Työssä käyvät äidit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Kertokaas mitä työtä teette ne joilla on pieniä lapsia? onko 2vuoroa vai ihan yhtä?
Nyt olis tarkoitus töihin lähtee mutta viellä mietiyttää nuo työaika jutut.
onko rankkaa tehdä kahta vuoroa kun taloudessaa monta pientä lasta?

Mulla ei ole kokemusta kuin päivätyöstä, mutta en varmaan olis halunnut tehdä vuorotyötä. Toisaalta jos vain toisella on vuorotyö, lapsilla voi olla lyhyemmät tarhapäivät ja arkivapaita.

Minä juuri palasin kaksivuorotyöhön lapsen ollessa reilun vuoden. Viikolla teen iltavuoroa, jotta hoitopäivä lyhenee ja paljon viikonloppua, jotta tyttö saa olla isänsä kanssa kotona. Rankalta tuntuu palata kotiin, jossa kaikki nukkuu tosin...

Yrittäjä, pääasiassa lomitan kahdella isommalla hevostallilla, työtunnit osuu väliin 06.00-22.00.
Lisäksi pyöritän omaa pienempää tallia kotona, ja teen jonkun verran ompeluhommia firman nimiin.

Lapsia on 4, ikähaarukassa 7kk-7v.

Työ itsessään on rankkaa, mutta ei mua vuorotyö rassaa. Varsinkin, kun voin aika vapaasti ilmoitella asiakkaille/pomoille, mitä vuoroja haluan ja suostun tekemään ja kuinka paljon.

Ja koska lasten isä lusmuaa täällä kotona vanhempainvapaalla, niin ei ole hoitoonkuskaamisrumbaa tms.

[QUOTE="vieras";22892053]Meillä tulee olemaan tilanne että toinen aina aamuvuorossa ja toinen tekee vuorotyötä. Kivasti lyhenee lapsen päivät hoidossa! :)[/QUOTE]

Toimii varmaan, jos äiti tekee vuorotyötä. Meillä ainakaan vuorotyötä tekevä mies ei suostu lapsia hoitamaan päivisin. Lapset ovat siis täydet päivät normaalissa päiväkodissa minun päivätyöni mukaisesti.

Miehelle on tuskaa sekin, kun lapsen joskus harvoin sairastuvat ja silloin hänen on pakko jaksaa hoitaa heitä päivällä väsyneenä, koska työnantaja ei salli molempien vanhempien yhtäaikaista kotonaoloa.

Vuorotyöstä minulla ei ole kokemusta, mutta olen avainasiakaspäällikkönä eräässä yrityksessä (työhän sisältyy jonkin verran matkustamista). Työpäivät minulla on nykyään pääsääntöisesti 9-17 (jotta lasten ei tarvitsisi lähteä hoitoon aamulla ihan niin aikaisin) ja lisäksi voin silloin tällöin tehdä töitä myös kotitoimistolta esim. jos lapseni sairastuu lievemmin tms. Tämä järjestely sopii meille hyvin, vaikka kieltämättä lapset ovat melko pitkiä päiviä hoidossa, ei kuitenkaan päiväkodissa vaan mieheni vanhempien luona :) Lapsia meillä on kaksi, 1,5-vuotias ja 4-vuotias :)

Meillä molemmat vanhemmat normaalissa päivätyössä n. klo 8-16. Tuota en käsitä että mies ei suostu hoitaan lapsia. Yhdessä ne on (kai?) tehty, yhdessä hoidetaan. Ihme äijiä. Ei meillä oo koskaan ollu miehelle ongelma esim jäädä kotiin hoitaan sairasta lasta. Sen kun on helpompi jäädä kotiin kun mun.

mulla kolmivuorotyö ja ku näiltä vanhempainlomilta palaan, niin ajattelin että jos sitä vois puolikasta tehdä.Täys kolmivuorotyö kahden pienen muksun kanssa ei tällä hetkel oikee houkuta, vaikka miehellä on päivätyö.

Tääl on kaikki nähtävästi yrittäjiä :D helppo semmosista varmaan sopia työaikoja.
ite ajattelin kauppaa mennä mut ne tuppaa olee monivuorotyöpaikkoja =( miehellä jo epäsäänölliset työajat (monivuoroa) eikä lapsia huvittais vuoropäiväkotiin laittaa.

Meillä molemmat vanhemmat normaalissa päivätyössä n. klo 8-16. Tuota en käsitä että mies ei suostu hoitaan lapsia. Yhdessä ne on (kai?) tehty, yhdessä hoidetaan. Ihme äijiä. Ei meillä oo koskaan ollu miehelle ongelma esim jäädä kotiin hoitaan sairasta lasta. Sen kun on helpompi jäädä kotiin kun mun.

Saanko kysyä mitä työtä teet? tuntuu et kaikki paikat olis vaan monivuoroja täynnä

Toimii varmaan, jos äiti tekee vuorotyötä. Meillä ainakaan vuorotyötä tekevä mies ei suostu lapsia hoitamaan päivisin. Lapset ovat siis täydet päivät normaalissa päiväkodissa minun päivätyöni mukaisesti.

Miehelle on tuskaa sekin, kun lapsen joskus harvoin sairastuvat ja silloin hänen on pakko jaksaa hoitaa heitä päivällä väsyneenä, koska työnantaja ei salli molempien vanhempien yhtäaikaista kotonaoloa.

No meillä nimenomaan mies tekee vuorotyötä ja hoitaa mielellään lasta.

saanko kysyä kerkeettekö miehes kans nähä toisia jos toinen tekee aamua ja toinen iltaa?
toikin olis ihan hyvä järjestely.

Kyllä myö keretään. Teen vähemmän tunteja nyt kun lapset on pieniä, koska kotihoidontuki paikkaa jonkun verran tuota tulojen menetystä. Eli saman rahan saan vaikka en teekkään täyttä viikkoa.

Ei olla vielä noin pieniä haluttu laittaa hoitoon ja kuitenkaan kokonaan kotona oleminenkaan ei ole taloudellisesti mahdollista.

Yhteistyössä