Työpaikka kiusaaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Työpaikkaani tuli kesäksi uusi "pomo". Heti ensi kerran nähdessään hän kohteli minua kuin koiraa ja vastaukset minulle olivat tasoa "Hyvää päivää kirvesvartta". Nyt pitäisi kesä sinnitellä ja kuunnella piikkittelyä ja katsoa kuinka hän etsii virheitä -ja vaatii niihin selityksiä -aiheettomia ovat, mutta silti ahdistaa. Ennen niin kiva työpaikka on muuttunut helvetiksi. Tuntuu että ideana on savustaa minut pihalle.

Jos vain mahdollista niin yritä olla välittämättä tilanteesta ja keskity omiin tehtäviisi äläkä anna ko "pomon" millään tavalla pilata työssä viihtyvyyttä. Noita kusipäitä on yllättävän paljon ja entisessä duunissa yksi tai kaksi henkilöä riitti myrkyttämään vajaan kolmenkymmenen hengen työyhteisöstä työn ilon kokonaan. En tajua mitä hyöytyä siitä on yrityksen johdolle että täysin epäpätevät henkilöt valjastetaan esimiestehtäviin.

Voisitko ottaa asian suoraan puheeksi pomosi kanssa. Kerro, miltä sinusta tuntuu, että hän kohtelee sinua mielestäsi epäasianmukaisesti. Ja kysy, mistä tämä johtuu. Vaadi hänet tilille. Älä alistu uhriksi.

Meillä on työpaikalla yksi vanhempi nainen, joka ottaa aina jonkun uuden tulokkaan hampaisiinsa. Minä en suostunut hänen pompotettavakseen, mutta aina hän löytää uuden uhrin. Valitettavasti häntä ei olla saatu aisoihin. Ei varmasti edes itse tajua olevansa työpaikkakiusaaja.

Tsemppiä sinulle. Älä lannistu.

Alkuperäinen kirjoittaja bdt:
Jos vain mahdollista niin yritä olla välittämättä tilanteesta ja keskity omiin tehtäviisi äläkä anna ko "pomon" millään tavalla pilata työssä viihtyvyyttä. Noita kusipäitä on yllättävän paljon ja entisessä duunissa yksi tai kaksi henkilöä riitti myrkyttämään vajaan kolmenkymmenen hengen työyhteisöstä työn ilon kokonaan. En tajua mitä hyöytyä siitä on yrityksen johdolle että täysin epäpätevät henkilöt valjastetaan esimiestehtäviin.

Samaa mietin. Kaikkien työpanos kärsii..

Yhteistyössä