Työpäivä ilman nälkää?? Miten onnistutte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Kertokaapa syömisiänne te toimistotyötä tekevät, joilla ei ole koskaan työpäivän aikana tai sen jälkeen kiljuva nälkä. Tuntuu etten osaa syödä niin, että ei tulisi syötyä liikaa, mutta toisaalta ettei olisi illalla päänsärkyä liian vähästä syömisestä...

Itse syön terveellisen aamupalan (rahka+jugurttisekoitus, leipäpala, mehu, kahvi), lounaan yleensä jossain ulkona, iltaruuan töiden jälkeen (kevyempi kuin lounas), ei iltapalaa.

Välillä syön välipalana hedelmiä, mutta en ole huomannut niiden auttavan tuohon nälän tulemiseen. Melkein aina on tuntia ennen lounasta kaamea nälkä ja sama juttu illalla ennen kuin pääsen kotiin....ärsyttävää...työmatkoineen työpäivä on yleensä 7:30-17:30

Liikuntaa harrastan kohtuullisesti, joten senkään ei pitäisi vaikuttaa ruokahaluun. Myös vettä juon päivän aikana.

Minuakin kiinnostaisi. Vaikka itse tankkaisin kunnon aamupalan, ekalla kahvitauolla jotain välipalaa, kunnon ruoka ja taas kahvitauolla välipalaa niin jo jossain vaiheessa maha ilmoittaa nälästä. Tuo on aika mystistä, kun vapaapäivinä syön paljon vähemmän ja harvemmin eikä maha koskaan kurise, mutta annas olla työpaikalla.. Enkä tee mitään raskasta työtä mikä selittäisi nälän.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24138498:
Siitäkin saa sitten päänsäryn kun sitä juo liikaa....ja närästyksen... :( eikä sitä paitsi auta ainakaan mulla nälkään...
Tottumiskysymys. Mutta en kyllä suosittele, epäterveellistähän se on. Järkevämpää syödä säännöllisesti.

5.00 kahvia
7-8 töissä kahvia ja real-viipale + mansikkaa (yllättävä yhdistelmä mutta hyvää) tai jugurtti / marjakeitto+mysli
11-12 salaattia tai leipää tai ruuanjämiä kotoa tms (eväät) + kahvia
14-15 töissä ks klo 7-8
17-18 kotona salaattia/ruokaa
20-21 kotona rahkaa+marjoja / puuroa / leipä / jugurtti / tms

[QUOTE="eeee";24138529]Mitä vähemmän syön, sen parempi. Mieluummin työpäivän aikana vaikka miniannos keittoa ja tomaatti KUIN kunnon lounas tai leipää tms.

Kahvia hirveesti.[/QUOTE]

Eikö sulla sitten ole työpäivän jälkeen päänsärkyä tms.? Mulle ainakin tulee siinä 17 aikaan kauhea olo, jos en ole syönyt kunnon lounasta.

Tässä nyt aika tämmöinen tyypillinen päivä:

6:45 kotona lasi mehua ja pala paahtoleipää

8:45 töissä muki yrttihauduketta, 2 palaa leipää, runsaasti levitettä, päällä vihanneksia
11:00 töissä joko reilu annos kotona mukaan tuotua ruokaa sekä vettä TAI ruokailu lounasruokalassa salaatteineen, ruokajuomineen ja leipineen
13:45 muki yrttihauduketta, jogurtti, 2 palaa leipää

17:00-20:00 kotona toinen lämmin ruoka ja lasi soijamaitoa, mahdollisesti jossain välissä vielä täyttävä välipalakin (esim. soijamaitoon keitettyä puuroa, kasvishampurilainen, pieni annos edellisten päivien jämäruokaa, hedelmiä ja pähkinöitä...)

23:00 iltapala, pala leipää maapähkinävoilla ja kuppi yrittiteetä (tää on lähinnä tämmöinen iltarutiini, ei ole nälkä enää)

Syön siis aika usein, mut eipä nälkä vaivaa, eikä ylipaino...

