No tässä, mitä mä olen ollut kotiäitina ja nyt kun olen töissä.
Kotiäitinä: Olin väsynyt ja kiukkuinen, kun lapset tappeli keskenään. Siinä sivussa sitten piti tehdä normaalipäivään kuuluvia askareita, ruokaa, siivoilla, käydä ulkona jne lapsien kanssa. Ei oikeen jaksanut lähteä kavereillekkaan, kun matkat oli kiukuttelua, eikä saanut rauhassa olla. Sitten kun mies tuli kotiin töistä, halusin olla miehen kanssa, enkä jaksanut lähteä enään illalla ajelemaan kavereille. Olin minimillä, joten rahastakin oli pulaa ja se lisäs tressiä, eikä ollut edes ylimäärästä VAIKKA ois tahtonut tehdä jotakin.
En halunnut viedä lapsia tarhaan, kun olin kotona, vaikka lapset ainakin isompi ois tarvinnut kavereita. Eli olin vaan oikeastaan kotona, lapsien kanssa.
Työssä äitinä: Nyt kun olen töissä, mieli on virkeä, ei tarvitse kuunnella kiukuttelu ja sitä jaksaa kuunnella paremmin sitten kun on välillä ollut töissä. Eikä lapset edes kiukuttele niin paljoa, kun en ole väsynyt ja äreä kokoaikaa.
Nyt on paljoan paljon enemmän rahaa, ei ole siittäkään minkäänlaista tressiä ja voi lapsienkin kanssa käydä vaikka eläinpuistossa yms,eikä vaan pihalla oloa.
Töissä sai uusia kavereita, kiva jutella päivät aikuisten ihmisten kanssa. Ennen kun menen töihin/ tulen töistä saatan kipaista kaverilla kahvilla ja jaksan kutsua kotiinkin kavereita, kun en ole kokopäivää siellä äreänä ollut niinkuin ennen 24/7 olin vaan kotona.
Mulla on 3-vuorotyö, joka on mun mielestä tosi plussaa, välillä saa olla kotona, ja välillä siellä töissä, ja päivätkin on erillaisia kun ei ole yhtä ja samaa, töihin,kotiin, jne.