Työharjoittelupaikasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mette"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mette"

Vieras
Minulla on pieni yritys, ja ajattelin ottaa työharjoitteluun erään puolitutun ihmisen, ajatuksenani, että harjoittelun jälkeen voisin sesonkikausina palkata häntä töihin.

Sovimme tämän ihmisen kanssa jo, että hän tulee ja olen työkkäriin yhteyksissä ja toimittelen sinne paperit.
Nyt kuitenkin hänen miehensä oli sanonut, että ei käy, koska mm. matka pitkä. (noin 5 km ja bussit liikennöivät kyllä hyvin ja lähelle)

Voiko tälle ihmiselle tulla tästä nyt karenssia jos kieltäytyy?
Olen kuitenkin jo työkkärin kanssa puhunut hänen tulostaan ym.
Pitkäaikaistyötön on kyseessä.

Sitä nyt lähinnä mietin, että en halua mitään ongelmia hänelle, vaikka tietty minua harmittaa vietävästi kun kaikki oli jo sovittu.
Onko kellään tietoa miten työkkäri reagoi?

Kyllä kai tuosta karenssi tulee, jos on jo ollut työkkäriin asian suhteen yhteydessä. Hänen suunnitelmansa on siten kirjattu sinne tietoihin ja koska sinäkin sinne olet yhteyksissä ollut ja asia sovittu niin ihme jos karenssia ei tule.

No näin minäkin asian ajattelisin, että karenssi saattaa tulla.
En nyt tiedä miksi hänen miehensä sitten kieltää..noh, maksaahan se bussilla ajelu, mutta kuukausikortti vain noin 40e ja eikös työkkäri sitten maksa jotain kulurahaa vielä tämän päivärahan päälle. Ettei ainakaan miinuksille jää.

Yhteistyössä