Työkaveri vs puoliso

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt tilanteeseen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt tilanteeseen

Vieras
Miehen työkaveri on suoraan myöntänyt miehelleni haluavansa tätä ja olisi valmis aloittamaan hänen kanssa salasuhteen, josta mies minulle kertoi (minulla oli sellainen fiilis tästä naisesta, pyysi miestä kaikkialle rientoihin mukaan ystävänä), kun kysyin onko jotain mitä minun tulisi tietää.

Hyvä että kertoi, mutta sitä minä en ymmärrä vaikka on mies onkin antanut pakit hänelle, niin sen jälkeen tämä nainen on alkanut purkaa hänelle ongelmiaan ja on niin hauskana kaverina.

Yksi ilta mulle riitti, mies oli ollut viihteellä kavereidensa kanssa ja oli törmännyt tähän naiseen, ja tämä nainen halusi ehdottomasti esitellä mieheni vanhemmilleen (asian ymmärtäisin ok jos vanhemmat olisi seisseet siinä vieressä, silloinhan se olisi ollut vain korrektia esitellä muille tuntematon, mutta vanhemmat olivat sisällä ja he ulkona. Eli asioikseen piti saada esitellä mies.).

Ei kukaan nainen muutenvain esittele ketään miestä vanhemmilleen, ellei tunteet ole syviä.. Tuumasin miehelle et etkö sinä tajua se nainen tuntee sinua kohtaan syvästi ja on myöntänyt olevansa halukas, niin etkö tajua miltä minusta tuntuu kun sinä olet hänen parasta kaveria ja kuuntelet hänen murheita, kun miehen pitäisi tehdä sitä minun kanssani!

Joo "turhasta" varmaan suutuin, mutta kun ollut muitakin asioita ja tämä oli viimeinen niitti. Halusin miehen valitsevan minun tai tämän naisen välillä, johon hän ei meinannut suostua. Sanoin hänelle että jos hän ei voi valita niin se kertoo hänellä olevan myös tunteita tätä naista kohtaan.. Pitkän kädenväännön jälkeen mieskin rupesi ymmärtämään minun näkökantaa ja suostui että heillä on tästä lähtien moikkaus välit.

Mies on palasi tänään töihin ja nyt sitten mietin tuleekohan näin käymään.. Pitäs luottaa ja haluankin, mut... Nyt on kuitenkin niin mukavaa ollut meillä, niin en tahtoisi pilata tätä kysymällä, miten nainen on suhtautunut asiaan? Ja mistäpä minä tiedän tekeekö edes niin vai sanoiko tuodakseen mulle mielenrauhan.. Ärsyttää..

Sitä minäkin en mielestäni vaadi liikoja, vain korrekteja moikkaus välejä.. Kun tätä on jatkunut kauan (pari vuotta) vääntöä ja riitaa sen naisen takia, mistään muusta emme ole edes riidelleet, paitsii pikku asioista torailu, silloin tällöin, mutta niitä en laske riitelyksi. Monet kyyneleet "vainoharhaisuudestani" johtuen tirauttanut ja välillä on tuntunut että mies tahallaan ruokkii minun ärsytystäni.

Esim. jos heillä on työporukan kekkerit ei vastaa puhelimeen, koska ei ole ilmoitusvelvollinen ja vaikka minun olisi mies pitänyt sieltä hakea, saatan olla ollut autossa ajelemassa tunnin kaksikin ennenkuin vastaa..

Paljon pikku juttuja matkan varrelta, joista tämä nyt lopullisesti räjäytti tulivuoren..

Mulla tulee sellaset fibat että miehesi tykkää pitää sua vähän varpaillaan tämän naisen vuoksi. Ilmeisesti on imarreltu saamastaan huomiosta ja ei halua katkaista välejä itsekkäistä syistä. Jos meillä olisi tuollainen tilanne, tiedän, etten jaksaisi -vaikka pettämistä ei olisi tapahtunutkaan. Sen verran tulella leikkimistä tuo on, että perheellisenä ihmisenä en tuota hyväksyisi.

Meiläkin on kaksi lasta, joista toinen ei ole edes paria kuukautta. Juurikin niin, olen sanonut ja raivonnut asiasta ja nyt en enää jaksa. Olen tehnyt selväksi kantani, ja jos aikoo jatkaa ystävyyttä salassa ja jää kiinni, minulle se on sitten henkinen pettäminen ja voivat jatkaa ilman minun sekaantumista mihinkään enää..

