työskentely ja hoitovapaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja puntsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

puntsi

Vieras
Vähän tätä aihetta sivuava ketju täällä jo onkin ja tappeluksi on mennyt, toivottavasti ei tämä mene...

Eli olen nyt äitiyslomalla ja aion hoitovapaalle jäädä jokatapauksessa. Mietin vaan että kun pomo sanoi että voisin tehdä lauantaisin töitä jos siltä tuntuu (kaupassa myyjänä) niin mitenkäs se sitten menee kun mulla on työsopimus 30h/vko niin miten voi olla hoitovapaalla ja tehdä töitä samaan aikaan? Tarviiko sitten tehdä joku uus työsopimus? Vai voisko tolla perusteella hakea liitolta soviteltua päivärahaa? Ja entä jos saa soviteltua päivärahaa niin vähennetäänkö siitä kotihoidontuki?
Entäs veroprosentit, kannattaako laskettaa pienempi prosentti tuolle kotihoidontuelle vai antaako mennä se 20%? Onko joku teistä hakenut pienempää prosenttia?

Jos ei ole muuta vastattavaa kuin haukkua sosiaalipummiksi niin ei tarvi kiitos vastata ollenkaan.

Kotihoidontuen saa aina kun lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa. Eli vaikka tekisit töitä 40h viikossa, olet oikeutettu kotihoidontukeen, jos lapsi hoidetaan kotona. Itse tein koko hoitovapaan viikonloppuisin muutaman tunnin töitä, niin sain rahat riittämään ja lapsen hoidettua kotona 2-vuotiaaksi. Mitään lisiä ei saa, vaan sen vajaat 300e/kk.
Kyse ei ole mistään pummimisesta, vaan kotihoidontuki kuuluu jokaiselle joka hoitaa lapsensa kotona.

Mä jään tän vuoden lopulle hoitovapaalle ja aion lisäksi tehdä töitä muutaman päivän viikossa. Soitin juuri verottajalle ja lykkäsivät mulle saman verokortin mitä mun etuuksissa käytetään. Eli tuo 20%

Kelaanhan ei tarvitse toimittaa verokorttia, se taitaa olla se 20 prossaa minkä ottavat veroa, itse olen toimittanut työnantajalle verokorttini, ottaa verot sen mukaan ja Kela vie kotihoidontuesta sen 20 muistaakseni... Vai olisko mulla vähän enempi, eikö se mene niin että ainakin se 20% tai sitten oma prosentti +2%?
Vai miten se nyt oli? :)
Ja olen siis kotihoidon tuella, hoitovapaalla työstäni ja käyn tekemässä satunnaisia vuoroja, ja tehdään aina työsopimus noista työpäivistä, vaikka siis vakkarityöpaikka onkin.

Yhteistyössä