työssäkäyvien äitien arki

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohdintaa...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohdintaa...

Vieras
Kuinka kummassa te jaksatte ne työ paineet ja kodin arjen.? Minä olen ainakin ihan totaalisen uupunut tällä hetkellä. Olen työssä, mutta väsynyt kuuntelemaan muiden yksityis elämästä, jonka mukaan työvuoroja järjestellään. Tähän on syykin ja se on se, että itse en saa tarpeeksi ääntäni kuuluviin työpaikalla. Eli minua soitellaan töihin vapailta, listojani muutellaan ja minun ei auta sanoa, että lapset täytyy hakea hoidosta vaan usein jään ylitöihin. Sen lisäksi kuitenkin kotona odottaa ne arjen työt. Yöunet jää 5.5 tuntiin/yö. Kuitenkin haluan tehdä työni hyvin. Ja hoitaa sen arjen, mutta mistä voimia. Olisin vielä koe ajalla, mutta en uskalla sanoa itseäni irti, kun pelkään, mitä tulevat työnantajat suhtautuvat nähdessään ansioluettelossa tämän pätkän. Mutta uskoisin silti, että jossain toisessa työpaikassa saisinkin sen ääneni kuuluviin ja minua arvostettaisiin toisella tavalla. Kauhean sekavaa ja varmasti joka työssä on ne huonotkin puolensa, mutta kuinka oppia elämään niiden kanssa ja vielä hoitaa sivussa perhe? Kuinka sinä onnistut?

hmmm. jos on paljon velkaa, ja on riippuvainen työpaikasta, se on vaikeaa olla jämpti.
jos taas on velaton tai miehellä suuri 10 000 euron palkka, jolla elää ja maksaa lainaa, niin ei tarvitse tehdä kuin sen mitä jaksaa ja viitsii.
näin se valitettavasti menee, että silloin kun kotonakin on paljon työtä, pienet lapset, jne, niin on sitä velkaa, ja joutuu tehdä vielä työpaikalla paskahommat ja ylimääräistä eikä saa ääntä kuuluviin.
sitten kun kotona saa vain makoilla, eli lapset muuttaneet, ei ole asuntolainaa, ja saa pompottaa nuorempia. ikävää mutta totta.
osa-aikatyö?

Miehellä isot tulot ja velkaakaan ei ole. Minulla olisi vara olla kotona, mutta en halua makoilla kotonakaan kaikkia päiviä. Täytyyhän elämässä pyrkiä eteen päin. Mies itse asiassa ei olisi halunnut minun menevän töihin. Olisi karmeaa perustaa tulevaisuus täysin miehen varaan. Osa aikaisuus= kun täysipäiväinen, mutta pienemmällä palkalla eli käytännössä ei toimisi nykyisessä työssä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Miehellä isot tulot ja velkaakaan ei ole. Minulla olisi vara olla kotona, mutta en halua makoilla kotonakaan kaikkia päiviä. Täytyyhän elämässä pyrkiä eteen päin. Mies itse asiassa ei olisi halunnut minun menevän töihin. Olisi karmeaa perustaa tulevaisuus täysin miehen varaan. Osa aikaisuus= kun täysipäiväinen, mutta pienemmällä palkalla eli käytännössä ei toimisi nykyisessä työssä.

No sitten en ymmärrä sinua.
Siis ok, töissähän on vaan kiva käydä, jos ei ole taloudellista stressiä. Kertoisin suoraan mitä itse haluan, vuorojen suhteen, jos toisetkin kertovat.

Yhteistyössä