Työmarkkinatuki ja sairaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Olen työelämävalmennuksessa ja saan työmarkkinatukea ja ylläpitokorvausta sen 9€/pvä,olin 4 päivää itse sairaana ja sen jälkeen lapsi oli 5 päivää kipeänä,täytin äsken sen työttömyysilmoutksen kelan sivuilla ja sinne ilmoitin ne päivät jolloin olin kipeänä ja milloin lapsi oli ja sain tietää että saan yli 300€ vähemmän rahaa,eli en saa työmarkkinatukeakaan siltä ajalta kun olin sairaana,meneekö se näin?

Työpaikalle toimitin kyllä sairauslomatodistukset,olisko niitä pitäny kelallekkin toimittaa vai pitääkö nyt vaan pärjätä tuolla työmarkkinatuella josta on otettu yli 300 pois?

Saat työmarkkinatuen ainakin omilta sairaspäiviltäsi. Itse olen juuri pitkällä sairaslomalla ja sairaspäivärahassa on 9 päivän omavastuu. Tältä 9 päivän omavastuuajalta sain normaalisti työmarkkinatuen.

Tuota 9e/päivä ei tietenkään saa poissaolopäiviltä.

Minäkin luulin että vaan se 9€/pvä lähtee pois mutta multa on otettu myös työmarkkinatuki pois siltä yhdeksältä päivältä. Noh viime kuussa sain 669 ja nyt 358 eli kyllä se mun mielestä tekee yli 300 kun siihen on laskettu myös se ylläpitokorvaus.

Kyllä kelakin vaatii ne todistukset. Ainakin multa vaadittiin muutama vuosi sitten. Ei tullut maksua eikä mitään selvityspyyntöä, kun kävin kysymässä miksei mitään ole kuulunut, sanottiin että vaativat sairaslomatodistukset. Toimitin ne ja maksu tuli (ei tietenkään yp-korvausta).

[QUOTE="vieras";23327365]Kyllä kelakin vaatii ne todistukset. Ainakin multa vaadittiin muutama vuosi sitten. Ei tullut maksua eikä mitään selvityspyyntöä, kun kävin kysymässä miksei mitään ole kuulunut, sanottiin että vaativat sairaslomatodistukset. Toimitin ne ja maksu tuli (ei tietenkään yp-korvausta).[/QUOTE]

Mulle ainakin oli maksettu sen 9 päivän omavastuuajalta ennekun vein todistukset Kelaan. Vein todistukset vasta siinä vaiheessa kun hain sairaspäivärahaa ja nämä omavastuupäivät oli jo maksettu silloin.

Mutta ap, soita nyt vielä huomenna Kelaan ja kysy asiaa.

Ja kun täytän Kelalle sen 4 viikon jakson niin mulle sanottiin Kelasta, että laita niiden 9 omavastuupäivä kohdalle työtön ja vasta niiden jälkeen oleville päiville selitykseksi sairas.

Täytyypi käydä kelalla huomenna selvittämässä mihin kohtaan piti kirjoittaa sairas ja mihin työtön ja vien kaikki lappuset sinne myös,koskaan ennen en ole ollut kipeänä työmarkinatuella niin ei ollut tietoa mitä niihin piti laittaa mut eiköhän asiat huomenna selviä :)

Yhteistyössä