Työtä suhteen eteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermanekka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kermanekka

Vieras
Kun nyt sanotaan että parisuhteen eteen pitää töitä tehdä niin kertokaa jotain vinkkejä miten tämä voi tapahtua. Itse olen jo yli 6v kestäneessä avoliitossa ja nyt on sellainen olo että jotain sen eteen pitää tehdä. Mutta mitä? Antakaa joku neuvo mitä itse olette tehneet.. kiitos asiallisista vastauksistanne.

Kuule, et sinä YKSIN voi mitään todellista parisuhteen eteen tehdä. Sinun tulee saada se ukkosi myös huomaamaan parisuhteen tärkeyden ja satsaamaan siihen. Toivottavasti onnistut. Minä en ole onnistunut: olen kolmen kumppanin kanssa sitä koettanut ja todennut, että miehet ovat ITSEKKÄITÄ ja kiinnostuneita vain omista tarpeistaan, töistään, harrastuksistaan yms... Eivät ole kiinnostuneita kumppaniinsa satsaamaan tuon taivaallista eivät mistään omastaan parisuhteen hyväksi luopumaan. Kumppanille jää aikaa, jos jää, sitä ei ainakaan mitenkään suunnitella tai etukäteen huomoida. Oma napa näillä miehillä on tärkein.

Jos parisuhteenne on tasapainoinen ja hyvä, jatka samaan malliin. Ei hyvää tarvitse ruveta parantamaan.

Jos taas johonkin kohtaan on tullut 'ryppy', niin sen voi silittää usein hellyydellä. Tilannetta paremmin tuntematta on uskaliasta neuvoa, millä lämmöllä silitys olisi paras tehdä!

Huomioimalla toista enemmän. Ei vaatimalla toista huomioimaan itseä, se on vihiviimeinen tapa.. siis vaatiminen toisen muuttumista.

Itse voi muuttua huomaavaisemmaksi.. toinen sitten joko muuttuu vähitellen mukana tai ei.

Riidellessä etenkin täytyy muistaa pitää pää kylmänä ettei lankea syyttelyihin, nimittelyihin tai muuhun epäasialliseen käytökseen. Aikaa myöten saattaa toinenkin osapuoli huomata ettei se kannata, koska se ei johda mihinkään..

Ei siihen mitäään poppaskonsteja tarvita. Olet vain rakastettava.

Ei millään pahalla, mutta aika kornia mielestäni on kuuden vuoden yhdessäolon jälkeen kysellä, pitäiskö suhdetta jotenkin hoitaakin... ymmärtäisin jos suhde olisi kysyjän ensimmäinen ja oltaisiin vasta alkutaipaleella. Sitä paitsi kaikki naisten- + iltapäivälehdet ovat parisuhteenhoitojuttua pullollaan, onpa ko. aiheesta kirjoitettu ""muutama"" kirjakin. Miksi ihmiset ootte niin uusavuttomia, eikö oma järkikulta leikkaa tippaakaan?!

Miks sille suhteelle pitäs jotain tehä? Me ollaa elelty 7 vuotta eikä olla mitenkää yhtäkkii päätetty et ""nyt täytyy tehdä töitä suhteen eteen"". Tehdään aina sitä mikä tuntuu kivalta. Mä en oo ainakaan tehnyt ""töitä"" tän suhteen eteen, ellei sitten työnteoksi luokitella mökkeilyä, hyvää leffaa, ravintolaa, toisen hemmottelua, synttärien muistamista jne.

muistaisikin joskus synttärit, tai muuten vain. Kun joskus panostaisi sen verran vaikka vaatteisiinsa, että voisi ex-tempore lähteä ravintolaan tai kahville. Tulee töistä, syö , harrastaa omia menojaan ja kuvittelee, että näin meilä on perhe-elämä kunnossa. AAAAAAAAAAAAAAAAAARGH.

Se, joka toista mollaa on ite.

Ehkä sun kannattaa panostaa siihen mitä itse teet ja olet, ja missä seurassa viihdyt ja oleilet, eikä keskittyä toisen muovaamiseen.

Vakka kantensa ja silleen...

""töitä suhteen eteen""
""pidä kiinni""
jne, jne

Ap:n kysymys oli erittäin hyvä. Minä tiedän, että valtaosa täälläkään ei tiedä mitä ne merkitsevät. Ne eivät tarkoita mitään erityistä asiaa. Emme me voi tehdä töitä suhteen eteen, emmekä me voi pitää toisesta kiinni. Kysymyksessä on paljon isommat asiat.

Minusta se työn tekeminen on sellaista, että on itse sellainen miellyttävä ihminen, jonka kanssa on helppo olla. Pitää osata kuunnella ja olla hiljaa. Mies ei paljon tarvitse. Töitten jälkeen sen pitää saada olla hetki rauhassa, ei heti kaataa koko päivän surkeutta päälle. Mies arvostaa kun saa käteensä kylmää kaljaa ja suuhunsa kohtuullista ruokaa. Kun on väsy, ei kannata alkaa jauhamaan yötä vasten pienistä harmeista tai rahan riittävyydestä. Ei mies jaksa. Jos mies tahtoo hiukka seksiä, ei kannata alkaa rumalla naamalla rutisemaan ja valittamaan.
Miehelle voi joskus sanoa kuinka kiva ja hauskannäköinen se on ja kuinka hyvä tuuri, että on saanut juuri hänet. Voi katsoa häntä hymyillen ja ihailevasti silmiin, koska ihailee. Valo heijastuu omiinkin silmiin siitä katseesta jonka mieheltä saa.
Seksissä voi olla itsekin hiukan aktiivinen vaikka ei heti lähtisikään lentoon. Sinun onnestasi se mieskin innostuu eikä tiedä mikä ilo sitten molempia odottaa. Tee sellaista mistä mies pitää.

""Miukku"" ?

Olet ihana nainen.

Myös toisinpäin:
Ei naiselle kannata alkaa heti vastaan väittelemään. Eikä pidä suuttua, jos kuulee pientä jupinaa. Paras on kun taputtaa pyllylle ja halaa:)
Kun kylmä kalja on juotu, ja sopivasti levätty, niin sitten voisi kiinnittää sen keittiökaapiston nupin ja tilata autolle huolto. Seuraavaksi voisi tilata risteilyn koko perheelle ja syksyksi paikat kivaan teatteriesitykseen. tanssikurssit voisivat olla sopiva yhteinen liikuntamuoto.
Suhteen hoitaminen ei olekaan muuta kuin elämää, jossa toinen huomioidaan ja nautitaan omasta onnesta.

Kyllähän se niin on että ""sen minkä itse annat,saat moninkertaiesti takaisin"" pätee parisuhteeseen kuin suhteeseen.
Mies arvostaa naisen kunnioitusta,se ei saa olla kuitenkaan yksipuolista,miehen täytyy myöskin osata huomioida kumppaninsa sekä hänen tarpeistaan huolta pitää.
Työn tekemisen voisi aloittaa vaikka toisen huomioimisesta,se antaa ja tuo hyvää mieltä molemmille,kunhan se ei tosiaan ole yksipuolista.
Miukku ansaitsee kyllä kumppanin mitä pikimmiten,toivottavasti löytyisi mukava ""lutunen"" joka osaisi olla sopivan miehekäs.Sinulla on elämän ajatus kädessä,siitä usein seuraa elämässä ns ""olemisen keveys"",siis on mukava olla olemassa ja vielä nauttia siitä täysillä.