Miksi sinulle ei riitä, että miehesi on sanonut miten asiat ovat? Nainen on saanut jo pakit ja that's it. Jos nainen vielä elättelee toiveita niin sehän on hänen ongelmansa ja kyllä hänkin siitä ylitse pääsee ajan kanssa. Työkaveri ja yksipuolinen ihastuminen taitaa olla aika yleistä. Ei se ole miehesi vika, että häneen joku ihastuu.

Työkavereita, kavereita tai tulevaisuudessa jopa ystävät keskenään, ei ole mitään väärää. Olet vain mustasukkainen, koska toinen nainen on kiinnostunut miehestäsi ja vedät niin täysillä överiksi.

Onhan se niinkin, että työpaikalla ei voi mitään mielenosoittamisia ottaa työkavereitten kesken, siis olla huomioimatta, jättää vastaamatta, jos toinen kysyy, siis sitä ihan tavallista kanssakäymistä. Vaikka toinen olisi ollut ihastunut, voi sitä silti käyttäytyä kuin järjelliset ihmiset.

[QUOTE="vieras";26762640]Onhan se niinkin, että työpaikalla ei voi mitään mielenosoittamisia ottaa työkavereitten kesken, siis olla huomioimatta, jättää vastaamatta, jos toinen kysyy, siis sitä ihan tavallista kanssakäymistä. Vaikka toinen olisi ollut ihastunut, voi sitä silti käyttäytyä kuin järjelliset ihmiset.[/QUOTE]

Tällainen käytös ei myöskään kuulu työpaikalle... tai työtoveruuteen.

"Miehen työkaveri on suoraan myöntänyt miehelleni haluavansa tätä ja olisi valmis aloittamaan hänen kanssa salasuhteen..."

Omat työkaverini ovat lähes kaikki miehiä, enkä todellakaan soittele heitä iltaa istumaan kanssani. Saati sitten että jahtaisin heitä :D

[QUOTE="vieras";26762673]Tällainen käytös ei myöskään kuulu työpaikalle... tai työtoveruuteen.

"Miehen työkaveri on suoraan myöntänyt miehelleni haluavansa tätä ja olisi valmis aloittamaan hänen kanssa salasuhteen..."

Omat työkaverini ovat lähes kaikki miehiä, enkä todellakaan soittele heitä iltaa istumaan kanssani. Saati sitten että jahtaisin heitä :D[/QUOTE]

Alkaahan moni suhde työpaikalla. Joten jos ap:n mies olisi ollut vapaa, ei tuossa olisi ollut mitään erityistä kauhisteltavaa. Mutta nyt kun mies ei ole vapaa eikä muutenkaan kiinnostunut, pitää tietysti tuollaiset kiintymyksen osoitukset loppua. Mutta miten mies siihen voi vaikuttaa? Jos on jo sanonut, että kiitos ei. Töitäkin pitäisi tehdä, jopa sen kanssa, joka meni ja ihastui.

[QUOTE="vieras";26762701]Alkaahan moni suhde työpaikalla. Joten jos ap:n mies olisi ollut vapaa, ei tuossa olisi ollut mitään erityistä kauhisteltavaa. Mutta nyt kun mies ei ole vapaa eikä muutenkaan kiinnostunut, pitää tietysti tuollaiset kiintymyksen osoitukset loppua. Mutta miten mies siihen voi vaikuttaa? Jos on jo sanonut, että kiitos ei. Töitäkin pitäisi tehdä, jopa sen kanssa, joka meni ja ihastui.[/QUOTE]

Meillä on työpaikalla ihan kirjalliset ohjeet siitä miten seksuaaliseen ahdisteluun puututaan.

[QUOTE="vieras";26762719]Meillä on työpaikalla ihan kirjalliset ohjeet siitä miten seksuaaliseen ahdisteluun puututaan.[/QUOTE]

Okei, sorry, minulta meni ohitse se, että kyseinen mies pitää asiaa ahdisteluna. Se muuttaa kyllä tilanteen.

En pyytänyt olemaan välittämättä, vaan pitämään välit perus korrektina, eikä olla naisen parasta kaveria. Ja kun olisikin vaan ohimenevä ihastuminen, mutta että pari vuotta jo, ja kun tämä nainen on tehnyt selväksi ettei häntä haittaa yhtään että tiedän ja silti ehdottelee miehelle yökyläilyä ja jos jollain työpiiristä on juhlat tulossa, soittelee miehelle että hänen on tultava aina kaikkiin, kun ei muuten oo hauskaa..

