Työpaikoista pohdintaa, kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpikampi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kumpikampi

Vieras
Olen töissä nyt paikassa, josta yritin ynnätä plussat ja miinukset:

+"arvostettu" työpaikka
+mukavat työtoverit
+hyvät mahdollisuudet edetä uralla
+helppo työpaikka pienten lasten kannalta (voi helposti jäädä hoitamaan sairaita lapsia)
+iso talo, tietyt asiat hoituu sen vuoksi todella helposti

-minun tulee "myydä" tuotteita ja palveluita ihmisille, tuputtaa välillä väkisin ja vuodesta toiseen, samoille ihmisille, vaikka tiedän itsekin, että hän ei sillä mitään tee
-jatkuva seuranta esimiehen osalta
-tuo seuranta johtaa kilpailuun työtovereiden välillä, vain pyrkyrit pärjäävät ja loistavat esimiehen silmissä
-jatkuva muutos työtavoissa sekä tuotteissa ja palveluissa
-tuo muutos aiheuttaa sen, että on vain vähän asioita, joita koen osaavani työssä todella hyvin
-valtava määrä erilaista "sälätyötä", joka on pakko hoitaa, mutta se ei näy missään, ja sitä ei arvosteta pätkääkään, koska pitäisi vain myydä uutta
-melko heikot ja huonosti työtä tukevat työvälineet
-työajat ovat huonot
-palkka ei ole missään suhteessa siihen mitä meiltä vaaditaan ja mitä meidän tulisi osata ja hallita

Nyt olisi sitten mahdollisuus (ehkä) vaihtaa seuraavanlaiseen työhön :) (maanantaina menen työhaastatteluun...)

+saisin käyttää kielitaitoani päivittäin
+palkka vastaisi tehtävää työtä ja olisi hivenen korkeampi kuin nykyisessä paikassa
+joustavat työajat, joihin voisin itse vaikuttaa
+voisin kokea osaavani työni, kunhan pääsisin siihen ensin "sisään"
+ei myyntiä

-ei mahdollisesti niin arvostettu työ ulkopuolisen silmissä
-suht pieni talo = mahdolliset pienen talon riskit? Tosin edeltäjä on ollut talossa 13v, joten vaihtuvuus hyvin pientä :)
-työtovereita huomattavasti vähemmän
-voi olla hankalampi järjestellä lasten sairastapauksissa poissaoloja, tämän aion selvittää vielä tarkemmin, kuinka siihen suhtaudutaan, koska sairastelujahan tulee valitettavasti aina

Pohdintaa on ollut eilisestä lähtien kyllä niin, että päässä savuaa... Uskallanko ottaa askeleen ja siirtyä pois nykyisestä työstä? Mitä työtoverit, esimies, ystävät sanovat? En ole luonteeltani kovin "myyvä", joten sen vuoksi koen olevani täysin väärässä paikassa nykyisessä työssäni... Mutta iso talo, tietyt etuudet ja tottumus on minut siellä pitänyt sinnittelemässä...

Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia, jotka ovat mahdollisesti vaihtaneet työpaikkaa :) Tämä on aina iso asia mietittävänä! Ja tietenkään en edes tiedä onko minulla mahdollisuuksia saada tuo uusi työ... Tietyllä tapaa olen hyvin optimistinen, mutta mikäänhän ei ole niin varmaa kuin epävarma :D!

Tippuipas se äkkiä :D Ja on niin julmetun pitkä viestikin, että eihän tuota jaksa kukaan lukea *nolottaa*... Mutta tuo selvensi kyllä taas omia ajatuksia, kun luin tuon vertailun... Eli eihän tässä pitäisi olla mitään pohdittavaa enää...:)

Yhteistyössä