[QUOTE="Vieras";28789961]Itse olen töissä vanhusten kotihoidossa suuressa taajamassa. Työ on itsenäistä, vastuuta on paljon. Meillä on asiat hyvin, sillä saamme tehdä yhden asiakkaan luona monenlaista ja aikaakin on suht hyvin (tottakai aina saisi olla enemmän!)
Itse teen lähes pelkästään iltavuoroa eli 12-21. Joskus aamuja ja vain poikkeustapauksissa öitä.
Työpäivääni kuuluu lääkkeiden jakamista ja antamista, insuliinin pistämistä, kylvettämistä, pieniä kodin askareita, seurana oloa, kaupassa käyntiä, haavan hoitoa ym.
Esim. eilinen vuoro meni suunnilleen näin: Ensin toimistolle hakemaan reittilista. Ekassa paikassa pistin insuliinin, katsoin yleisvoinnin, pesaisin nopeasti vessan (periaatteessa ei kuulu meille, mutta oli oikeasti likainen ja mulla ei ollut niin kiire), laitoin päiväkahvin tippumaan ja katsoin, että asiakkaalla on jääkaapissa ruokaa.
Seuraavaan paikkaan, jossa kylvetin asiakkaan, katsoin, että ottaa lääkkeensä ja kerkesin vähän kihartaa tukkaa + tietty leikkasin kynnet ym perusjutut
Kolmannessa paikassa oli kaupassa käynti ja ruuan laitto + insuliini
Neljännessä paikassa yleisvoinnin katsominen, haavan tarkastus. Konsultoin sairaanhoitajaa, joka tulikin jatkamaan, koska asiakas tarvitsi lääkettä, jonka antamiseen lähihoitajalla ei ole meidän paikassa lupaa. Koska sh tuli jatkamaan, pääsin tuolta aikaisemmin.
Kävin syömässä, sitten rivarikierros eli kävin katsomassa 5 peräkkäisessä asunnossa asiakkaan vointia, annoin lääkkeet ja kahden luona tuli sitten kakkapyykkiä..
Vielä yksi iltasuihku ja insuliini mahtui iltaan.
Muistinkohan kaikki..
No mutta, itse tykkään työstä tosi paljon. Se vaan, ettö joissain paikoissa kotihoito on vedetty tosi tiukalle ja toimenkuva on hyvin suppea.[/QUOTE]
Kuulostaa monipuoliselta ja mielenkiintoiselta... mutta mutta, mä en ole kauhean hyvä laittamaan ruokaa

Osaan toki, kun lapsiakin mulla on, mutta en hyvä siinä ole. Hmm, mahtaako se miten paljon vaikuttaa?
Miten nuo iltalisät sitten menee? Tuleeko se klo 18 jälkeen? Työ jota olen hakemassa on kaksivuorotyötä.