Työkaveri tekee elämästä helvettiä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nana"

Vieras
Olen töissä miesvaltaisella alalla. Eräs työtoverini, jonka epäilen olevan narsisti, tekee järjestelmällisesti muiden työnteosta vaikeaa. Minut hän on jotenkin ottanut silmätikukseen: Välillä hän tulee juttelemaan ihan kaverimielessä, aivan kun oltaisiin ylemmätkin ystävät, mutta aina kun on mahdollista hän löytää työnteostani, sanomisistani tai jopa yksityiselämästäni jotain naljailtavaa.

Hän saattaa esimerkiksi sanoa asiakkaan läsnäollessa, että minä mukamas olisin haukkunut häntä vanhaksi ja odottaisin kovasti hänen eläköitymistään. Kyseessä on noin 45-vuotias mies. Kerrankin hän sanoi asiakkaalle että olen niin kiva työkaveri kun haukun häntä norsuksi. (!?) Tämän hän pohjasi siihen että kerran hän juoksi työpisteelleni niin kovasti tömpsytellen että leikillä kysyin että "mikäs norsulauma se sieltä tulee". Mutta että asiakkaan aikana!

Viimeisin niitti oli eilen,kun hän sai jostain selville, että mieheni tekee paljon työreissuja ja saattaa olla puoletkin vuodesta reissun päälle. No, eikös tämä kaveri ala miettimään minulle suureen ääneen, että tiedäthän sinä Nana mitä miehet siellä työreissuilla oikeasti tekee. Sitten tuli pitkä selostus, joka lyhykäisyydessään meni niin, että pannaan kaikkea millä on pulssi.

Eikä siis riittänyt että hän kerran tämän kertoi minulle vaan hän kävi yhteensä kolme kertaa työpisteelläni selvittämässä asiaa oikein esimerkkien kera. Ei tuntunut kamalan kivalta :(

Harmittaa kun en keksinyt mitään nasevaa sanottavaa asiaan. Tuollainen naljailu syö kyllä naista, varsinkin kun tiedän miehelläni olleen/olevan satunnainen "tekstailukaveri" enkä voi asialle mitään, koitan vain olla ajattelematta asiaa.

No,kun pääsin eilen töistä, niin itkuhan siinä pääsi. Tekisi mieli marssia pomon luo ja sanoa etten jaksa enää, mutta mitä se hyödyttäisi: tämä mies vaan puhuisi asian itselleen parhain päin ja tekisi minusta pomon silmissä huumorintajuttoman ihmisen tai kääntäisi asian niin, että minä kiusaan häntä.

Kiitos, auttoi avautua!

Älä kuuntele sitä. Totea tylysti että en nyt ehdi, mulla on töitä, ja että ei mua kyllä kauheasti sun juttusi kiinnostakaan. Joillekin on vaan pakko olla tyly.

Yhteistyössä