Työpaikan eropaketti ja karenssi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "topi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"topi"

Vieras
Työpaikalta tarjottiin mahdollisuus ottaa eropaketti, miten menee sitten karenssi, kun olen vielä hoitovapaalla 6kk?
Eli, jos otan paketin nyt ja sitten 6kk kuluttua ilmoittaudun työttömäksi työhakijaksi (jos siis töitä ei löydy), lähteekö karenssi siitä pyörimään sen 3kk:tta, vai miten?

Minusta kyllä, koska et ole aikaisemmin työmarkkinoiden käytettävissä. Kannattaa selvittää muuten tarkoin, että olet yhä esim oikeutettu ansiosidonnaiseen hoitovapaan jälkeen. Nimittäin se on 6kk se aika milloin pitää ilmoittautua työttömäksi kun työt loppuvat. En tiedä miten hoitovapaalla on tähän vaikutusta, mutta kukaan ei varmasti halua sitä tilannetta että tuet pienenisivät muutaman päivän takia.

Eropaketti jaksotetaan, joten karenssi voi olla pidempi kuin tuo 6kk. Itse sain 7,5kk palkan eropakettina ja se plus lomarahat jaksotettiin työttymyyskassassa siten, että karenssin pituudeksi tuli lähes 11kk. Hyvä puoli tässä on se, että karenssi kuluu myös äitiysloman/hoitovapaan aikana.

olen myös ottanut viime vuonna eropaketin hoitovapaalla ollessani ja pian hoitovapaa päättyy. Eli olen itse irtisanoutunut tiettyä rahasummaa vastaan.

Nyt mietityttää, että onko se karenssi jo "palanut" vai pitääkö ilmoittautua työttömäksi, jolloin se alkaa vasta kulua???
Eropaketti rahathan olen jo elänyt, kun sain puolen vuoden palkan.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;28516940:
olen myös ottanut viime vuonna eropaketin hoitovapaalla ollessani ja pian hoitovapaa päättyy. Eli olen itse irtisanoutunut tiettyä rahasummaa vastaan.

Nyt mietityttää, että onko se karenssi jo "palanut" vai pitääkö ilmoittautua työttömäksi, jolloin se alkaa vasta kulua???
Eropaketti rahathan olen jo elänyt, kun sain puolen vuoden palkan.

Eli miten on?

Yhteistyössä