Työ jotka tehneet ite pizzapohjan, nyt apuja ja äkkiä!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja katie-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

katie-

Aktiivinen jäsen
06.07.2007
3 161
0
36
Kuorevaara
Eli jos ootte tekemässä paljon pizzaa ja laitatte vettä vaikka 8dl ni miten helvatassa saatte siitä sellasta ettei se tartu sormiin kiinni??? Kun eikös sen pie sellasta olla.. Kun teen tälläsellä ohjeella et laitan siihen taikinaan vettä, jauhoja ja öljyy, hiivaa en käytä olleska.. hermo menee kun yritän vääntää kiireellä pizzapohjaa ku poika nukkuu ja ei onnistu keletanamurkele millään??? Varmaan kohta pussillisen tunkenu jauhoja tuonne ja vielki tarttuu sormiin.. On varmaan aika hyvän makunen pohja...... :whistle:

pizzapohja on ainakin mulla aina sellainen että tarttuu sormiin ja ihan hyvä siitä tulee joka kerta, levität sen sormin suoraa siihen pellille niin hyvää tulee :p

Mä lisään vielä siinä melko loppuvaiheessa vähän öljyä, kyllä se sitten viimeistään aina rupee irtoomaan. Ensin kun alan jauhoja lisäämään, vispaan vispilällä aina niin kauan kun vaan onnistuu, sitten öljyä ja tarvittaessa lisää jauhoja, ei ole ollut ongelmaa sormiin tarttumisen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
pizzapohja on ainakin mulla aina sellainen että tarttuu sormiin ja ihan hyvä siitä tulee joka kerta, levität sen sormin suoraa siihen pellille niin hyvää tulee :p

no minäkin levitän sormin suoraan pellille. Laitan sen veran jauhoja vielä siinä levitysvaiheessa, että saan sormet irti taikinasta :) Ei liikaa jauhoja, muuten tulee kova pohja!

Mulla tulee kans aina tosi löysä taikina, tarttuu PALJON sormiin ;) Mitä löysempi, sen parempi. Sitten vaan jauhoilla levittelen suoraan pellille. Mutta käytän myös kuivahiivaa pussi/uunipellilinen :whistle:

noh... mie teen aina näppituntumalla, en koskaan minkään tarkan ohojeen mukkaan. muttasiis ensin mie sekotan jauhot ja kuivahiivan sekä suolan ja valakopippurin keskenään. sitte lorautan oliiviöljyä jauhojen joukkoon ja vasta VIIMISEKSI kaatelen lämmitettyä vettä sinne sitä mukaa että koostumus on oikianlainen.

aina on tullu rapia ja aina on ollu kypsä. en koskaan tee semmosta lillua taikinaa joka pitää käsin levitellä pellille :x :x

Miten iso pohja tulee 8 dl:n taikinasta? Kun me tehdään 2 dl:n taikina ja tulee uunipellillinen. Jos vettä on 8 dl, varmaan jauhojakin menee reilusti. Taikinaa pitää vaivata, jotta tulee sitko -> ei tartu sormiin. Ja vaikka olisi pehmeää taikinaa, niin kyllähän se siihen pellille jauhojen kera asettuu.

Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
aika iso on 8 dl vettä sisältävä taikina, mä teen pellillisen 2 dl vettä. siihen menee varmaan jo kaks kiloo jauhoja ennekuin irtoo käsistä :)

Mä kans teen 2 dl taikinan ja jauhoja laitan niin paljon että kaulitten pöydällä ja öljyä kans tarpeex. Ei koskaan kova pohja ollut. Pöydällä käännä taikinan neljään osaan ja nostan pellille ja käännän taikinan auki ja se on siinä =)

yks kysymys arvon leidit jotka teette sitä vetistä pohjaa: ootteko KOSKAAN nähneet ku pizzerioissa se pohja tehään??? onko se vetistä??? ja onko se kovaa? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
mutta jauhoja vaan niin kauan, että ei tartu enää.

Tosi paljon nestettä sulla siinä on, mun ohjeessa yhteen pellilliseen taitaa olla pari desiä, jos sitäkään.

Mulla on elämän eka kerta ku teen pizzapohjaa ku pitää ukolle tehä kun töistä tulee.. Aattelin et teen kerralla kunnolla et ei se suuri menetys oo jos joutuu taikinaa heitä menemään... Kyyllä mie osaa ruokaa tehä, en mie sillä

:D :D

Yhteistyössä