Työkeskustelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piupaupou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piupaupou"

Vieras
Millaista on työsi, vastaako koulutustasi? Minkälainen koulutus työhösi vaaditaan?
Entä minkälainen on ollut työurasi, sekalaista sillisalaattia siellä täällä vai oletko tähdännyt aina suoraan nykyiseen tai tulevaan asemaasi, mitkä seikat ovat siihen vaikuttaneet?

Minkä verran työskentelet, keikkaa vai vakituista, määräaikaista, osa-aikaista tms?

Entäs lapset, ovatko he päivähoidossa vai kotona? Miten lasten saaminen on vaikuttanut työhösi? Koetko työsi (ja sen yhdistämisen lastenhoitoon) raskaaksi vai mielekkääksi vai molempia?

Itselläni on alla koulutus, jonka alan töitä en ole tehnyt päivääkään. Nyt opiskelen AMK:ssa hyvin työllistävää alaa ja keikkailen samalla. Ekaa kertaa mulla selvä suunnitelma ja määränpää ja mietin, miten mahtaa olla toteutumisen kanssa. Lapset on nyt mun osalta tehty, kaksi lasta 4 ja 2-vuotiaat. Tämän palapelin kanssa taiteileminen on haastavaa, mutta mieluista, sillä aiemmat ns. "paskaduunit" ovat vaihtumassa ihan ok ammattiin.

Aiempi työni on tosiaan ollut sitä sun tätä ja todella raskasta. Terveydentilani on vaikuttanut "uraani" ratkaisevasti, mitä aina aika ajoin harmittelen, mistään unelma-ammatista en voi todellakaan puhua, vaikka niin sanotussa kutsumusammattissa olenkin. Yhä harmittelen myös sitä, että en ole uskaltanut luottaa kykyihini ja hakeutunut alunperinkin akateemiseen koulutukseen, sillä AMK on vähän liian koulumainen eikä vastaa täysin niitä tarpeita ja haluja mitä minulla olisi koulutukselleni.

Eli kertokaa mitä vain, kuinka olet päätynyt siihen missä olet ja oletko tilanteeseen tyytyväinen lyhykäisyydessään!

Olen koulutusta vastaavassa työssä. Amk -tutkinto vaaditaan. Mulla on vakityö ja teen 3-vuorotyötä. Kaikki lapset koululaisia. Sain ensin lapset ja olin kotiäiti melkein 6 vuotta. Sitten lähdin opiskelemaan, valmistuin ja töihin. Työkokemusta aikaisemin on vain kesätöistä tehtaassa ja opiskelujen aikana omalta alalta. Olen tyytyväinen. Haaveammatti löytyi kotiäitivuosina ja ihmeellisesti asiat järjestyi ja nyt ollaan tässä :)

Olen tuotantopäällikkönä keskisuuressa firmassa ja palkka on 3560€/kk. Olen koulutustani vastaavissa insinöörin töissä.

Olen kohonnut asemaani työskentelemällä vuosia ja ahkerasti lähinnä saman firman palveluksessa. Muutamana lamavuonna olin muualla töissä harjoittelussa.

Olen kohtalaisen tyytyväinen.

Yhteistyössä