Jos nainen olisi perääntynyt ja antanut olla, asia olisi toinen..

Mielipiteitä on monia, ja kestän kritiikkiä asian tiimoilta. Omasta mielestäni olosuhteiden valossa pyyntöni on oikeutettu ja kyllä miehellä on naispuolisia ystäviä, että ei ole siitä kiinni.

[QUOTE="jäämies";26762624]Miksi sinulle ei riitä, että miehesi on sanonut miten asiat ovat? Nainen on saanut jo pakit ja that's it. Jos nainen vielä elättelee toiveita niin sehän on hänen ongelmansa ja kyllä hänkin siitä ylitse pääsee ajan kanssa. Työkaveri ja yksipuolinen ihastuminen taitaa olla aika yleistä. Ei se ole miehesi vika, että häneen joku ihastuu.

Työkavereita, kavereita tai tulevaisuudessa jopa ystävät keskenään, ei ole mitään väärää. Olet vain mustasukkainen, koska toinen nainen on kiinnostunut miehestäsi ja vedät niin täysillä överiksi.[/QUOTE]

No ap:han on vastikään synnyttänyt nainen, jonka mies hekumoi naispuoleisen työtoverinsa ihastuksen paisteessa ja on käyttäytynyt niin ettei välitä vaimonsa tunteista. Kyllä siinä saakin jo vetää överiksi, minäkin vetäisin niin että siitä tulisi jo legenda... Ok, olen myös samaa mieltä että nyt ei auta muu kuin luottaa ja seurata miten mies pitää lupauksensa. Luultavasi tuo unohtuu häneltä vuoden sisällä ja tulee uudet tuulet. Tsemppiä ap, älä stressaa liikaa!

Olen yrittänyt olla välittämättä hänestä ja monet asiat hammasta purren jättänyt sanomatta ja on mies "saanut" (en ole sanonut ettei saisi) käydä juhlissa, mutta tottakai se ärsyttää kun tietää siellä olevan myös tämän toisen osapuolen..

Luotan (ihan oikeasti haluan luottaa) että mies pitää puheensa ja ottaa etäisyyttä. En nyt ajatellut ruveta mieheltä tenttaamaan, mutta kun näitä asioita miettii nousee ärtymys pintaan ja haluaa sitä näin purkaa. Ja palstalta saa monia eri näkökantoja asiaan, kuten huomaan :)

Kyllä tossa on jo ihan aiheestakin hermostunut. Miehenkin pitäisi sen verran älytä, että kun tän kaverinaisen käyttäytyminen aiheuttaa vaimolle mielipahaa, pitäisi ottaa reilusti etäisyyttä. Eihän vaimo kuitenkaan halua kokonaan miestä eristää muista :)
Onko tää kaverinainen sit jotenkin yksinkertainen, kun ei mene jakeluun ettei se miestä saa itelleen? Aika säälittävältä ja epätoivoiselta vaikuttaa tuommoinen roikkuminen.
Ja miehenkin pitää selkeesti asettaa ne rajat ja kunnioittaa omaa puolisoaan. Ei tollanen ole sopiva suhde mun mielestä.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Ihastuminen on jo siis pari vuotta vanha. En usko, että aivan samassa tilanteessa ollaan kuin pari vuotta sitten. Jaksaisiko työpaikan nainen olla ihastuneena kaksi vuotta? Ehkä kausittaista uudelleen ihastumista tai heidän välit ovat jo enemmän kaverilliset ja nainen ei tarkoita vaikka heittääkin flirttiä. Tai sitten miehelläsi/miehessäsi on jotain mitä et halua meille kertoa :)

Juurikin kunnioitus se on mielestäni tärkeää. Ei ole reilua toista (minua) kohtaan tuollainen toiminta, kun kaikkeni olen tehnyt, yrittänyt ymmärtää, antaa olla, riidellyt ja perustellut. Itsekkin olen aina tehnyt äärimmäisen selväksi itse liikkuessani ja töissä olessani että olen varutta ja perheellinen, enkä leikittele muiden miesten kanssa.

Ja myös minulla on miespuolisia kavereita ja jos jonkun kanssa olisi samanlainen tilanne, ei minun tarvitsisi kahdesti miettiä kumpi minulle olisi tärkeämpää. Joku kaveri vai oma puoliso ja itseasiassa yhdestä (nais)kaverista olen luopunutkin (ottanut etäisyytä reippaasti), koska ei mies tullut toimeen hänen kanssaan.

Yhteistyössä