Työpaikan vaihto mielessä.... Uskallanko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen mietiskelijä

Vieras
Nyt on tullut jotenki pikku hiljaa ns.mitta täys tuohon nykyiseen työpaikkaani. Olen ollut sielä jo yli 10vuotta!
Uusi työpaikka kiinnostaisi kovasti mutta en tiedä uskallanko irtisanoutua ja lähteä uuteen?!? Olen niin tottunut nykyiseen työhöni ja rutiineihin jotka jo kuitenkin alkavat puuduttamaan ja ehkäpä kyllästyttämäänkin....
Nykyisessä työpaikassani on muutenkin sellainen meno että usein tasapuolinen kohtelu ei toteudu ja omiin toiveisiin esim.työaikojen uudelleen suunnitteluun ei oteta kantaa.
Elikkäs, mitä mieltä olette:Etsinkö uuden työpaikan jossa luulisin että viihtyisin ja jaksaisinkin paremmin sekä saisin omaan mielenterveyteeniinkin piristystä? Vai... Jatkanko vaan sinnitellen vanhassa työssäni jossa rutiinit toistuu saman kaavan mukaan ja intoni alkaa hävitä siihen?

Katso ensin hyvä työpaikka alle, ennen kuin irtisanoudut.
Muista että täydellistä työpaikkaa ei ole.

Mä olisin vaihtanut aikoja sitten. Mitäs sitä nitkumaan jossain missä ei viihdy.

Tämä nykyiseen työhöni puutuminen on tullut nyt kyllä enemmän vahvemmaksi joten ei sitä ole heti viitsinyt kyllä löhteä uuteenkaan vaihtamaan. Uusi työ sekä vakinaisesta ja pitkästä työsuhteesta irtautuminen ei kyllä ole mikään helppo juttu jonka tekisin ihan noin vaan... Siksipä pitää asiaa harkita kunnolla.

Jos ikä on 50 v yläpuolella, niin kannattaa pitää varma paikka, jos varmoja paikkoja ylipäätään on. Niistäkin ulkoistetaan ulkomaan halpafirmoille, mitkä tekee halvemmalla, ainakin niin kauan kun jaksetaan katsoa sutta ja sekundaa. En ymmärrä näitä suuryhtiöitä, missä kohta on vain toimitusjohtaja ja alihankkijoita. Jos on ikää, niin silloin on ensimmäisenä poistettavien joukossa, kun on kallis työntekijä kkemattomaan vasta-alkajaan nähden.

Tällä hetkellä ei paikkoja juurikaan ole tarjolla, ainakaan yleisesti. Veikkaan, että kunnon paikat menee suhteilla, ei trvitse mitään hakurumbia käydä läpi, kun hakijoita on ennätysmäärä, kun moni on menettänyt työnsä koronakriisin aikana, jos ei ole lomauttaminen riittänyt.

Jos kunnon paikka tulee eteen ja sen saat, niiin silloin voi vaihtaa.

Yhteistyössä