työhakemuksesta kyselen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työhakemuksesta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työhakemuksesta

Vieras
minkälainen työhakemus kiinnostaa työnantajaa? Siis jos laitan sen sähköpostilla ja liitteeksi CV:n missä kaikki tiedot mitä olen tehnyt, mitä siihen sähköpostiin kirjoittaisit? Ja vieläkö siihen pitää joku erillinen hakemus väsätä?

MIkä erillinen hakemus? Normaalin hakemuksen ja cv:n laitat sähköpostin liitteenä. Viestiin laitat otsikon, josta käy selvästi ilmi, että olet hakemassa työtä, esim. Hakemus postinkantajaksi. Sinänsä sama mitä viestiin kirjoitat, mutta riittänee tyyliin "Tässä hakemukseni."

Mä olen huomannut kaksi oleellista seikkaa, jotka purevat työnantajiin. Ensinnäkin AINA kannattaa soittaa jos ilmoituksessa on yhteystiedot. Kysyä lisätietoja työstä jne. Ja se kannattaa ilmoittaa hakemuksessa. Siis että on soittanut.

Toisekseen: yksilöllinen hakemus juuri sitä hakemaasi työpaikkaa varten. Kannattaa lukea ilmoitus huolella ja varsinkin ne ominaisuudet/taidot, joita työnhakijalta odotetaan. Ja sitten hakemuksessa painottaa niitä ominaisuuksia itsessään. Ei siis valehdellen tietenkään :).

Mä olen kirjoittanut hakemuksen suoraan sähköpostiin ja liittänyt cv:n.

Mä laitoin aina otsikkoon sen avoimen viran nimen+hakemus tyyliin Postinjakaja, hakemus
Itse viestiin yleensä jotenkin näin Hei! Ohessa hakemukseni ja ansioluetteloni. Toivon tapaavamme haastattelun merkeissä! Terveisin Maija Mehiläinen ja usein laitoin puh numeron nimen alle...

Yhteistyössä