työnjako

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkkk

Vieras
tehdäänkö teillä töitä kotona tasapuolisesti?
M;usta tuntuu että mies hoitaa vaan tyttöä 6kk sen mitä viitsii eli hyvin vähän,
eikä muuta,mulle jää kotityöt ja vauvan hoito+miehen "hoito" ruuat,
kaupat yms. kun hän on väsynyt...
Eikä ole aikjomustakaan vaihtaa edes unirytmiä niin ettei olisi töiden jälkeen "kuollut"...

eli musta tuntuu että teen paljon enemmän mitä hän,
mutta hänestä kun vaan tuntuu silti että hän tekee tässä perheessä töitä ja tuo leipää taloon....
#&%?$!*! :o :headwall: :headwall:

Aika usein mulle jää ns. naisten kotityöt: siivous, ruoanlaitto, lapsenhoito jne... Mies ei vaihda vaippoja, mutta muuten kyllä hoitaa poikaa (joskus syöttää, käy suihkussa pojan kanssa, muuten vaan viihdyttää poikaa). Mutta juuri oli jossain lehdessä juttua miesten kotitöistä: yleensä mies korjaa auton, aukasee tukkeutuneet viemärit, korjaa polkupyörät, lasten lelut, asentaa videot ja muun kodin viihdelaitteiston... Nämä saattaisi jäädä meillä naisilla tekemättä... Meillä on kyllä toisaalta melko tasapuolista loppujen lopuksi, mies osallistuu joskus myös siivoamiseen, ruoanlaittoon ja minä taas puolestani avaan joskus ne tukkeutuneet viemärit tai teen jotain muuta ns. miesten hommaa... Kunnoittakaa myös niitä miesten kotitöitä! Meillä mies tuo myös sen leivän pöytään, eli käy työssä päivät ja sen lisäksi todellakin touhuaa noita muita hommia....

-Piipero ja Alexi 5kk-

Tehdään tasapuolisesti. Meistä kummastakin se on reilun tapa elää yhdessä että kummatkin hoitavat oman osuutensa kykyjensä ja voimiensa mukaan... tietysti kotona pysyvä äiti tekee hieman enemmän kotitöitä, missä taas isä saapi tehdä painavampia töitä ja jos raukka raskaana oleva vaimo on väsynyt niin mies tekee enemmän, jos taas miehen selkä on kamalan kipeä tai muuta niin sitten taas toisinpäin.

En ymmärrä ihmisiä jotka antavat toisen teettää kaikki työt itsellään.

Meillä se menee niin että minä teen kotona enempi asioita,siivoan,teen ruuan,laitan tiskit,pyykkään hoidan lapset jne.Mies käy kyllä 3 vuoro töissä mutta silti alkaa välillä niin sieppaan ku ite joutuu tekeen kaikki.Mies vaihtaa vaipat silloin ku pyydän mutta ärsyttää ku ei omaalotteisesti sitäkään tee.Aina joutuu sanomaan erikseen.Mutta toisaalta en hirveänä osaa ees pyytää apua ku oon aikasemmin tottunut tekeen ite kaikki..Ku mulla on ennestään tyttö ja olin yh pitkään.Mutta siinä mielessä on hyvä että kyllä se tekee jos pyytää =) Ei pistä vastaan =) Joskus tekee semmosia ylläreitä että on vähän siivoillut =) Mutta minä raahaan aina noita lapsiakin mukana jos lähen johonkin.Pojastakin joka on 10kk:tta en oo ollu erossa ku korkeintaan tunnin yhen kerran..

Yhteistyössä