päivä aamusta iltaan.

Minä maksan jokaisesta hoitopäivästä ihan yhtä paljon kuin ne, joilla niitä on vaan enemmän. En ehdi leipomaan ja retkeilemään lapsen kanssa kun kotona on myös vauva ja mies tekee pitkää päivää. Maksan mielihyvin päiväkotihoidosta KUNHAN SAAN SILLE RAHALLE SAMAN VASTINEEN KUIN MUUTKIN. Ei lapsi saa joutua kärsimään siitä, että toiset lapset on hoidossa enemmän.

Minusta sinulla ei pitäisi edes viedä lasta tarhaan, kun olet kotona. Toivottavasti tämä epäkohta muuttuu lainsäädännöllä pian. Isommalle lapselle kyllä järjestyy tekemistä muutoinkin kerhojen, avoimen päiväkodin yms. kautta. Ihmettelen, että kehtaat valittaa täällä.

Niinpä. :) Mun nikkini tarkoitus onkin herättää ihmisiä ajattelemaan mitä kannatta uskoa ja mitä ei. Se on sitä kuuluisaamedialukutaitoa. Jos otan kantaa johonkin vakavaan terveyden/sairaanhoidolliseen asiaan niin yleensä mainitsen että en oikeasti ole sen alan ammattilainen, koska en niissä halua johtaa ketään harhaan. :saint:

:)

ihan päiväkoti kohtaista. mun tyttö oli parina päivänä viikossa, ja aina ilmoitettiin, että ens viikolla olis sitä ja sitä hauskaa sinä ja sinä päivänä, että voisko siirtää niin että tyttö tulis hoitoon niinä päivinä, että pystyisi osallistumaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ratkaisija:
Jottei ap:n herrantertut eivät eriarvoistuisi, niin kiellettäköön sitten ne prkl retket ja leipomiset kaikilta :)

Tässä olisi varmaan sovelias ratkaisu, jollei päiväkodin tädit suostu kysyessä keromaan, koska retkiä on suunnitteilla...

Mieti asiaa näin päin: maksat vain 3 päivästä, mutta lapsesi osallistuu kaikkeen ylimääräiseen ohjelmaan - sehän on rusinoiden poimimista pullasta, ei sitä että saa rahoilleen vastinetta.

Pk-maksut ei vastaa todellista kustannustasoa, mutta kiva kuulla että siellä vielä retkiäkin järjestetään.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Minusta sinulla ei pitäisi edes viedä lasta tarhaan, kun olet kotona. Toivottavasti tämä epäkohta muuttuu lainsäädännöllä pian. Isommalle lapselle kyllä järjestyy tekemistä muutoinkin kerhojen, avoimen päiväkodin yms. kautta. Ihmettelen, että kehtaat valittaa täällä.

peesaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja vv:
No ne voi keksiä ne saman päivän aikana kun on vähän lapsia paikalla.
Mä kävin kerran hakemassa muksut niin kertoivat että olivat lähteneet kauemmas puistoon kun ei ollut paljoa lapsia. Ei ne tädit välttämättä pääse lähtemään jos on paljon lapsia paikalla, kyse on myös lasten turvallisuudesta!

Tuon ymmärrän kyllä. Mutta että kaikki vähän erikoinen ohjelma järjestetään niinä vajaamiehityspäivinä? Sitä en ymmärrä enkä sulata. Silloin ei mielestäni henkilökunta ole ammattitaitoista ja työhönsä sitoutunutta.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mitä hyvää luulet seuraavan siitä jos subjektiivinen päivähoito-oikeus poistetaan ? Miksi NAISTEN täytyy nokkia toisiaan tällä asialla ( miseten en oo nähny samaan syyllistyvän ) ?

Yhteistyössä