Työmarkkinatuki nousi ja kuviteltiin jo ettei tarttis enää sossussa käydä mutta toimeentulotukikin on noussut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paperisota jatkuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Paperisota jatkuu

Vieras
Meidän perheellä perusosa on noussut noin 80 euroa. 2 aikuista ja 2 lasta

Eli edelleen saamme sieltäkin rahaa, miksei tukea voitu nostaa suoraan siihen summaan ettei toimeentulotukea tarvita työttömänä jos saa ihan työmarkkinatukea? Nyt tulemme saamaan sossusta tuon reilu 80e plus maksavat sitten sähkö yms laskut

Meidän perheellä perusosa on noussut noin 80 euroa. 2 aikuista ja 2 lasta

Eli edelleen saamme sieltäkin rahaa, miksei tukea voitu nostaa suoraan siihen summaan ettei toimeentulotukea tarvita työttömänä jos saa ihan työmarkkinatukea? Nyt tulemme saamaan sossusta tuon reilu 80e plus maksavat sitten sähkö yms laskut

Siis eikö oo kamalaa että pitää ihan lappuja viedä ja täytellä saadakseen rahaa? :( Kyllä se on paljon, paljon vaativampaa kuin työssäkäynti. Koittakaa pärjätä :hug:

No mieluummin mä olisin käymättä sossussa kun työtön olen, eiks olekkin ihan kamalaa?

Ja mieluummin mä töitä jostain saisin kun työttömänä olisin. Et taida kovin happy olla työpaikastas ku viittit vittuilla sellaiselle jolla työtä ei ole

Ai sekin nousi,ihmettelinkin kun oli tullut rahaa enemmän kuin normaalisti.Nyt onneksi päästään eroon sossusta,kun miehen eläkkeet rupeaa taas juoksemaan,tai saataisiin sieltä kyllä jotain muttei viitsi niitä lappuja täytellä 100€ takia.

[QUOTE="A.p";25498950]No mieluummin mä olisin käymättä sossussa kun työtön olen, eiks olekkin ihan kamalaa?

Ja mieluummin mä töitä jostain saisin kun työttömänä olisin. Et taida kovin happy olla työpaikastas ku viittit vittuilla sellaiselle jolla työtä ei ole[/QUOTE]

Olen erittäin happyhappy mun työpaikasta, en voisi parempaa toivoa. Mutta naurattaa ja säälittää nämä tyypit joiden mielestä on niiiiiin työlästä viedä lappuja sossuun :D Ihan työstä käy :(

[QUOTE="A.p";25499745]No täälläpäin lappuja ei ole vain muutama. Ja kyllä, homma ois voitu järjestää niin ettei joka kuukausi tarvitsisi haeskella näitä miljoonaa lappua[/QUOTE]

Niin että joka kuukausi pitäs tulla rahojen tilille tuosta vaan? Ei saakeli näitä pummeja...

Siis hyvähän se on, nyt saadaan 80e enemmän kuukaudessa, pointti oli se, että miksi työmarkkinatukea ei voitu nostaa samalla tuotakin summaa ettei ihmisten joilla ei mitään ongelmia ole tarttis käydä vielä lisäksi sossussa. Eri asia on jos tarvitsee VIELÄ LISÄKSI lääkitystä tms.

[QUOTE="A.p";25499833]Siis hyvähän se on, nyt saadaan 80e enemmän kuukaudessa, pointti oli se, että miksi työmarkkinatukea ei voitu nostaa samalla tuotakin summaa ettei ihmisten joilla ei mitään ongelmia ole tarttis käydä vielä lisäksi sossussa. Eri asia on jos tarvitsee VIELÄ LISÄKSI lääkitystä tms.[/QUOTE]

Mietihän nyt itsekin. Minä saan jo nyt VÄHEMMÄN osa-aikatöissä kuin saisin kotona makaamalla ja kotona saisin 620 euroa. Sitten kun saisinkin 700 euroa kotona makaamalla niin arvaa tekisinkö enää töitä. En todellakaan eikä tekisi muutkaan osa-aikaiset.

meudän perhe saa joka kk 1100 e sossusta. Lapsia on, minä kht ja mies osa-aikatyössä. Kyllä töitä kannattaa tehdä, vaikka tukia nostaa, sossuhan vähentää ansioista 150 emeidän hyväks sekä maksaa bussikortin miehelle.

meudän perhe saa joka kk 1100 e sossusta. Lapsia on, minä kht ja mies osa-aikatyössä. Kyllä töitä kannattaa tehdä, vaikka tukia nostaa, sossuhan vähentää ansioista 150 emeidän hyväks sekä maksaa bussikortin miehelle.

