Työpaikkakiusaaminen (mistä apua)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Olen töissä pienessä yksityisessä hoitokodissa. En tosin enää kauaa, kiusaajani on päässyt tavoitteeseensa ja olen lähdössä. Olen yrittänyt hakea apua lähiesimiehen mielivaltaiseen käytökseen. Työsuojelusta sanottiin, että esimiehen asia on puuttua. Hän ei sitä kuitenkaan tee, koska tämä kiusaaja on hänen ystävänsä.

Mistä voin siis saada apua? Aion edelleen lähteä, mutta haluaisin, että joku puuttuisi tämän "terroristin" toimiin, ettei hän ota uutta silmätikkua minun jälkeeni. On vuosien varrella savustanut monta työntekijää ulos tämän erityisasemansa turvin (pomo katsoo läpi sormien, koska kyseessä on ystävä), kukaan muu ei vaan ole uskaltanut puuttua. Ovat vaan lähteneet. Mä en aio kuitenkaan luovuttaa niin helpolla. Kun vaan tietäis, että mistä sitä tukea saa...

Olen töissä pienessä yksityisessä hoitokodissa. En tosin enää kauaa, kiusaajani on päässyt tavoitteeseensa ja olen lähdössä. Olen yrittänyt hakea apua lähiesimiehen mielivaltaiseen käytökseen. Työsuojelusta sanottiin, että esimiehen asia on puuttua. Hän ei sitä kuitenkaan tee, koska tämä kiusaaja on hänen ystävänsä.

Mistä voin siis saada apua? Aion edelleen lähteä, mutta haluaisin, että joku puuttuisi tämän "terroristin" toimiin, ettei hän ota uutta silmätikkua minun jälkeeni. On vuosien varrella savustanut monta työntekijää ulos tämän erityisasemansa turvin (pomo katsoo läpi sormien, koska kyseessä on ystävä), kukaan muu ei vaan ole uskaltanut puuttua. Ovat vaan lähteneet. Mä en aio kuitenkaan luovuttaa niin helpolla. Kun vaan tietäis, että mistä sitä tukea saa...

Jos lähiesimies ei kuuntele niin sitten kaukoesimiehen pakeille.

Jos lähiesimies ei kuuntele niin sitten kaukoesimiehen pakeille.
Lähiesimies on se kiusaaja, jota kaukoesimies "suojelee". Liitosta sanotaan samaa kuin työsuojelusta. Halutessani voin toki viedä asian oikeuteen, mutta sana sanaa vastaan ja esimies kiusaajan puolella, niin eipä taida kannattaa. Ja mitään korvauksia on turha odottaa. En mä korvauksia haluakaan, mä haluan, että kiusaaja saadaan kuriin.

No sitte kaukokaukoesimies.
Sellaista ei ole. Koska "kaukoesimies" omistaa koko lafkan. Häntä ei voi ojentaa kun joku virallinen taho, työsuojelu tai avi. Sieltä sanottiin, että ei kuulu heidän toimenkuvaan varsinaisesti tämä kiusaaminen. Laittomiin työvuoroihin, lomien luvattomaan siirtelyyn jne. (joilla mua on kiusattu) lupasivat kyllä puuttua. Mutta miten ja millasilla aikatauluilla,sitä ei osattu sanoa. Oikeastaan toivon, että pakottavat sulkemaan koko puljun. Mahdollista on sekin, niin vakavia puutteita/rikkeitä siellä esiintyy. Mutta mä kaipaan nyt sitä, että tämän yhden "työpaikkaterroristin" mielivaltainen huseeraaminen loppuu, jos ei työnantajan niin jonkun muun tahon puolesta. Työkavereiden soisin saavan pitää työpaikkansa ja hoidokkien hoitopaikkansa, tämä yksi mätäpaise vaan pitäisi saada hoidettua.

Luottamusmiestä eikä työsuojeluvaltuutettua ei työyhteisössä ole. Laitonta varmaan sekin. Vai onko näihin olemassa joku hlökuntaraja, millon pitää ko henkilöt olla, yksikössä vain 8 työntekijää.

Tuo on aivan toivoton taistelu jo alun alkaen, et voi voittaa, joten anna olla. Ei ole sinun ongelmasi enää kauaa.

Lähtiessäsi voit sille ylemmälle esimiehelle kirjoittaa mahdollisimman asiallisen ja neutraalin sähköpostin tapahtuneesta, jotta tietää tilanteen ja ehkä jatkossa kuuntelee muitakin kun sitä ystäväänsä. Sen jälkeen unohdat koko jutun ja jatkat elämääsi.

Yhteistyössä