Alkuperäinen kirjoittaja häh;24138541:
Eikö sulla sitten ole työpäivän jälkeen päänsärkyä tms.? Mulle ainakin tulee siinä 17 aikaan kauhea olo, jos en ole syönyt kunnon lounasta.

No niin mullakin, ja oon kärttyinen kuin mikä...jos ihmiset vaan söisi säännöllisesti ja riittävästi, maailma olis paljon parempi paikka!

Rahkaa 250g mansikoita ja maitoa niin että tule 500ml täyteen ja tehosekottimeen ja juon aamupalaksi. Kahvia kahvitunnilla ja lounaaksi otan salaattia ja päivän proteiinin eli lihaa, kalaa, kanaa mitä nyt sattuu olemaankin ruokana, punasta maitoa lasillinen, iltapäivällä kuppi kahvia ja jos on nälkä otan proteiinipatukan kahvin kanssa ja sitten kotona ruoka kuten lounaskin ja illalla vaikka sitten tonnikalamajoneesikarppileipää.

[QUOTE="vieras";24138628]Rahkaa 250g mansikoita ja maitoa niin että tule 500ml täyteen ja tehosekottimeen ja juon aamupalaksi. Kahvia kahvitunnilla ja lounaaksi otan salaattia ja päivän proteiinin eli lihaa, kalaa, kanaa mitä nyt sattuu olemaankin ruokana, punasta maitoa lasillinen, iltapäivällä kuppi kahvia ja jos on nälkä otan proteiinipatukan kahvin kanssa ja sitten kotona ruoka kuten lounaskin ja illalla vaikka sitten tonnikalamajoneesikarppileipää.[/QUOTE]

Unohdin että kunnon loraus oliiviöljyä tuohon rahkaan.

[QUOTE="eeee";24138529]Mitä vähemmän syön, sen parempi. Mieluummin työpäivän aikana vaikka miniannos keittoa ja tomaatti KUIN kunnon lounas tai leipää tms.

Kahvia hirveesti.[/QUOTE]

Peesi tälle. Mä olen monta kertaa muuten testannut, että kunnon aamupalan jälkeen töissä tulee iso nälkä, en ymmärrä miksi mutta niin se vain on.

Jos satun vahingossa syömään aamulla jotain, niin en pärjää päivää ilman nälkää. Mutta yleensä juon 2 mukia kahvia ennen töitä, enkä syö mitään joten ei ole nälkä koko päivänä.
Kahvia kuluu tässä koneen äärellä aivan liikaa...
iltapäivällä sitten tuleekin syötyä ekan kerran ja veto poissa...
Ei todellakaan terveellistä enkä suosittele kenellekään mutta kun tätä on tehnyt niin tästä on hankala itsensä vieroittaa..
On sentään vähän parempaan suuntaan mennyt kun v2006 jouluna jäi tupakka tästä yhtälöstä kokonaan pois.

Peesi tälle. Mä olen monta kertaa muuten testannut, että kunnon aamupalan jälkeen töissä tulee iso nälkä, en ymmärrä miksi mutta niin se vain on.

No se on kyllä ihan totta, mutta toisaalta päivän syömättömyys kostautuu mulla kamalana olona iltapäivällä/illalla. Parempi siis syödä sekä aamulla että työpäivän aikana.

Myös huonosti nukutun yön jälkeen on vaikea saada ruokaa alas mut ei silloinkaan olo ole mikään paras.

Itse en syö aamulla mitään. Yleensä on niin öklö olo siinä klo 6 aikoihin ettei vois vähempää kiinnostaa ruoka. Jos kuitenkin päätän silloin syödä, niin tulee töissä aiemmin nälkä kuin jos en syö aamiaista ollenkaan.

Töissä syön nykyään 1 keitetyn kananmunan ja yhden purkin maustettua tonnikalaa. Pitää yllättävän hyvin nälän poissa, paljon paremmin kuin vaikka 3 palaa ruisleipää päällisineen. Hiilareista mielestäni tulee tosi nopeasti taas nälkä, johtuuko jotenkin insuliinista vai mistä lie.

Ja kyllä, yritän nykyään elää karpisti ;)

Yhteistyössä