Katos kun kaikki ei saa tukia. Vaan käy töissä ja maksaa KAIKEN itse jolloin käytännössä voi jäädä jopa vähemmän rahaa kuin teille eläteille > esim. asuntolaina tilanteessa jossa vuokralla olo tulisi kalliimmaksi. Meillä ei ainakaan olisi varaa asua vuokralla.

Tuon 80e takia emme pelkästään hakisi, mutta joka kolmas kuulausi tulee lisäksi 150e sähkölasku

Lappuja: kuitti maksetusta vuokrasta, molempien tiliotteet, ilmoitukset molempien työmarkkinatuista, jatkohakemus, veikkauspelitileistä tiliotteet, sähkölasku, vesilasku, hmm mitäs muuta...

[QUOTE="A.p";25500060]Tuon 80e takia emme pelkästään hakisi, mutta joka kolmas kuulausi tulee lisäksi 150e sähkölasku

Lappuja: kuitti maksetusta vuokrasta, molempien tiliotteet, ilmoitukset molempien työmarkkinatuista, jatkohakemus, veikkauspelitileistä tiliotteet, sähkölasku, vesilasku, hmm mitäs muuta...[/QUOTE]

Pelaatte veikkauspelejä vaikka elätte sossun rahoilla? Siis kamalaa...:hug: On tuo kyllä varmasti tosi rankkaa. Kyllä pitäs olla niin että ne sossun tädit hakis ite ne laput teiltä ja pankista ettei vaan tarvis persettä nostaa tukien takia :(

[QUOTE="vieras";25500096]Pelaatte veikkauspelejä vaikka elätte sossun rahoilla? Siis kamalaa...:hug: On tuo kyllä varmasti tosi rankkaa. Kyllä pitäs olla niin että ne sossun tädit hakis ite ne laput teiltä ja pankista ettei vaan tarvis persettä nostaa tukien takia :([/QUOTE]

Voi kuule ku emme pelaa, mutta niistä pitää silti joka kuukausi toimittaa tiliotteet, 2 lappua kummankin tilistä

Mikä olet koulutukseltasi? Entä mitkä ovat miehesi koulutukset? Miksi jäitte työttömiksi? Olen itsekkin työtön, eli en todellakaan ilkeyttäni kuittaile. Kiinnostaa vaan kun tuntuu että kyllä olisi töitä jos vaan ottaa. Itseäni ei palkata koska "olet liian korkeasti koulutettu työhömme ja haluamme työntekijän joka on tyytyväinen eikä ole etsimässä parempaa työtä".

Toimeentulotuen taso ei noussut yhtään, sen minkä KELA maksaa enemmän Fatta/Sossu vähentää omasta korvauksestaan tai avustuksesta.
Fattan perusosa ja laskuapa edelleen sama, kyseessä on siis tulon siirto Valtiolta(KELA) kunnalle(Fatta) yksityinen ihminen/minä ei saanut korotusta
Missä vika???

Ei todellakaan tarvis nousta kummankaan! Järjestäin työttömillä ja sossuneläteillä on varaa tupakkaan. Ja monet kantaa myös sillon tällön alkoholiakin kaupasta niska vääränä. Tuet on ihan liian suuret, kun niitä voi laittaa savuna ilmaan. Monilla loisilla on myös autot, ei kuulu köyhille moinen ylellisyys.

[QUOTE="A.p";25499833]Siis hyvähän se on, nyt saadaan 80e enemmän kuukaudessa, pointti oli se, että miksi työmarkkinatukea ei voitu nostaa samalla tuotakin summaa ettei ihmisten joilla ei mitään ongelmia ole tarttis käydä vielä lisäksi sossussa. Eri asia on jos tarvitsee VIELÄ LISÄKSI lääkitystä tms.[/QUOTE]

Ota huomioon, että kaikki toimeentulotukea saavat eivät ole työttömiä eivätkä näin ollen saa työmarkkinatukea.

Yhteistyössä