Työ/opiskeluasiaa ja päivähoitokysymyksiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maomao
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maomao

Aktiivinen jäsen
23.05.2010
4 535
12
38
Eli kuopus täyttää ensi vuonna kevätkesästä 3v. Jos aloitan työt/opiskelun silloin, hän olisi kesän hoidossa - entäs tuo nyt 7v., silloin lähes 8v., yksinkö hänet pitäisi kotiin jättää? Ja sitten tuo 6v. varmaan pääsisi hoitoon myös, mutta.. En halua kuopusta kuitenkaan päiväkotiin vaan perhepäivähoitoon. Voiko lapsia laittaa eri paikkaan?

Vai pitäiskö suosiolla yrittää elää säästöillä sinne syksyyn asti.. Että sais jotenkin järjestymään fiksusti tämän.

Mä laittaisin samaan paikkaan hoitoon, en todellakaan roudaisi joka aamu muksuja kahteen eri paikkaan. Ja isoille (yli 3v) pk on yleensä kivempi kun on enemmän samanikäistä seuraa.

Hoitopaikkoja saa tavallisesti helpommin elokuussa joten siinä mielessä olis ehkä järkevä odottaa mikäli rahatilanne sen sallii. Kesällä joutuu kuitenkin varahoitoonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Mä laittaisin samaan paikkaan hoitoon, en todellakaan roudaisi joka aamu muksuja kahteen eri paikkaan. Ja isoille (yli 3v) pk on yleensä kivempi kun on enemmän samanikäistä seuraa.

Hoitopaikkoja saa tavallisesti helpommin elokuussa joten siinä mielessä olis ehkä järkevä odottaa mikäli rahatilanne sen sallii. Kesällä joutuu kuitenkin varahoitoonkin.

No kun se 6v. on kuitenkin vielä kesäkuun alkuun asti eskarissa :/ Miten sen sieltä kuljettaa sitten hoitoon kesken päivän?

En oikeasti halua kuopusta tuohon, missä isommat ovat eskarissa/koulussa. Siihen on monta syytä.. Tosi kinkkistä, ilman tuloja pitäis olla aika monta kuukautta..

Alkuperäinen kirjoittaja maomao:

No kun se 6v. on kuitenkin vielä kesäkuun alkuun asti eskarissa :/ Miten sen sieltä kuljettaa sitten hoitoon kesken päivän?

En oikeasti halua kuopusta tuohon, missä isommat ovat eskarissa/koulussa. Siihen on monta syytä.. Tosi kinkkistä, ilman tuloja pitäis olla aika monta kuukautta..

Okei jos paikka on huono niin sitten tietty eri juttu. Ja mikäs siinä jos vaan jaksat sen viemis ja hakemisrumban suorittaa. Korjatkaa joku jos olen väärässä, mut olen käsittänyt sen niin että eskarilaielle pitää järjestää kunnan (?) puolesta kyyti takaisin hoitopaikkaan eskarin jälkeen.

Pystyisitkö tässä vuoden aikana tekeen jotain keikkaa tms että saisit rahaa vähän enemmän säästöön?

Ja mikäs siinä jos vaan jaksat sen viemis ja hakemisrumban suorittaa. Korjatkaa joku jos olen väärässä, mut olen käsittänyt sen niin että eskarilaielle pitää järjestää kunnan (?) puolesta kyyti takaisin hoitopaikkaan eskarin jälkeen.

Pystyisitkö tässä vuoden aikana tekeen jotain keikkaa tms että saisit rahaa vähän enemmän säästöön?

On mulla nytkin sellaista hieman ylimääräistä työtä, josta sais rahaa ehkä nipistettyä.. Sitten toki pitäis elää melko kädestä suuhun jonkin aikaa. Vaan mitäpä sitä ei tekis lastensa vuoksi :D

Pitääkin kysellä tuota kuljetuspuolta, kiitos vinkistä! Ajattelin että saisin kuopuksen johonkin ihan lähelle pph:lle, ei tarvis aamulla kovin pitkiä matkoja kulkea :)

Yhteistyössä