työmarkkinatuki?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkyttävää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkyttävää

Vieras
onko tosi että mä saisin sitä vaan 116e/kk. kelan laskuri ainakin niin väittää.. vai jäikö multa jotain ymmärtämättä... ja siitä vielä 20% veroja pois.. eihän siitä jää käteen mitään...hullua
 
Alkuperäinen kirjoittaja järkyttävää;24810152:
onko tosi että mä saisin sitä vaan 116e/kk. kelan laskuri ainakin niin väittää.. vai jäikö multa jotain ymmärtämättä... ja siitä vielä 20% veroja pois.. eihän siitä jää käteen mitään...hullua

Kyllä se on täysin mahdollista, siinä kun huomioidaan myös puolison tulot.
 
typerää kun oletetaan että AVOpuolison pitäis elättää kun on työttömänä. koska mun avopuoliso ei ainakaan piittaa laittaa senttiäkään likoon mun tai lastemme puolesta.
 
typerää kun oletetaan että AVOpuolison pitäis elättää kun on työttömänä. koska mun avopuoliso ei ainakaan piittaa laittaa senttiäkään likoon mun tai lastemme puolesta.

Kyllä normaaleissa suhteissa toinen elätetään tilapäisen työttömyyden aikana (eri asia sitten jos toinen on joku elämäntapalusmu). Se taas on sinun oma vikasi että olet ottanut kusipäisen miehen.
 
Vuokraat nimiisi jonkin yksiön tai kaksion ja ilmoitat asuvasi lapsen kanssa siellä. Saat työmarkkinatuet, asumistuet, lapsilisät ja sossusta loput. Sossu maksaa takuuvuokrat ja vaikka kalustaa asunnon jos olet oikeasti varaton. Käyt vain itkemässä että olet lapsen kanssa yksin ja työtön.

Postin voit siirtää tämän typerän avopuolisosi kämppään ja jatkaa hänen kanssansa rietastelua niin kuin ennenkin jos niin haluat. Asut itseksesi vain paperilla.

Tuossa on vain se ongelma ettei ainakaan pikkupalkkaiseen duuniin tuon jälkeen kannata palata.
 
ensiimäiset 180 päivää menee ilman puolisontulojen huomioimista sitten ne huomioidaan.

jaa mihinkä nähden tai minkä perusteella ei huomioida. Itse kun hain niin ei kyllä ollu mitään tommosta pykälää vaan heti ens rykelmästä alkaen ne ois huomioinu työmarkkinatukeen puolison tulot.
Ja oisin saanut hurjat 60€/ kk miinus verot mutta sitten sainkin töitä (ja tohon muuten ap voi hakea verottajalta pienemmän prosentin ei oo pakko maksaa sitä 20%)
 
Eikös se niin mene, että tarveharkintaa puolison tulojen perusteella ei sovelleta silloin, kun työmarkkinatukea maksetaan180 ensimmäisen työttömyyspäivän ajalta perus- tai ansiopäivärahan enimmäisajan jatkoksi
 
Niinhän se on. Suomessa kannustetaan yksinelämiseen, joka tulee aina yhteiskunnalle kalliimmaksi. Onneksi veron saat käydä verotoimistossa muuttamassa, ei tuosta summasta tarvitse 20% maksaa onneksi.
 
[QUOTE="vempula";24810514]Ainoa mikä tässä on järkyttävää niin se että mies ei elätä omia lapsiaan :O[/QUOTE]

ap
en tiennyt että mies on kusipää kun vasta nyt. koska olen aiemmin elättänyt itseni sekä lapsemme.


Missä oli muka mainittu että avopuoliso on lapsen isä vai onko tämä vain oletus? :o
 
Kelan sivuilla lukee täysin selvästi, että työmarkkinatuen määrään vaikuttavat puolison tulot paitsi kun sitä maksetaan perus- tai ansiopäivärahan enimmäisajan jatkoksi. Silloin pätee tuo 180:n päivän sääntö.

Eli jos jäät työttömäksi ja joudut työmarkkinatuelle, niin puolison tulot vaikuttavat alusta asti.
 

Yhteistyössä